וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הבחירות לוועדה למינוי שופטים: איך השיגה האופוזיציה את תמיכת חברי הקואליציה?

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 21:59

ח"כ מירב בן ארי ניהלה את הקמפיין לבחירתה של אלהרר באמצעות רשימות אקסל, וסימנה 12-10 חברי קואליציה שייתכן ויתמכו בה. גם חברי הכנסת אלקין ותמנו שטה קיימו מגעים עם חברים בקואליציה, וכבר בשעות הצהריים ידעו באופוזיציה כי בין ארבעה לשישה מהם יתמכו במועמדתם

בווידאו: נתניהו עולה במדרגות לאחר החלטת הליכוד להצביע\ נגד כל המועמדים לוועדה למינוי שופטים/רוני כנפו

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) נבחרה היום (רביעי) כאחת מנציגות הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, בתמיכתם של בין ארבעה לשישה חברי קואליציה. בחודש האחרון חברת הכנסת מירב בן ארי ניהלה את הקמפיין של אלהרר וניהלה רשימת אקסל של כל החברים בקואליציה כדי לבדוק את שיעור התמיכה בה בקואליציה.

גם השר לשעבר מאיר כהן (יש עתיד) ניהל בימים האחרונים שיחות עם אנשי הקואליציה כחלק מהמאמץ של יש עתיד לוודא את בחירתה של אלהרר. בתום המאמצים, סומנו בין עשרה ל-12 חברים בקואליציה שבפוטנציאל תמיכה באלהרר. עד רגע הבחירות החשאיות המשיכו השיחות עם חברי הקואליציה כדי להביא לבחירתה של אלהרר, והן נמשכו גם הבוקר, לאחר שהבינו באופוזיציה כי נתניהו מנסה לדחות את הבחירות.

במקביל, חברי הכנסת זאב אלקין ופנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) קיימו מגעים בתקופה האחרונה עם חברים מהקואליציה. במחנה הממלכתי ידעו כבר בשעות הצהריים שבין ארבעה לשישה חברי כנסת מהקואליציה יצביעו איתם.

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה השיגה עוד יותר קולות מהקואליציה מאלהרר, וזכתה ל-60 קולות בבחירות לוועדה למינוי דיינים.

הצבעה על הועדה לבחירת שופטים בכנסת 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מירב בן ארי בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אלהרר מיש עתיד נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 חברי כנסת שהצביעו בעד, אל מול 56 שהצביעו נגד. כלומר, בין ארבעה לשישה חברי קואליציה הצביעו בעד מינויה של חברת הכנסת אלהרר לוועדה.

מנגד, חברת הכנסת טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה חרף הלחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו, לא הצליחה להיבחר לוועדה, והיא זכתה לתמיכה של 15 חברי כנסת בלבד, לעומת 59 ח"כים שהתנגדו למינוי שלה.

בהינתן מצב זה, הכנסת תידרש בתוך 30 ימים לקיים בחירות חוזרות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, ונציגי הקואליציה בוועדה לבחירת דיינים וקאדים. לאחר פרסום התוצאות, גוטליב הסתובבה בכנסת כשהיא צועקת: "זה בדיוק מה שאמרתי בבוקר שיקרה, כשלא מקשיבים לי - ככה זה נראה". מנגד, כמה מחברי הכנסת מהאופוזיציה צהלו וצעקו "יש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully