וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ מיש עתיד, אשתו, הקאנטרי וניגוד העניינים: "כל חיי עסקתי בזה"

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 14:41

מאז התמנה לח"כ סימון דוידסון מיש עתיד הקדיש תשומת לב רבה לחדרי כושר ובריכות. לוואלה! נודע כי דוידסון נמנע מלגלות כי הוא בניגוד עניינים בעייתי: רעייתו היא בעלים של קאנטרי ומועדון ספורט. זה לא הפריע לדוידסון להמשיך לקדם תקנות וחקיקה בנושא: "לא פסול"

בווידאו: השבעת הכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ סימון דוידסון הושבע לכנסת ה-24 בחודש יולי לפני שנתיים, הוא הפך לאחד הפרלמנטרים הבולטים של מפלגת יש עתיד והנושא שהפך עמו מזוהה יותר מכל הוא הספורט הישראלי. דוידסון השתתף בעשרות דיונים שעסקו בספורט הישראלי, לחם בתקופת הקורונה בתקופת הקורונה בעד פעילות של חדרי כושר, בריכות שחייה וענפי ספורט נוספים וקידם הצעות חוק שנגעו לפעילות ספורטיבית. אלא שהח"כ מיש עתיד שכח לעדכן בנוגע לניגוד עניינים בעייתי מאוד שהוא נמצא בו.

סימון דוידסון ואשתו בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ סימון דוידסון ואשתו רונית בכנסת/ראובן קסטרו

באוקטובר 2021 השתתף הח"כ החדש בשני דיונים שנערכו בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. שניהם עסקו בתקנות שנועדו להעניק פטור מנוכחות מדריך בחדר כושר בתנאים מסוימים. הדיונים התקיימו בפער של כשבוע ימים, ובשניהם דוידסון היה חבר כנסת כמעט יחיד שהשתתף בהם. הוא הרבה לשאול, לקדם תיקונים שנדרשו לטענתו בנוסח ואף הסביר בלהט את הצורך: "אני מקווה שזה יהיה טוב בעיקר למתאמנים וגם למועדנים עצמם".

בשיאו של הדיון, כשהתעורר ויכוח משפטי האם במכון כושר יש חובת נוכחות של מגיש עזרה ראשונה או של בוגר קורס עזרה ראשונה, ח"כ דוידסון קפץ מיד: "אנחנו יכולים לקבל על זה ייעוץ? זה הולך להכשיל את המועדונים". אלה לא היו הדיונים היחידים שעסקו בחדרי כושר או בבריכות שחייה שח"כ דוידסון הקפיד להשתתף בהם. מאז הושבע, הוא לקח חלק בשורה של דיונים, בכנסת ה-24 ובכנסת ה-25, ואף השתתף בחלק מההצבעות, חלקן עם משמעות כלכלית אדירה עבור מכוני כושר.

פרט אחד דוידסון שכח לספר לחברי הכנסת, ליועצים המשפטיים או לגורמים המקצועיים שישבו בדיונים: שהוא בניגוד עניינים. ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! עולה כי אשתו של ח"כ דוידסון, נורית, היא בעלים של חברה המפעילה קאנטרי בעיר נתניה, עיר מגוריהם. החברה העונה לשם "פיטנס אנד פורס" מחזיקה תחתיה חברה נוספת בשם "קולג'ים" וזאת מפעילה מועדון ספורט ידוע בעיר שהוקם על ידי דוידסון עצמו ב-2006. לפי מסמך של רשות התאגידים מחודש אוקטובר 2022, עת כהונתו כחבר כנסת, דוידסון היה רשום כדריקטור בחברה שבבעלות אשתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ח״כ סימון דוידסון מופיע כדירקטור בחברות לניהול אתרי ספורט בבעלות אשתו. ללא, אתר רשמי
הרישום ברשות התאגידים של החברה של בני הזוג דוידסון/אתר רשמי, ללא

קולג'ים כולל חדר כושר, בריכות שחייה, מגרשי טניס, מגרשי כדורגל וכדורסל, ג'ימבורי, סטודיו וחוגים לילדים, סאונה יבשה ועוד. עם השבעתו לכנסת, דוידסון העביר לאשתו את הבעלות על המקום, אך בעת שישב בדיונים בוועדות הכנסת ודן על החלטות, תקנות וחקיקה שעשויות להיטיב עם העסק של משפחתו - הוא לא חשף את הבעייתיות שיש בכך ואת ניגוד העניינים שבו הוא מצוי, זאת למעט אמירות כלליות כמו "כל חיי עסקתי בנושא הזה" או "הקמת מועדונים גדולים ומכיר את זה מכל הצדדים", כפי שאמר באחד הדיונים על חדרי הכושר בחודש שעבר.

דוגמה נוספת היא מחודש מאי אשתקד, תקופת ממשלת בנט-לפיד, אז נערך דיון קצר בוועדת החינוך התרבות והספורט על אימון קטינים בחדר כושר. בוועדה נדרשו חברי הכנסת לאשר הליך פרוצדורלי שמשרד התרבות והספורט ביקש לקדם והוא רלוונטי לאימון נערים קטינים במכוני כושר. היו"ר ח"כ שרן השכל פתחה את הדיון וגם הפעם ח"כ דוידסון היה היחיד שכיבד בנוכחותו. גם בדיון הזה הוא לא חשף בפני המשתתפים דבר על כך שבבעלותה של אשתו נורית קאנטרי גדול עם חדר כושר "מאובזר ומשוכלל". זה לא הפריע לו לתקוף במהלך הדיון דווקא את חדרי הכושר הקטנים יותר, "לא בקאנטרי ובחדרי הכושר המפוארים יותר, הגדולים", כלשונו. "חדרי הכושר של ה-100 שקלים בחודש הורידו מדריכים. אני אומר למשרד הספורט תבדקו מה קורה שם. צריכה להיות שם איזה בקרה על הנושא הזה". בסוף הדיון דוידסון הרים את ידו בעד ההצבעה שנערכה בוועדה. ניגוד עניינים? למי אכפת.

ח״כ סימון דוידסון מופיע כדירקטור בחברות לניהול אתרי ספורט בבעלות אשתו. ללא, אתר רשמי
ח״כ סימון דוידסון מופיע כדירקטור בחברות לניהול אתרי ספורט בבעלות אשתו/אתר רשמי, ללא

פנינו ללשכתו של ח"כ דוידסון האם אינו רואה פסול בהתנהלותו או באי ההצהרתו על ניגוד עניינים ונמסר לנו בתגובה כי הוא "לא" רואה בכך פסול. בתגובה מטעמו נכתב: "כאיש ספורט שכיהן בטרם כניסתו לכנסת כיו"ר איגוד השחייה בישראל וכחבר הוועד האולימפי, ח"כ סימון דוידסון מייצג נאמנה את הספורט הישראלי. כך בפעילותו הפרלמנטרית מקדם ח"כ דוידסון את מדינת ישראל ואת הספורט הישראלי, המקצועני והעממי כאחד".

דוידסון טוען כי אין כל מניעה שהוא פועל לטובת חדרי כושר או בריכות שחייה, למרות שרעייתו היא בעלים של קאטנרי המפעיל כאלה. בלשכתו אמרו כי "מבחינת כנסת ישראל והיועמ"ש לכנסת, אין כל מניעה שח"כ סימון דוידסון פעל, פועל ויפעל לקידום הספורט הישראלי, לרבות ענף השחייה, בריכות השחייה וחדרי הכושר בישראל. משום כך, אין צורך במתן הצהרה כל שהיא, שכן הפרטים שהצגתם בשאלות מפורסמים ברחבי האינטרנט, בקורות חייו של חבר הכנסת, בויקיפדיה שלו, ובמקורות גלויים רבים. יחד עם זאת, משתדל ח"כ סימון דוידסון לספר בפתח דבריו בדיונים העוסקים בנושאים אלו, את היכרותו האישית עם התחום".

עוד נמסר כי "מאז נכנס לכנסת ישראל ח"כ סימון דוידסון כבר איננו דירקטור באף אחת מהחברות. אך בשל פניית וואלה!, פנה ח"כ דוידסון לעורך הדין שלו שיבדוק מדוע נטען על ידיכם כי "לפי הרישומים ח"כ דוידסון עדין מופיע כדירקטור", ואם יש צורך, שיטפל בזה באופן מיידי".

בעקבות דבריו של ח"כ דוידסון כי קיבל אישור לכך מהייעוץ המשפטי של הכנסת, פנינו לתגובה מהייעוץ המשפטי של הכנסת ושם לא אישרו את הדברים. "ככלל, בהתאם לכללי האתיקה החלים על חברי הכנסת, בחינת קיומו של ניגוד עניינים נעשית בהתאם למקרה הקונקרטי ונסיבותיו, ובהתאמה נקבעות המגבלות החלות ובהן גם חובת הגילוי. האחריות לעניין ניגוד עניינים היא של חבר הכנסת. לפני יותר משנה, במסגרת שחרורו מעיסוק הנוסף של ח"כ דוידסון בהתאם לעמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת הופנתה תשומת ליבו לאפשרות של חשש מניגוד עניינים במקרים מסוימים. לא מוכרת לנו פנייה מאז".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בישיבת הסיעה על הפרסום בוואלה ואמר כי "כל הפעולות של ח"כ סימון דוידסון אושרו על ידי הייעוץ המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully