וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטורבינות נגד הדרוזים: "אסד מוביל מהומות של סורים בגולן"

אחרי העימותים הקשים באתר הפרויקט, חברת "אנרג'יקס", שאחראית על הקמת הטורבינות, תקפה בחריפות את המוחים. לטענתה, משטר אסד ו"אידאולוגיות פרו סוריות" עומדים מאחורי "קומץ המתנגדים". בינתיים, העבודות במקום הוקפאו

בווידאו: עשרות דרוזים ניסו להשתלט על תחנת משטרה בכפר מסעדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברת "אנרג'יקס", שאחראית על פרויקט הטורבינות ברמת הגולן, תקפה הבוקר (חמישי) בחריפות את המפגינים הדרוזים וטענה כי נשיא סוריה בשאר אסד עומד מאחורי המהומות. "אידיאולוגיות לאומניות פרו סוריות מובילות קומץ מתנגדים, שפועלים למנוע הקמת פרויקט לאומי של מדינת ישראל בטענה שהוא מוקם על אדמות סוריות כבושות", נמסר מטעם החברה.

"התוצאה הינה שמובילי ההתנגדות, שפועלים בניגוד לחוק ובאלימות קשה, פוגעים בכלל תושבי האזור", הוסיפו באנרג'יקס והודיעו כי ימשיכו בעבודות. "לא ייתכן כי קיצוניים ומסיתים סורים ופרו סורים בהובלתו של הנשיא אסד, שלוחיו ואסיר ביטחוני משוחרר יהלכו אימים על האוכלוסייה תוך הטלת מורא על בעלי קרקעות פרטיות שהתקשרו עם החברה כדין להקמת הפרויקט".

עוד הוסיפו בחברת האנרגיה: "עד היום השקענו במסגרת הפרויקט כבר עשרות מיליוני שקלים לרווחת התושבים. אין כל בסיס לטענות המתנגדים בדבר פגיעתה של החברה בזכויות התושבים בקרקע, אלא ההיפך הוא הנכון. לאחר שהשקיעה הון עתק בקידום הפרויקט, החברה סמוכה ובטוחה שראש הממשלה ומממשלת ישראל יממשו את החלטות הממשלה ואת ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל ברמת הגולן, ויבטיחו את כל הנדרש להקמת הפרויקט כדין".

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
ההתפרעויות ברמת הגולן/דוברות משטרת ישראל

בינתיים, עבודות בניית הטורבינות סביב יישובים דרוזיים ברמת הגולן הוקפאו הבוקר. זאת, לאחר הפגנות הענק אתמול, שהובילו לשיבושי סדר בכל האזור ועימותים שבמהלכם נפצעו קשה כמה מפגינים, ולאחר דרישת ראשי העדה להקפיא את הבנייה עד להגעת הסכם.

בתוך כך, מחלוקת פרצה בין המפכ"ל קובי שבתאי, שעמדתו הייתה שהעבודות יופסקו עד אחרי חג הקרבן בניגוד לעמדה הלוחמנית יותר בלשכת ראש הממשלה, לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר טוען כי מדובר בהתקפלות ושהמשטרה צריכה לעשות הכול כדי לאבטח את העבודות שצריכות להמשיך כרגיל. שני הצדדים מעוניינים לשדר שעבודות ממשיכות ולכן הבוקר נראה כביכול דוגמאות ש"בשטח ממשיכים בעבודות כרגיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל, צילום מסך
המהומות ברמת הגולן. אתמול/צילום מסך, דוברות משטרת ישראל

הלילה, התקיים כינוס חירום של ראשי העדה בכפר יאסיף, שבסופו החליטו לשלוח לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב ובו דרישה מפורשת להפסקת העבודות. "אנו ערים למצב הנפיץ השורר כיום ביישובים הדרוזיים ומצפים שממשלת ישראל תגלה אף היא את הרגישות המתבקשת", כתבו.

נבי חלבי, ממובילי המאבק נגד הקמת הטורבינות מסר הבוקר בתגובה להודעת אנרג'יקס: "בהפגנות לא הונף אפילו דגל סורי אחד, אלא רק דגלי העדה הדרוזית. האמירות על תומכי טרור וכו' הן גרסאות שקריות וזולות שנועדו לשכנע את מקבל ההחלטות. זה נועד ללחוץ על בן גביר שמשווה אותנו לארגוני פשע ואומר 'כנסו בהם'. גם יהודים מתנגדים לטורבינות רוח, גם הם טרוריסטים?".

אתמול התעמתו אלפי תושבים דרוזים עם המשטרה בהפגנה באתר להקמת הטורבינות. התושבים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים במחאה על העבודות בשטח. השוטרים השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. ההפגנות התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן 27 בני אדם נוספים נפצעו, חמישה מהם קשה. לאור ההתפרעויות, המשטרה המליצה לציבור שלא להגיע לאזור וכבישים רבים נחסמו.

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל, צילום מסך
הפרות הסדר ברמת הגולן. אתמול/צילום מסך, דוברות משטרת ישראל

במטרה להרגיע את הרוחות, נפגש נתניהו עם השיח מואפק טריף וראש השב"כ רונן בר. בפגישה אמר ראש הממשלה לשיח כי הוא "רואה בחומרה ובדאגה את מה שקורה כרגע ברמת הגולן". גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים הערכת מצב לנוכח הפרות הסדר והודיע כי הוא "נותן גיבוי מלא לשוטרים". המפכ"ל מסר כי הוא מגנה "באופן מלא וברור כל מקרה של תקיפה ואלימות נגד שוטרים ונגד סמלי שלטון", והנחה את מפקד מחוז הצפון להמשיך בהידברות עם מנהיגי העדה במטרה לסיים את הסוגיה.

השייח' מואפק טריף, ביקר את התנהלות הממשלה ואמר כי "הכתובת הייתה על הקיר". הוא קרא לראש הממשלה ולמשטרת ישראל להורות על הפסקת העבודות באופן מיידי "למניעת שפיכות דמים". במקביל, ביקש מבני העדה לממש זכות המחאה ללא הפרעה לציבור הרחב וללא חסימת צירים ראשיים" והמשטרה "לנהוג באיפוק עם המוחים כפי שנעשה במקומות אחרים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully