וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט על הפסקת העבודות להקמת הטורבינות בגולן

ראש הממשלה קיבל את המלצת ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה והודיע כי יפסיק את העבודות במוקד הסכסוך עד לאחר חג הקורבן. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד להחלטה. בנוסף הודיע ראש הממשלה שיפעל לקידום פתרונות למצוקת הדיור ביישובים הדרוזים בכרמל ובגליל

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שבת) על הפסקת העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן. זאת, לאחר שקיבל את המלצת ראש שב"כ ומפכ"ל המשטרה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד להחלטה ואמר כי לדעתו העבודות צריכות להימשך גם מחר.

השר בן גביר טען כי "העדה הדרוזית חשובה אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה". בן גביר הוסיף: "אני צובט את עצמי כשאני שומע דברים כאלה, שבגלל איומים על 'מלחמה' מתכופפים. מה היו אומרים אם נוער גבעות היה מאיים ככה? ומה יהיה ביום ראשון הבא?"

למרות עמדתו של בן גביר, ראש הממשלה קבע שהעבודות לא יימשכו מחר, שחג הקורבן ינוצל לשיח עם מנהיגי העדה וכי העבודות יחודשו ביום ראשון הבא. בנוסף מסר ראש הממשלה כי הנחה גם לפעול לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, "שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון".

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל, צילום מסך
הפגנות הדרוזים בגולן, השבוע/צילום מסך, דוברות משטרת ישראל

העבודות לבניית הטורבינות גרמו בשבוע האחרון להפגנות אלימות של התושבים הדרוזים ברמת הגולן. אלפי דרוזים התפרעו והתעמתו עם המשטרה באתר העבודות. המפגינים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהשתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. ההפגנות התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן 27 בני אדם נפצעו, חמישה מהם קשה.

על רקע ההפגנות האלימות, נפגש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביום חמישי עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף. בתום הפגישה הודיע בן גביר כי העבודות בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו. היום, הודיע ראש הממשלה כי הן לא ייתחדשו עד לאחר החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully