וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: מעולם לא אמרנו שנעזוב את השיחות, שיבחרו נציג ונמשיך

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 8:33

ראש האופוזיציה טען כי החלטת הקואליציה לקדם את המהפכה המשפטית באופן חד צדדי היא "שריפה של כל הכללים". לגבי ההידברות בבית הנשיא, לפיד סתר את טענות הקואליציה והבהיר: "אמרנו להם, 'תבחרו נציג לוועדה ונמשיך בשיחות'. איש לא אמר שאנחנו מפסיקים את השיחות"

בווידאו: לפיד: ח"כים מהקואליציה הבטיחו לשתף פעולה באופן גלוי נגד המהפכה המשפטית/אוניברסיטת רייכמן
"ההתחייבות שלהם לנשיא הייתה שיש עצירת חקיקה כל עוד מדברים בבית הנשיא"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית "שבע-תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, שם התייחס בין היתר להחלטת הקואליציה לקדם את המהפכה המשפטית באופן חד צדדי. "זו שריפה של כל הכללים", אמר לפיד והוסיף: "נתניהו נכנע ללוין ורוטמן כדי לתחזק את הממשלה הכושלת שלו".

לגבי ההידברות בבית הנשיא, לפיד סתר את טענות הקואליציה והבהיר כי "איש לא אמר להם (לקואליציה) שאנחנו מפסיקים את השיחות. אמרנו להם, 'תבחרו נציג לוועדה ונמשיך בשיחות'". בהמשך, ראש האופוזיציה תהה, "ברגע שהם חוזרים לתהליך חקיקה, אז על מה אנחנו מדברים בבית הנשיא? ההתחייבות שלהם לנשיא הייתה שיש עצירת חקיקה כל עוד מדברים בבית הנשיא".

עוד במהלך הריאיון, לפיד התייחס למצב הביטחוני המתוח ביהודה ושומרון, וזאת ברקע הפעילות בג'נין שהסתבכה אמש. "המוח האנושי פועל ככה שאנשים רוצים לשחזר דברים שמכירים, אז כולם מדברים עם זה שצריך 'חומת מגן'. הצבא עושה את עבודתו, זה לא תנאי מעבדה. מה שצריך שם, זה מאמץ מתמשך לא פשוט בתנאים לא פשוטים", טען.

ביום ראשון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר על כוונותיה של הקואליציה לקדם את המהפכה המשפטית באופן חד צדדי, ואמש, הוא כינס את בכירי הקואליציה לישיבה שבה הוחלט על שורת צעדים לקידום המהפכה, גם ללא הסכמות. בין היתר, הוחלט לקדם במושב הנוכחי של הכנסת את צמצום עילת הסבירות, וכבר ביום רביעי (מחר), ועדת החוקה בראשות היו"ר שמחה רוטמן תתכנס לדון בתזכיר החוק, שיקודם כך שיו"ר ש"ס אריה דרעי יוכל לחזור לתפקידו כשר בממשלה הנוכחית.

עוד הוחלט לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עם "איזון" לשני הצדדים, כך שלאף אחד לא יהיה וטו על הליך המינוי - אם כי הוא עשוי להבטיח לקואליציה רוב מובהק בוועדה. הקואליציה צפויה להחזיר לוועדת החוקה את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה שאושרה בכנס הקודם של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית ולערוך בה את השינויים כך שהרכב הוועדה יהיה מאוזן לשני הצדדים.

עוד בוואלה!

הבית הלבן: "רפורמה משפטית דורשת תמיכה ציבורית רחבה"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"נתניהו מביא במו ידיו לחורבן בית שלישי"/ראובן קסטרו

עוד אתמול, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הביעו אכזבה מההחלטה לקדם בכנס הנוכחי את צמצום עילת הסבירות בלבד, כחלק מהמהפכה. "אנשים לא הצביעו לנו כדי לשנות את עילת הסבירות בלבד", אמר בן גביר. "זוהי אכזבה גדולה. אתם גם תאכלו את הדגים המסריחים וגם תגורשו מן העיר. השמאל לא יפסיק את המחאה וגם אתם לא באמת שינו דבר". לוין הצטרף לדברים ודיבר בישיבת ראשי הקואליציה על הצורך לערוך שינוי מיידי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

בסוף הישיבה היה ניסיון להחתים את ראשי הקואליציה על הצהרה משותפת שנוגעת להחלטה לקידום עילת הסבירות בכנס הנוכחי כחלק מהרפורמה המשפטית, אך המהלך נבלם לאור התנגדותם של חלק מראשי המפלגות לאור הביקורת על כך שהמהלך "אינו מספק" כלשונם.

בד בבד, מובילי המחאה "התנגדות לדיקטטורה" אמרו כי הקואליציה הכריזה מלחמה על מדינת ישראל. "נתניהו מביא במו ידיו לחורבן בית שלישי", אמרו. "בימים הקרובים נודיע על צעדים שיבהירו לממשלת ישראל שהדיקטטורה לא תעבור. מה שהיה הוא לא מה שיהיה - המחאה תגיב בעוצמה רבה יותר ובצורה נחושה יותר מבסיבוב הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully