וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד שבתאי ועמי אשד: פגעתם בחופש המחאה במצעד הגאווה - עברתם על החוק

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 16:46

אהרן בורשטיין נהג במשך שנים לקיים מחאה שקטה עם שלט "אני מוחה" נגד מצעד הגאווה ובחמישי האחרון הוא נעצר. השר לביטחון לאומי זעם על כך, ובמסמך שהגיע לוואלה הוא דרש הבהרות: "לא קיימתם את המדיניות שלי"

בוידאו: בן גביר נואם בפתח מצעד הגאווה/שלומי הלר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש היום (שלישי) הבהרות ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז תל אביב עמי אשד לאחר שנעצר בחמישי אהרן בורשטיין, חרדי מתל אביב, שנהג במשך שנים לקיים מחאה שקטה עם שלט "אני מוחה" נגד מצעד הגאווה. בורשטיין שוחרר לאחר התערבות בית משפט השלום בעיר, אך בן גביר טען היום במכתב לשניים כי המשטרה "פגעה בחופש הביטוי" ועצרה אותו "מעצר שווא".

במסמך שהגיע לידי וואלה! כתב בן גביר כי ערב המצעד הוא קיים הערכת מצב עם שבתאי ואשד ובמהלכה עמד על המדיניות שלו "שמחד גיסא מחייבות שמירה על ביטחון הציבור אך מאידך גיסא מאפשרות חופש ביטוי לכולם". בן גביר הוסיף: "במהלך הישיבה ביררתי האם אתם מקיימים את המדיניות שלי כאמור, גם באשר לאנשים שמפגינים נגד המצעד. מפקד מחוז תל אביב השיב לי בחיוב".

בן גביר כעס על כך שהדברים התבררו אחרת: "מסתבר כי משטרת ישראל פגעה בחופש הביטוי של אדם בשם אהרן בורשטיין בכך שעצרה אותו מעצר שווא רק כי החזיק שלט בו נכתב 'אני מוחה'". בן גביר האשים את השניים וכתב להם: "לכאורה מדובר בעבירה על החוק ופגיעה בחופש הביטוי. כמו כן, מדובר באירוע הנוגד את המדיניות שלי, ובניגוד להצהרות שלכם שתאפשרו חופש ביטוי לכולם. אבקש לקבל הבהרות עד ראשון הקרוב".

אהרן בורשטיין, נעצר לאחר שהחזיק שלט מחאה במצעד הגאווה בת"א. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בורשטיין עם השלט "אני מוחה" בתל אביב, חמישי האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מעצר בורשטיין בוצע ללא צו או ראיות על מסוכנותו, על רקע מחאתו השנתית נגד מצעד הגאווה. בורשטיין נהג בשנים האחרונות לעמוד עם שלט "אני מוחה" ליד מסלול המצעד תוך שהוא ממלמל פרקי תהילים. במשטרה החליטו לבצע מעצר מקדים למצעד, הוא נחקר בתחנת סלמה ושוחרר למעצר בית עד לאחר שבת.

לאחר שחרורו, רכב עם שני בלשי משטרה חנה מתחת לביתו ואלה ביקשו לוודא שהוא בבית. ביום שישי התקיים דיון בעניינו בבית המשפט השלום בתל אביב, במהלכו השופטת צפורה משה מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה ושחררה אותו ללא תנאים מגבילים.

בורשטיין עצמו הסביר בדיון כי הוא "עומד מחוץ למצעד. כל שנה עמדתי, וגם השנה רציתי לעמוד. אני לא מזיק ואני לא מתכוון להזיק. יותר מזה, הצועדים מפרגנים לי ואומרים שככה צריך להביע מחאה. אני בסך הכול עומד עם שלט, זה הכול". עורך דינו של בורשטיין, רועי אטיאס, הבהיר השבוע כי בכוונתו להגיש תביעה נגד המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully