וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פגישת נתניהו עם הח"כים הערבים, בן גביר הודיע על מינוי פרויקטור לאלימות במגזר

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 18:15

ברקע הפשיעה הגואה בחברה הערבית, ובצל עננת 90 הנרצחים במגזר שקיפחו את חייהם מאז החלה השנה, השר לביטחון לאומי אמר כי בכוונתו למנות פרויקטור מיוחד שתפקידו יהיה לטפל בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבי. הערב, נתניהו יפגש עם עשרת חברי הכנסת הערבים עמם ידון בנושא

איתמר בן גביר בביקורו בהר הבית, הר הבית/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע הפשיעה הגואה בחברה הערבית, ובצל עננת 90 הנרצחים במגזר שקיפחו את חייהם בנסיבות הקשורות לפשיעה מאז החלה השנה, עננה המרחפת מעל ראשה של ממשלת ומדינת ישראל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שני) כי בכוונתו למנות פרויקטור מיוחד שתפקידו יהיה לטפל בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית. את ההחלטה קיבל השר בן גביר לאור דרישת הח"כים מהמפלגות הערביות, ולאחר שקיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה.

"מינוי פרויקטור עלה כבר בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ"ל בשבועות האחרונים", נמסר בהודעה שפורסמה מטעמו של השר, "וכעת בכוונת השר בן גביר לחפש ולמנות אחד כזה כבר בשבועיים הקרובים. השר רואה חשיבות גדולה למנות פרויקטור אשר יהיה בקשר רציף עם השר והמפכ"ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי", הוסיפו.

בתום הערכת המצב, אמר בן גביר: "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. כמו כן, בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי".

עאידה תומא סלימאן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"הדיון בהשתתפות רה"מ הוא בבחינת כתב אישום חמור שאנחנו מגישים כחברה נגד הממשלה והעומד בראשה", תומא-סלימאן/ראובן קסטרו

"אנחנו מאמצים את כל ההחלטות של כל המפלגות הערביות שבאות לטפל בנושא הזה", מסר מנסור עבאס בפתח סיעת רע"ם, "ההצעות שלהם לא מספיקות ולא חודרות לעומק הבעיות של החברה הערבית אבל אנחנו מאמצים בכל זאת גם את המסמך של חדש תע"ל בנוסף למסמך האפקטיבי של רע"ם שהגשנו למשרד ראש הממשלה".

"עד עכשיו ולמרות שהיה קשר של שבוע עם משרד ראש הממשלה לא שמענו במילה מה מתכוון ראש הממשלה להציע", מסקר עבאס את התנהלותו של נתניהו ומשרדו, "אומרים לנו - נשב ונשמע אתכם ואז נראה. זה לא מספיק מבחינתנו. הובלנו תהליך לא מזמן בתוך הקואליציה. הזמנו את ראש הממשלה ואירחנו אותו בועדה למיגור הפשיעה, הוא נכח שם שעה וחצי, הבטיח הבטחות ולא קיים אותן, עד שהקמנו ממשלה בשותפות איתנו. יש עוד שעתיים - אנחנו מצפים מראש הממשלה לאמץ את המסמכים של רע"ם ושל חד"ש תע"ל".

עוד הוסיף עבאס והגיב על הצעתו של בן גביר למנות פרויקטור. "צריך שיהיה פרויקטור שיבין את החברה הערבית ולא מישהו שהוא בדיוק כמו בן גביר", מסר.

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה בירך גם הוא על ההחלטה למנות פרויקטור לטיפול באלימות בחברה הערבית - אך ללא התערבות של בן גביר: "בבן גביר הגזען אין לנו אמון כלל וממשלה מתוקנת היתה מפטרת אותו מזמן", תקף.

עוד בוואלה!

90 מקרי רצח מתחילת השנה: בתוך שעות, גבר וצעיר נורו למוות בקלנסווה ובגליל

לכתבה המלאה
מנסור עבאס במליאת הכנסת, 5 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"צריך פרויקטור שיבין את החברה הערבית", עבאס/פלאש 90, אריק מרמור

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש הערב עם חברי הכנסת מהמפלגות הערביות, כדי לדון איתם בעניין טענותיהם לאזלת יד של הממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות הרצחנית בחברה הערבית. לפי חד"ש-תע"ל, בפגישה ייחשף "מסמך 12 הדרישות הדחופות של הסיעה למאבק בארגוני הפשע, וחיזוק תחושת הביטחון האישי בחברה הערבית" שהועבר לראש הממשלה. ברעם החליטו לא להגיע לפגישה. "תמונה ומפגש זה לא מספיק"", אמרו.

נתניהו אמר לפני הפגישה כי לא מדובר בבעיה רק של המגזר הערבי - אלא בעיה שמטרידה את כל אזרחי המדינה. "לא רק משום שיש זליגה של הפשיעה אלא כי גם אנשים ביישובים הערבים לא יכולים לחיות ככה", אמר. "שמעתי את זעקתם של חברי הכנסת, זה חדר לי ללב. זה לא דבר חדש, שמעתי את ראשי היישובים בחברה הערבית ועכשיו אני הולך לשמוע את חברי הכנסת ואני מתכוון להירתם לזה משום שזה התפקיד שלי. אני ראש הממשלה של כל האזרחים, האחריות של המדינה היא להגן על אזרחיה".

ביום שני שעבר, בנאומה במשכן הכנסת, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן הזכירה כי מאז 2015 היא קוראת לטפל בנושא ארגוני הפשיעה העושים כבשלהם ברחוב הערבי, "ארגוני פשיעה שיש להם צבא, צבא שלם שפועל בצורה מדויקת". בתוך כך, כל עשרת חברי הכנסת מהמפלגות הערביות צפויים להשתתף בפגישה, כולל רע"ם שחבריה לא חתמו על מסמך 40 החתימות, שאפשר את הנאום של תומא סלימאן.

"הדיון שיזמנו בחד"ש-תע"ל בהשתתפות ראש הממשלה הוא בבחינת כתב אישום חמור שאנחנו מגישים כחברה נגד הממשלה והעומד בראשה, בגין הובלת מדיניות מכוונת שגבתה מתחילת השנה 77 אזרחים ו-6 תושבים שנרצחו", אמרה בנאומה חברת הכנסת בשבוע שעבר, בזמן שמספר הנרצחים עמד על 83 - בעוד היום הוא עומד על 90.

עומר עואלי, צעיר בן 21, נורה למוות ביישוב אעבלין, 4 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עומר עואלי, הנרצח ה-90 בחברה הערבית מתחילת השנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי תומא-סלימאן, הדיון עם רה"מ נתניהו הוא "על הפקרת חיינו בידי שר מורשע בתמיכה בטרור, על שתיקה מול מפכ"ל שמאשים את המנטליות שלנו ברציחות, כתב אישום על הובלת מדיניות המעודדת את הרצח הבא". היא ציינה כי במשמרתו של נתניהו ישראל הגיעה לשיא בכמות הנרצחים, תוך ירי המתקיים על בסיס יומי ביישובים הערבים. "הלילה ירו על ביתו של ראש מועצת יפיע, ראשי הרשויות מאוימים, אנשים חיים בטרור ארגוני הפשע וכל זה במשמרת שלך!", קראה לנתניהו, "מתחילת השנה רק שני אחוזים ממקרי הרצח פוענחו, זה אומר מאות רוצחים המסתובבים בתוכנו".

בהמשך, תומא-סלימאן ציינה את שמם של 83 הנרצחים הערבים מתחילת השנה. זה היה לפני שבוע. בינתיים המספר גדל ל-90, כמעט פי שלושה מאשר כמותת הנרצחים בשנת 2022, היום לפני שנה. בנאומה קראה בין היתר למינוי "פרויקטור" למשימה, ממש כפי שהייתה משימתו של ח"כ יואב סגלוביץ' בכנסת הקודמת אז כיהן גם כסגן השר לבטחון פנים. היום יוזכר, השר בן גביר "נענה" לדרישתה.

"אנחנו דורשים שמי שרוצה להיאבק בפשיעה באוכלוסייה הערבית צריך לעבוד עם האוכלוסייה הערבית, ולא על האוכלוסייה הערבית. צריך לדבר עם האוכלוסייה הערבית ולא לדבר על פשיעה ערבית", אמרה תומא-סלימאן. הצפי הוא שדרישות נוספות של חברי הכנסת הערבים יועלו הערב במהלך הפגישה עם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully