וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית הטורבינות נמשכת, בעדה הדרוזית מאיימים: "המדינה תראה תגובה שלא ראתה"

24.6.2023 / 0:24

בנאום שנשא בכנס חירום של בני העדה, דרש השייח' מואפק טריף עצירה מיידית של העבודות. זאת, נוכח קולות הקהל שקרא "ברוח דם נפדה את הגולן". בתום פגישה שקיים עם השייח' מוקדם יותר השבוע, הודיע השר לביטחון לאומי בן גביר כי העבודות ייעצרו בחג הקורבן, ויימשכו לאחריו

ירי לאוויר במהלך כנס העדה הדרוזית בעניין בניית הטורבינות בגולן, 23 ביוני 2023/ללא

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מואפק טריף, קרא הערב (שישי) לעצירת עבודות הטורבינות בגולן, וטען כי "אם לא ייעצרו, המדינה תראה תגובה שלא ראתה מאז הקמתה". זאת, במהלך כנס חירום של בני העדה, שהתקיים בתום שבוע של עימותים בגולן וחסימות צמתים תוך התנגדות להקמת הטורבינות, וכן פגישות שקיים השייח' עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בנושא.

"לא בן גביר ולא אחרים יכתיבו לעדה מה תעשה", אמר השייח' בנאומו, נוכח קולות הקהל ששב וקרא לאורך דבריו "ברוח דם נפדה את הגולן", וכן "בן גביר, יא בזוי". בנוסף, ביצע הקהל ירי לאוויר. עוד הוסיף השייח' ופנה לראש הממשלה, תוך בקשה להסכם "משביע רצון המקובל על בני עמנו בגולן" בנושא.

האירוע התקיים באתר קבר הנביא חאדר בכפר יאסיף, המשמש לכינוסי העדה. בו, נכחו דרוזים מכל כפרי הדרוזים בישראל, מנהיגי הדת וכן ראשי מועצות ותושבים. "אני דורש כי משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי, יכבדו את ההסכמות בעניין הקפאת העבודות ברמת הגולן עד לאחר תום החג. עמדת הרמטכ"ל חשובה ביותר בהקשר זה", הוסיף השייח' תוך אזכור הרמטכ"ל הרצי הלוי.

כנס חירום של העדה הדרוזית על בניית הטורבינות בגולן, 23 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
כנס חירום של העדה הדרוזית על בניית הטורבינות בגולן, 23 ביוני 2023/אתר רשמי, ללא
הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן/דוברות משטרת ישראל

לפני יומיים, בתום פגישה שקיים עם השייח' בנוגע למהומות על רקע הבנייה, הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי זו תמשך עד ערב חג הקורבן, אז תיפסק, ותתחדש מיד בצאתו. בסביבתו של השר לביטחון לאומי בירכו על ההסכמות, "השייח' הסכים לשכנע את בני עדתו בגולן כי העבודות יימשכו, עצם זה שבן גביר הצהיר כשהשייח' לצידו, היא הישג", אולם בכירים בעדה הדרוזית הגיבו להודעת השר וטענו "קשקוש, אין עבודות". עוד המשיכו וטענו כי "אם השר לא יעמוד בסיכומים ובהבטחותיו - המחאה תתחדש".

הפגנת הזדהות עם הדרוזים על רקע משבר העבודות להקמת טורבינות רוח בגולן, המושבה הגרמנית חיפה, 23 ביוני 2023. יואב איתיאל
הפגנת הזדהות עם הדרוזים על רקע משבר העבודות להקמת טורבינות רוח בגולן, המושבה הגרמנית חיפה, 23 ביוני 2023/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully