וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית הטורבינות בגולן יימשכו, וייפסקו רק בחג הקורבן: "השייח' הסכים לשכנע את בני עדתו"

22.6.2023 / 19:12

בן גביר הודיע על עצירה זמנית של הבנייה בתום פגישתו עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל. בסביבתו של השר בירכו על ההסכמות, והוסיפו: "מי שהעבודות האלה לא נראות לו מוזמן לעתור לערכאות המתאימות". בהנהגה הדרוזים הסתייגו: "בשבועות הקרובים ננסה להגיע להסכמות"

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

בניית הטורבינות בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו - כך הודיע היום (חמישי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בתום פגישתו בג'וליס עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף, בנוגע למהומות על רקע בניית הטורבינות בצפון רמת הגולן.

בסביבתו של השר לביטחון לאומי בירכו על ההסכמות. "השייח' הסכים לשכנע את בני עדתו בגולן כי העבודות יימשכו, עצם זה שבן גביר הצהיר כשהשייח' לצידו, היא הישג", הוסיפו. בתום ביקורו בג'וליס, בן גביר הודיע כי העבודות בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו.

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
מהומות של דרוזים בגולן/דוברות משטרת ישראל

לצד זאת, המשיכו בסביבת בן גביר לתקוף את ההתפרעויות הדרוזיות בגולן. "מי שהעבודות האלה לא נראות לו מוזמן לעתור לערכאות המתאימות, אבל אלימות לא נקבל בשום אופן, ודאי לא פגיעה בשוטרים ובכוחות הביטחון".

בתום שיחת בן גביר עם השייח' טריף, השר הודיע כי "הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח' מתנגד לזה בצורה חד משמעית". עם זאת, ההודעה שהפיצה ההנהגה הדרוזית מסויגת יותר: "העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן ייפסקו עד לאחר חג הקורבן, נציגי העדה הדרוזית ונציגי הממשלה יתכנסו בשבועות הקרובים בניסיון להגיע להסכמות".

עוד אמר בן גביר בתום הפגישה, כי הקשר יש ביניהם "לא רק ברית דמים, אלא גם ברית חיים, אבל מצד שני יש גם חוק. אנחנו מדינת חוק ואני יודע כמה אתם יוצאים נגד הדבר הזה של לזרוק אבנים ולזרוק בקבוקי תבערה ובאיומים לעשות כל מיני דברים. זה לא עובד ככה ולא צריך לעבוד ככה. אני רוצה ששום ציבור לא יאיים על החוק. וזה תקף גם לכם וצריך לומר את הדבר הזה בצורה ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully