וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של אפי נוה: עונשו יישאר מאסר על תנאי וקנס

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 12:41

בית המשפט קבע כי עונשם של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר ובת זוגו, בר כץ, יישאר מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 שקלים. זאת, לאחר שהורשע נוה בהברחתה של כץ בנתב"ג בספטמבר 2018. ההכרעה לא צפויה להשפיע על מועמדותו של נוה לראשות לשכת עורכי הדין

פרשת אפי נוה ומעברי הגבול: בית המשפט המחוזי מרכז לוד דוחה את ערעורו של נוה וכן את ערעורה של המדינה/ראובן קסטרו, יותם רונן

בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה היום (ראשון) את ערעורו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, ואת ערעורה של המדינה בפרשת המעברים. על כן, עונשו של נוה ושל בת זוגו, בר כץ, יישאר מאסר על תנאי וקנס. ההכרעה לא צפויה להשפיע על מועמדותו של נוה לראשות לשכת עורכי הדין משום שאין בעבירה קלון.

נוה אמר בצאתו מבית המשפט: "נגיש בקשת ערעור על ההחלטה. אם אני יכול להיות שר משפטים, אז בוודאי שאני יכול להיות ראש לשכת עורכי הדין. כיום וגם אם ועדת הבחירות של הלשכה תחליט להטיל עליי קלון נערער על כך לבית המשפט". עורך דינו הוסיף: "מדובר בהחלטה שקשה להשלים איתה שעה שעסקינן בעבירה מנהלית במהותה אשר גם במקרים חמורים יותר של מסורבי כניסה לארץ לרבות בעבור בצע כסף ניתנו פסיקות מקילות אף ללא הרשעה".

הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
אפי נוה ובר כץ/ראובן קסטרו
הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
אפי נוה ובר כץ/ראובן קסטרו
הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
אפי נוה/ראובן קסטרו

מטעם התנועה לאיכות השלטון נמסר: "בית הדין אמר את דברו והותיר את הרשעתו על כנה. אסור שאדם כזה יעמוד בראשות לשכת עורכי הדין, והתנועה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי למנוע ממנו להתמודד בבחירות הקרובות לראשות הלשכה. התנועה לאיכות השלטון מצפה מועדת האתיקה של הלשכה ללמוד את הכרעת הדין שהתקבלה היום, להגיש נגד נווה קובלנה ולמנוע את התמודדתו במערכת הבחירות לראשות הלשכה".

בנובמבר האחרון גזר בית המשפט השלום בראשון לציון על נוה חודשיים מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 שקלים אחרי שהורשע בהברחת בת זוגו בנתב"ג. לפי גזר הדין, ב-20 בספטמבר 2018 טס נוה יחד עם בת זוגו, בר כץ, מישראל לתאילנד, בעוד האחרונה לא הציגה דרכון ואישור מעבר כנדרש. זאת, כדי להסתיר את נסיעתם המשותפת, בשל סכסוך הגירושים בו נוה היה מצוי. לשם כך פעלו השניים שבת זוגו לא תעבור בביקורת הדרכונים, כדי ששהיית השניים בחו"ל לא תתועד.

בת זוגו של נוה, שסיימה לימודי משפטים, עברה באמצעות "גייט-פאס" שהונפק במיוחד בשבילו, וכך לא עברה דרך ביקורת הדרכונים. בחזרתם לארץ תשאלה את השניים בקרית על מעשיהם, והם הכחישו את הדברים ואת היכרותם. בהמשך הם עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפי נוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully