וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לח"כים: ארה"ב במגעים עם איראן על הבנות בנוגע לתכנית הגרעין

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 18:51

ראש הממשלה ציין במהלך החלק הסגור של ישיבת ועדת החוץ והביטחון כי במסגרת אותן "הבנות" יישמר סטטוס-קוו - האיראנים לא יעשירו אורניום מעל ל-60% ובתמורה ארה"ב תפשיר כספים איראנים שמוחזקים בחו"ל ושני הצדדים יבצעו עסקת חילופי אסירים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הבוקר (שלישי) כי ארה"ב מנהלת מגעים עם איראן על "הסכמון" או "הבנות" במסגרתן האיראנים לא יעשירו אורניום לרמה גבוהה יותר מ-60 אחוז ובתמורה ארה"ב תאפשר להפשיר כספים איראנים שמוחזקים בחו"ל ושני הצדדים יבצעו עסקת חילופי אסירים - כך לפי חמישה חברי כנסת שהשתתפו בישיבה.

נשיא ארהב ג'ו ביידן | אבראהים ראיסי | בנימין נתניהו. ראובן קסטרו, רויטרס
נשיא ארהב ג'ו ביידן | אבראהים ראיסי | בנימין נתניהו/רויטרס, ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

הממשל האמריקני לא אישר עד כה את קיומם של המגעים עם איראן על "הבנות" בנושא תכנית הגרעין. נתניהו אמר את הדברים בחלק הסגור של מליאת ועדת החוץ והביטחון בנוכחות למעלה מ-15 חברי כנסת ככל הנראה מתוך הנחה שהם יודלפו לתקשורת.

תמונת לוויין של מתקן הגרעין בנתנז, איראן, 21 באוקטובר 2020. רויטרס
תמונת לוויין של מתקן הגרעין בנתנז, איראן, 21 באוקטובר 2020/רויטרס

במוקד החדשות:

ביום שישי נחשף בוואלה! כי ארה"ב ואיראן קיימו בחודש מאי שיחות עקיפות בסולטנות עומאן בתיווך של בכירים עומאנים. ביום שני אישר דובר משרד החוץ האיראני את דבר קיומן של השיחות.

מאחורי הקלעים:

  • נתניהו ציין כי מבחינת ממשל ביידן הסכם הגרעין משנת 2015 אינו רלוונטי יותר. הוא הוסיף כי לא ניתן להגדיר את התוצר שעליו האמריקנים דנים עם האיראנים כעת בתיווך עומאני כ"הסכם" אלא יותר כ"הסכמון" או "הבנות".
  • במהלך הדיון הסגור בוועדת החוץ והביטחון אמר נתניהו אמר כי אם יושגו אותן "הבנות" בין ארה"ב לבין איראן הן ישמרו על סטטוס-קוו בתכנית הגרעין האיראנית ובסנקציות הבינלאומיות המוטלות על איראן.
  • ראש הממשלה העריך כי הגעה ל"הבנות" כאלה בין הצדדים בהחלט אפשרית והדגיש כי גם אם יושגו ישראל תתנגד אליהן ולא תהיה מחויבת אליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully