וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזבה גדולה": המחלוקת בקואליציה על קידום חלקי של הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 20:16

שר המשפטים ויו"ר עוצמה יהודית הביעו בישיבת ראשי הקואליציה ביקורת על ההחלטה לקדם רק את צמצום עילת הסבירות כחלק מהרפורמה המשפטית. "אתם תאכלו את הדגים המסריחים וגם תגורשו מן העיר", אמר בן גביר. לפיד: "מדובר בריסוק הדמוקרטיה"

בווידאו: לפיד: ח"כים מהקואליציה הבטיחו לשתף פעולה באופן גלוי נגד המהפכה המשפטית/אוניברסיטת רייכמן

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הביעו היום (שני) אכזבה מההחלטה לקדם בכנס הנוכחי את צמצום עילת הסבירות בלבד, כחלק מהרפורמה המשפטית. "אנשים לא הצביעו לנו כדי לשנות את עילת הסבירות בלבד", אמר בן גביר. "זוהי אכזבה גדולה. אתם גם תאכלו את הדגים המסריחים וגם תגורשו מן העיר. השמאל לא יפסיק את המחאה וגם אתם לא באמת שינו דבר". לוין הצטרף לדברים ודיבר בישיבת ראשי הקואליציה על הצורך לערוך שינוי מיידי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

בסוף הישיבה היה ניסיון להחתים את ראשי הקואליציה על הצהרה משותפת שנוגעת להחלטה לקידום עילת הסבירות בכנס הנוכחי כחלק מהרפורמה המשפטית, אך המהלך נבלם לאור התנגדותם של חלק מראשי המפלגות לאור הביקורת על כך שהמהלך "אינו מספק" כלשונם.

בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו ולוין/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

מוקדם יותר היום נתניהו כינס את ראשי מפלגות הקואליציה, ובמהלך הישיבה הוחלט לקדם את חקיקת המהפכה המשפטית גם ללא הסכמות עם האופוזיציה. החקיקה לצמצום עילת הסבירות תקודם כבר בחודש הקרוב. ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס כבר ביום רביעי הקרוב כדי להתחיל בקידום החקיקה לצמצום עילת הסבירות. צמצום או ביטול עילת הסבירות תקודם בחקיקה כך שיו"ר ש"ס יוכל לחזור לתפקידו כשר בממשלה הנוכחית.

עוד הוחלט לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עם איזון לשני הצדדים, כך שלאף אחד לא יהיה וטו על הליך המינוי. הקואליציה צפויה להחזיר לוועדת החוקה את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה שאושרה בכנס הקודם של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית ולערוך בה את השינויים כך שהרכב הוועדה יהיה מאוזן לשני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully