וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין צבועות בצבע עז של ימין ושמאל

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 20:26

"אתם דוחקים אותי לזרועותיו של אפי נוה", אמר לוואלה! עו"ד המזוהה עם הימין שמחפש "ראש לשכה שלא עובד אצל המחאה". מנגד אומר עו"ד שימי קדוש, התומך בעמית בכר, כי אם נוה ייבחר הוא ממליץ לציבור לברר "איפה רוכשים בטון מזוין לממ"ד, כי משם אין רוורס"

פרשת אפי נוה ומעברי הגבול: בית המשפט המחוזי מרכז לוד דוחה את ערעורו של נוה וכן את ערעורה של המדינה/ראובן קסטרו, יותם רונן

הבחירות ללשכת עו"ד הפכו להיות שיחת היום של מרבית הישראלים, למרות שלרובם המוחלט אין זכות הצבעה בבחירות האלה. הוויכוח על זהות שני החברים מטעם הלשכה בוועדה לבחירות שופטים צבעה את הבחירות בצבעים הפוליטיים העזים של ימין ושמאל, והן מפלגות את מי שהם כן בעלי זכות הצבעה, עורכי הדין עצמם.

הראשון לשוחח איתנו הוא ירון, עו"ד חובש כיפה מירושלים שלמד בישיבות של הציבור הדתי לאומי. ירון אמר: "אני חושש לומר את זה בקול, ולכן אני מזדהה פה רק בשמי הפרטי, אבל אני מצביע אפי נוה, ואני ממש לא לבד בזה. אבל אתה לא תשמע את שאר החברים שלי למשרד אומרים את זה בקול רם".

הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
"המועמד הריאלי היחיד מהימין". עו"ד אפי נוה בערעור על הרשעתו, 28 במאי 2023/ראובן קסטרו

אני מנסה להבין את פשר ההחלטה של ירון אך הוא הודף אותי: "המצב כרגע בלשכה הוא שאנחנו נאלצים לבחור בין מועמד שתומך בהפגנות נגד הרפורמה לבין אפי נוה. אני איש ימין, ואני לא רוצה ראש לשכה שעובד אצל המחאה, ולכן אתם דוחקים אותי לזרועותיו של נוה".

איתמר, עו"ד מאזור המרכז, אמר גם הוא בשיחה עם וואלה שהוא תומך בנוה: "מבחינתי הוא המועמד הריאלי היחידי מהימין". גם הוא לא מוכן להזדהות בשמו המלא מחשש פן יבולע לו.

אני מהסס קלות ושואל אותו אם הוא מתבייש להודות בהצבעה שלו בפני הקולגות למקצוע. איתמר משיב : "כן, בסוף ברור שהבחירה בנוה גורמת לקולגות להרים גבה, בעיקר בשל ההרשעה האחרונה בפרשת המעברים, וגם בכל מה שנקשר לשמו בקדנציה שלו, אבל אני מחפש ראש לשכה מקצועי שיעבוד בשבילי, ולא בשביל המחאה נגד הרפורמה".

עוד בוואלה!

עשויות להכריע את גורל הוועדה לבחירת שופטים: מאחורי הבחירות ללשכת עורכי הדין

לכתבה המלאה
עו"ד עמית בכר. ראובן קסטרו
"היחיד שמחויב להגנה על עצמאות מערכת המשפט". עו"ד עמית בכר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, 17 ביוני 2023/ראובן קסטרו

אני מנסה להבין אם במשרדי עו"ד משוחחים על הבחירות. איתמר משיב שכן, ומסביר שכל תמיכה באפי נוה גורמת למבול של שאלות, אך עם זאת יש כאלה שניגשים בשקט ואומרים אני מצביע לנוה גם.

לקראת סיום השיחה איתנו איתמר מבקש להדגיש משהו. הוא מהסס, ואז יורה בקול רם, כיאה לליטיגטור שמופיע בפני בתי משפט: "גם ערכיו והתנהלותו של בכר (עמית בכר, המועמד המוביל מול נוה, וזה שמזוהה עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית, ב"א) מוטלים בספק, ובקרב עורכי הדין, לפחות בסביבתי, קיים ספק גדול הן באשר ליושר ולהגינות שלו, והן ביחס למטרה האמיתית שלשמה הוא מתמודד על ראשות הלשכה".

מהצד השני לא התקשנו למצוא עו"ד שתומכים בעמית בכר וכאלה שלא הסתירו את התמיכה שלהם במועמדים האחרים. כך למשל עו"ד יהודה שפר, המשנה לפרקליט המדינה, שצייץ בטוויטר תמונה עם פתקי הצבעה לעמית בכר ולרשימה שלו.

לוואלה אמר שפר: "מעולם לא השתתפתי בבחירות ללשכת עורכי הדין, אך הפעם אשתתף ואצביע עבור עמית בכר, משום שאלו בחירות חשובות מאין כמוהן, שיכריעו את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. הסיבה המרכזית לכך היא כמובן שללשכת עורכי הדין שני נציגים מתוך תשעה בוועדה לבחירת שופטים. בכר הינו המועמד היחיד המחויב באמת לערכים אלה ולהגנה על עצמאות מערכת המשפט".

הצבעה על הועדה לבחירת שופטים בכנסת 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הבחירות לוועדה לבחירת שופטים בכנסת. הסוגיה צבעה את הבחירות ללשכה בצבעים פוליטיים/פלאש 90, יונתן זינדל

שפר הוסיף: "לאחר מספר שערוריות בלשכת עורכי הדין, הדרך היחידה להשיב את אמון הציבור בשלטון החוק ובלשכת עורכי הדין הוא בחירתו של בכר, שאותו אני מכיר משנות עבודתו בפרקליטות כפרקליט מקצועי, ישר ואמיץ, שהוביל ללא מורא וללא משוא פנים את אכיפת החוק בפרשיות ענק כמו נגד נוחי דנקנר".

עוד אמר שפר: "מאז שפרש מהפרקליטות אני עוקב אחר התבטאויותיו בתקשורת, והוא אימץ גישה מאוזנת, המבקשת לשפר ולתקן את מערכת המשפט. זאת מתוך אהבה למערכת ולא מתוך שנאה, ותוך שמירה על עצמאותה".

שפר הדגיש כי "ההצבעה החשובה היא למועצה לסיעת 'תקוה ללשכה', משום שהמועצה היא הבוחרת את נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"נורמה פסולה" שיהיה ראש לשכת עורכי דין "עם חשדות כאלה". אפי נוה בבית המשפט/ראובן קסטרו

עו"ד שימי קדוש אומר שגם הוא תומך בבכר "כי מבחינתי זה Another Brick in the Wall, בקיר שמנסה להגן על הדמוקרטיה ממחריביה. אנשים לא ממש מבינים שההפיכה הזו שמתכננים לנו אפי נווה וחבריו בממשלה שרק מחכים שייבחר, היא הפיכה שתפגע בכל אחת ואחד מאיתנו בחיי היום יום. כך למשל, צמצום עילת הסבירות תפגע ביכולת שלנו, עורכי הדין, לעתור כנגד הרשויות על עוולות ודריסת זכויות, זכויות בביטוח לאומי, זכויות של נכים וחסרי ישע, זכויות של הגנה על הפרטיות - כל אלו נתקפות מדי בעתירות, שאחת העילות שאנו משתמשים בה היא עילת הסבירות".

קדוש הוסיף שהוא תומך בבכר גם בגלל "הנורמה הפסולה הזו שזה בסדר שיהיו ראש ממשלה עם כתב אישום, או ראש לשכת עורכי הדין עם חשדות שכאלה, או שר פנים שדואג רק לחצר הפנימית שלו ומחכה שתעוף מפה הסבירות".

לדבריו, "אם במקרה אפי נווה ייבחר מחר, אני ממליץ לכל אזרח ואזרחית לברר איפה רוכשים בטון מזויין על מנת לעבות את הממ"ד, כי משם אין רוורס".

דורון ברזילי 6. ראובן קסטרו
"אנושי, משימתי ובעל עמוד שדרה". עו"ד דורון ברזילי/ראובן קסטרו

עו"ד פיני פישלר מתמודד בבחירות האלה רק למועצה הארצית ברשימה שלא תומכת באופן רשמי באף מועמד, אך הוא תומך בדורון ברזילי. "דורון שכבר כיהן בעבר כראש הלשכה ובהצלחה רבה, הוא לא רק חבר יקר, הוא מהווה בעיניי דוגמה ומופת לעורך דין ישר, ערכי, מוסרי. הוא נח לבריות, עם מצפן ומצפון, אנושי, משימתי ובעל עמוד שידרה. דמות מופת, מנהל רב כישורים, איש אשכולות, תרבותי, "מענטש" אמיתי. אחראי, מסור ונאמן, אהוב על הבריות, שקול מאד, רב קשב וייצוגי מאין כמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully