וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של הפעוט שנפגע בשוגג מירי צה"ל בשבוע שעבר

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 15:33

מוחמד היית'ם תמימי בן ה-3 ואביו היית'ם נפצעו קשה בשבוע שעבר מירי שוגג של לוחמי צה"ל, שכוון לעבר מחבלים שפתחו באש לעבר היישוב חלמיש שבבנימין. מוחמד פונה לבית החולים תל השומר שם נאבקו על חייו עד שנקבע היום מותו. אביו מאושפז בבית החולים ברמאללה

בווידאו: זירת פיגוע דריסה בצומת חלמיש ותיעוד תפיסת המחבל/צילום: איל אדרי/ TPS וידעות מהשטח בטלגרם

נקבע היום (שני) מותר של מוחמד היית'ם תמימי, הפעוט בן השלוש שנפצע קשה מירי שוגג של לוחמי צה"ל בבנימין שבוע שעבר. אביו של הפעוט נפצע גם הוא קשה ומאושפז בבית חולים ברמאללה.

מחקירת האירוע עולה כי הכוחות ניסו לירות לעבר מחבלים שפתחו באש לעבר היישוב חלמיש ופגעו במוחמד ובאביו היית'ם. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בפעוט פעולות החייאה והוא פונה במסוק לבית החולים תל השומר, שם נקבע לבסוף היום מותו. הסהר האדום פינה את האב לבית חולים ברמאללה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר לעומקו. בסיום התחקיר ובשים לב לממצאיו תתקבל החלטה ביחס לפתיחת חקירה".

מוחמד והיית'ם תמימי, פעוט פלסטיני ואביו נפצעו קשה בבנימין מירי צה"ל - 2 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד והיית'ם תמימי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תחילה, גורמים בצבא טענו כי הלוחמים לא השיבו באש לעבר המחבלים, כך שהפצועים נפגעו מאש הפלסטינים. אולם בהמשך, התברר כי החיילים השיבו בירי, והם אלו שפגעו באב ובבנו הפעוט, ובצה"ל פתחו בתחקיר האירוע. במושבים האחוריים שברכב ישבו בני משפחה נוספים, שלא נפגעו באירוע.

"תושבים ביישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע, ואני הוזנקתי למקום ע"י מוקד מד"א", סיפר גדי אמיתון. "הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של היישוב וראינו את הגבר והתינוק שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום נלחמנו על חייו של התינוק עד שלבו חזר לפעום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully