וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 11:53

רה"מ אמר כי ההידברות בבית הנשיא הייתה "מצג שווא" של לפיד וגנץ. בהמשך, ראשי הקואליציה ידונו בקידום הרפורמה. לפיד: נתניהו יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל; מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית איימו להחריף את צעדיהם: "הפגנות ושיבושים"

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית. בפתח הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שיקדם חקיקה חד צדדית של המהפכה המשפטית: "נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט באופן מדוד ואחראי", אמר. ראשי הקואליציה יתכנסו מיד לאחר ישיבת הממשלה, וידונו בין היתר על המשך הצעדים בנוגע לרפורמה המשפטית.

לאחר מכן, תקף את ראשי האופוזיציה בני גנץ ויאיר לפיד, אחרי שהאחרונים הודיעו על השהיית ההידברות בשל דחיית הבחירות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "בשבוע שעבר הוכח שהם שיחקו משחק", טען נתניהו. "זה היה מצג שווא של הידברות, שלושה חודשים שהנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר. המטרה הייתה למרוח ולמשוך זמן".

מאז הודעת לפיד וגנץ על הקפאת השיחות, בקואליציה גבר הלחץ על נתניהו לקדם סעיפים ברפורמה המשפטית שחלקם היו בהידברות בבית הנשיא, ובהם, החלשת מעמד היועצים המשפטיים וצמצום עילת הסבירות. שר המשפטים יריב לוין וראשי המפלגות השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ביקשו מנתניהו לקדם חקיקה חד צדדית, ללא הסכמה מפורשת של האופוזיציה עוד בכנס הנוכחי של הכנסת שיסתיים בעוד כחודש ימים.

רה"מ בנימין נתניהו , ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
ישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

בכיר בקואליציה אמר בשבוע שעבר כי "הגיע הזמן לקדם את החקיקה. האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות". לדבריו, "יש גבול. הקואליציה המתינה מספיק זמן. שר או ח"כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התריע: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת". מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית איימו להחריף את צעדיהם. "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת: הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית ייכשלו", מסרו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
נתניהו, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

לפני כן, נתניהו התייחס להסכם הגרעין שמקודם בין איראן וארצות הברית: "(אנחנו) מתנגדים גם 'להסכמון', ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי להגן על עצמה מפני התוקפנות של איראן". זאת, לאחר שבשבוע שעבר אמר כי ארצות הברית מקיימת מגעים עם איראן, במסגרתן האיראנים לא יעשירו אורניום לרמה גבוהה יותר מ-60 אחוז ובתמורה וושינגטון תאפשר להפשיר כספים איראנים שמוחזקים בחו"ל ושני הצדדים יבצעו עסקת חילופי אסירים.

עוד התייחס נתניהו למדד המחירים לצרכן שהתפרסם ביום חמישי האחרון. "אנחנו רואים שקצב האינפלציה ירד ומחירי הדירות יורדים, אנחנו מקיימים דיון נוסף של הוועדה למאבק ביוקר מחייה, נוריד מכסים", הבטיח ראש הממשלה. "אנחנו מבינים את המצוקה של אזרחי ישראל וכמו שפעלנו להביא שוק חופשי ותחרות, אנחנו פועלים להגדיל את התחרות. נביא צעדים שיתקנו את העיוות הזה בכלכלת ישראל".

לבסוף נתניהו הזכיר כי כחלק מישיבת הממשלה תתקיים גם ישיבת השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית. "זאת ממשלה של כולם", אמר נתניהו, "המטרה שלנו היא להגדיל את המעורבות של שב"כ ישירות מול משפחות הפשע. נעשה את זה בצורה אחראית, המטרה היא להביא תוצאות בשנה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully