וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המורשת: "קריאתו של ברק למרי יותר חמורה מהאונס של קצב"

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 18:36

אהוד ברק קרא "להגביר את המחאה ולעבור למרי אזרחי" ועורר סערה בממשלה. אחרי שדוד אמסלם קרא לעצור אותו וניסים ואטורי איים כי "במדינות אחרות הוא היה מועמד לתלייה", שר המורשת עמיחי אליהו הצטרף למתקפה. בריאיון בחדשות 13 טען: "הוא מסית ופוגע במדינת ישראל"

כנס עיתון הארץ בנושא המהפכה המשפטית בהשתתפות אהוד ברק/הארץ

שר המורשת עמיחי אליהו הגיב היום (שלישי) על קריאתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק "לעבור למרי אזרחי" במחאה נגד המהפכה המשפטית ואמר כי "קריאתו גרועה יותר מהאונס של הנשיא קצב". אליהו הסביר כי "לפגוע במדינת ישראל זה מאוד חמור, לקרוא למרי אזרחי זה מאוד חמור. אני לא בטוח שמי שרוצה לפרק את מדינת ישראל ולקדם מלחמת אחים - זה לא דבר חמור כמו אונס. בעיני זה חמור ואולי אפילו יותר".

את הדברים אמר בראיון לאלמוג בוקר בחדשות 13, לאחר שקרא לשלול מברק את הדרגות שלו. "אתה לא תשתמש בדרגות שעם ישראל נתן לך כדי לפגוע במדינת ישראל", הסביר והשווה את הדבר למעשיו של הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע באונס: "לנשיא קצב אני מניח שיש זכויות וגם כשהוא אנס אנחנו ידענו לפגוע בו ולהכניס אותו לכלא".

עו"ד כנרת בראשי, שייצגה את אורלי רביבו, המתלוננת הראשונה נגד קצב, מסרה: "קריאתו של אהוד ברק למרי אזרחי היא קריאה מסוכנת שעולה עד כדי עבירה פלילית. מרי אזרחי עלול להוביל לרצח אזרחים למלחמת אזרחים , לפגיעה בסדר הציבורי ובביטחון של כולם. ההשוואה האומללה שעשה שר המורשת לפרשת האנס קצב מוכיחה בורות מוחלטת שלא לומר מקוממת. טוב יעשה השר אם יחזור בו מההשוואה האומללה הזו ויתנצל בפני קורבנות העבירה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בנאומו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה בסוף השבוע האחרון כי "על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי ציות אזרחי בלתי אלים. התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה".

ברק הסביר כי "מטרת המחאה חייבת להיות ברורה: אין פשרות עם מי שניסה לרסק את הדמוקרטיה, נכשל הפעם ופועל להצליח תחת תעמולת כזב ומסכי עשן. מעל חקיקת ההרס שהחלה מתנוסס דגל שחור ויש לפעול להפסקתה ולהרקחת מי שמקדמים אותה".

ברק הוסיף כי "אנחנו בני כל הגוונים בחברה הישראלית: ערבים, יהודים, חילונים, דתיים ומסורתיים, כולנו משפחה אחת. משפחת שלטון החוק והדמוקרטיה. אנו במאבק על נשמתה ועתידה של ישראל. הוא לא יהיה קל ולא קצר, אבל אנחנו נלחמים כמשפחה אחת על כל מה שיקר לנו, ואנחנו ננצח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עמיחי אליהו, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
שר המורשת עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

אתמול תקף השר דודי אמסלם בחריפות את ראש הממשלה לשעבר, את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ואת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. "אני שומע את אהוד ברק ומזדעזע, בן אדם בן 80 התחיל לאבד את המציאות", אמר אמסלם בנאום במליאה.

"אני בשוק איך היועמ"שית, הרועצת של גדעון סער, שלא יכולה להיות היועצת במחלקת החנייה בעיריית ירושלים, איך היא לא שולחת את המשטרה כעת לעצור את האיש הזה", הוסיף השר. "כשאתה שומע היום את מר ברק, את שני הברקים, שני אנשים שצריכים לשבת בבית הסוהר - גם אהוד ברק וגם אהרון ברק. מסיתים את כל מדינת ישראל, מסיתים להפיכה, לכאוס".

סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס גם הוא לדבריו של ברק בהפגנה. "אדם כמו אהוד ברק צריך להיות מאחורי סורג ובריח", גרס ואטורי והוסיף: "במדינות אחרות הוא היה מועמד לתלייה, אבל ישראל היא מדינה דמוקרטית, אז זה מאסר לתקופה של 20 שנים לפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully