וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי יגיש המלצות לממשלה בתוך שבוע לגבי שילוב שב"כ בטיפול בפשיעה בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 20:38

הדיון שכינס רה"מ בנושא הסתיים ללא הסכמות. בעוד השר לביטחון לאומי בן גביר קרא לשילוב שב"כ בצורה נרחבת בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ראש שב"כ רונן בר טען כי הסיוע של ארגונו למשטרה צריך להיות נקודתי בלבד. נתניהו: על אף הקשיים יש לרתום את יכולות שב"כ לנושא

בוידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית"/לע"מ עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

הדיון בנוגע לשילוב שב"כ בטיפול בפשיעה בחברה הערבית נגמר הערב (ראשון) ללא הסכמות. היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי יישב עם כל הצדדים ויגיש המלצות תוך שבוע. בדיון השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש השב"כ רונן בר, ראש המל"ל צחי הנגבי, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וגורמים נוספים.

במהלך הדיון רה"מ נתניהו הנחה לרתום את יכולות שב"כ ללחימה באלימות הגואה בחברה הערבית. במהלך הדיון הוצגו עמדות שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, ומשרד המשפטים, כמו גם עמדות השרים. בנוסף לסיכום על הגשת ההמלצות בתוך שבוע, תוקם ועדת שרים בראשות ראש הממשלה לענייני החברה הערבית.

ראש שב"כ רונן בר הדגיש בישיבה אצל ראש הממשלה כי הטיפול בנושא הפשיעה בחברה הערבית צריך להיות מערכתי ולכלול שיפור של תשתיות, הגדלת כוח אדם למשטרה ומתן כלים נוספים למשטרה. "שב"כ הוא לא התרופה", אמר בר בדיון. ראש שב"כ אמר כי כניסת הארגון באופן נרחב לטיפול בפשיעה תבוא על חשבון העיסוק בסיכול פיגועים. "ראש שב"כ אמר שהשמיכה קצרה ויש תקופה עם הרבה התרעות ופיגועים", אמר מקור שמעורה בפרטי הדיון. "בר אמר שהשב"כ יוכל לסייע נקודתית נגד משפחות הפשע במקומות בהם יש לו יתרונות אבל לא להחליף את המשטרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון חירום לבחינת רתימת השב"כ למלחמה במשפחות הפשע. 11 ביוני 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
דיון בנושא שילוב שב"כ בלחימה בפשיעה בחברה הערבית, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בן גביר קרא בפתיחת הדיון לשילוב שב"כ. "הייתי עורך דין שנים רבות וייצגתי נערי גבעות שבגלל עבירות גרפיטי והצתת רכוש הכניסו את שב"כ לחקירות שלהם", סיפר. "אם היינו יודעים מראש על תכנון לרצוח את שירה בנקי והמשטרה לא הייתה מאתרת את הרוצח, האם לא היינו מכניסים את שב"כ כדי להגן על חיי אדם? אפילו בקורונה הממשלה הכניסה את שב"כ, ולכן אין שום סיבה ששב"כ לא ייכנס".

ראש שב"כ טען כי הכנסת הארגון יכולה לעשות נזק, וציין כי עלולים לטעון לאכיפת יתר. היועמ"שית הוסיפה, "הכנסת שב"כ יכולה לגרום לחשיפת תרגילי חקירה". בן גביר דחה את הטענה: "זה לא נכון. ניהלתם משפטים בתיקים ששב"כ חשף והוצאתם תעודת חיסיון. אין לזה בעיה". עוד אמר בן גביר כי ניתן לשנות את החוק, שאוסר על שב"כ להתערב באינטרסים לאומיים. "אנחנו יכולים להגיש תוך זמן קצר הצעת חוק שנכניס את הקריטריון של משפחת פשע לקריטריון ששב"כ חייב לטפל בו", הסביר.

לשב"כ אסור לעסוק בסוגיות פליליות, אך גורמים המצויים בפרטי ההתייעצויות המקדימות לדיון הסבירו בשיחה עם וואלה! שמטרתו היא למצוא שביל ביניים, שיאפשר לשב"כ לשתף פעולה ולסייע למשטרה בנושא. בשב"כ לא מעוניינים לחשוף יכולות במישור המודיעיני, שנועדו לסכל פיגועים, אירועים ביטחוניים וריגול.

לפי הערכות במערכת הביטחון, בשב"כ כן יסכימו בכפוף לאישורים המשפטיים המתאימים לסייע באירועים שיש בהם תפר בין פלילי ללאומני, מערכה נגד שרשרת הייצור והסחר באמצעי לחימה ותחמושת ופגיעה בסמלי שלטון כמו שריפת תחנות משטרה, ירי לעבר משרדי ממשלה, רשויות מקומיות ודומה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully