וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: האלימות בחברה הערבית מדירה שינה מעיניי, נעקוב אחר פעולות הממשלה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 12:04

אנגלמן פנה ישירות לרה"מ נתניהו ולשר בן גביר וקרא להם "לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין מיגור הפשיעה בחברה הערבית". הוא הציג דוחות שהתריעו בפני ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית: "הנושא חייב לעמוד בראש סדר העדיפות של הממשלה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר היום (שני) כי האלימות בחברה הערבית "מדירה שינה מעיניו", והודיע שיעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה בעניין. הוא פנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וקרא להם "לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין מיגור הפשיעה בחברה הערבית".

באירוע שולחן עגול של המבקרים הפנימיים שהתקיים במשרד מבקר המדינה בירושלים, אנגלמן ציין כי הוא התריע במשך "תקופה ארוכה" על ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית. כך, בדוח שפורסם ב-2021, עלה כי 94% מהחשודים בכלל אירועי הירי בישראל היו מהחברה הערבית, ואילו שיעור כתבי האישום שהוגשו בתיקי עבירות ירי עמד על 5% בלבד.

זאת ועוד, בשנת 2019 נאספו רק 19 כלי נשק במבצעי איסוף נשק של המשטרה, ולצד זאת שיעור הביצוע התקציבי של התכנית לחיזוק המשילות במגזר הערבי עמד על 47% בלבד. בחודש שעבר פורסם דוח נוסף של מבקר המדינה, ממנו עלה כי 57 אלף מהצעירים הערבים בגילי 24-18, 29% מקבוצת גיל זו, הם "חסרי מעש" - ומעורבותם בפשיעה הולכת וגוברת.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בזירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"נעקוב אחר פעולות הממשלה". מבקר המדינה אנגלמן/ראובן קסטרו

אנגלמן סיכם, "כמבקר המדינה הנושא מדיר שינה מעיני והוא חייב לעמוד בראש סדר העדיפות של הממשלה. נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב בעניין המלחמה באלימות בחברה הערבית שעליו נתחיל לעבוד בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully