וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגן בלשכה ממשיך: למרות שטען שלא נפסל - אפי נוה מגיש עתירה נגד פסילתו

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 18:38

עורך הדין שמתמודד לראשות לשכת עורכי הדין, הגיש עתירה מנהלית נגד ועדת הבחירות המרכזית של הלשכה, שקבעה מוקדם יותר השבוע שחתימות דיגיטליות אינן נספרות ואינן יכולות לסייע לו להגיש את מועמדותו. "ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים וזרים", טען

בווידאו: אפי נוה ובת זוגו בר כץ מרמים את ביקורת הגבולות בנתב"ג/צילום: באדיבות "הארץ"

עו"ד אפי נוה, שמתמודד לראשות לשכת עורכי הדין, הגיש היום (שישי) עתירה מנהלית נגד ועדת הבחירות המרכזית של הלשכה, שקבעה מוקדם יותר השבוע שחתימות דיגיטליות אינן נספרות ואינן יכולות לסייע לו להגיש את מועמדותו.

נווה טען בעתירתו שהחלטת ועדת הבחירות לפסול את החתימות הדיגיטליות שהוא הגיש - צריכה להיפסל. ההחלטה לפסול את החתימות האלו עלולה להוביל לפסילתו של נוה מלהתמודד לראשות הלשכה, שכן, ללא החתימות הדיגיטליות - ייתכן והוא לא יוכל להתמודד לראשות הלשכה.

"מדובר לא רק בהחלטה פוליטית בלתי סבירה כי אם בהחלטה שאינה מנומקת כנדרש בעת קבלת החלטה מעין זו ע"י גוף ציבורי סטטוטורי ושאינה מבוססת על בדיקה מקדימה כראוי", נכתב בעתירה.

"ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים וזרים - פגיעה בזכות היסוד של העותרים להיבחר. נוסף על האמור, ההחלטה לא נתמכה בנימוקים ראויים, אינה עומדת במבני התקינות המנהלית וכי פגיעתה בעותרים וברשימתם, קשה ביותר והיא בלתי סבירה באופן קיצוני וחורגת לחלוטין מכל הגיון מעשי
ומשפטי ומכל מידה ראויה של צדק", הוסיפו.

אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"החלטה פוליטית בלתי סבירה". נוה/ראובן קסטרו

ביום רביעי כך יצוין, הדיווחים הראשונים מועדת הבחירות היו כי מועמדתו של אפי נוה לראשות הלשכה נפסלה לאחר שנטען כי נוה הביא חתימות אלקטרוניות ולא ידניות כנדרש. אולם כשעה לאחר מכן יצאה הודעה רשמית לפיה יהיה ניתן לטעון לפסילת החתימות הדיגיטליות של המועמדים בבחירות ללשכה ועל כך נוה עותר.

"אפי נוה הגיש 1100 חתימות תמיכה של עורכי ועורכות דין מכל רחבי הארץ. מספר החתימות שהוגש היה כפול, למעלה מן הצורך", מסר בתגובה להחלטה ראש מטה הבחירות של נוה - רועי אברהמוביץ. "ההחלטה הפוליטית הפחדנית שהוביל עמית בכר בוועדת הבחירות תביא לפסילתם של אלפי חתימות תמיכה שאושרו כדין ע"י מנגנון הלשכה וע"פ חוות דעתה המפורשת של היועצת המשפטית של לשכת עורכי הדין", הוסיף.

"הלשכה עומדת על סף סגירה. אני משוכנע שבית המשפט המחוזי יהפוך על אתר את ההחלטה האוממלה שהתקבלה היום שמונעת את הזכות לבחור ולהיבחר ועומדת בניגוד להחלטה קודמת של ועדת הבחירות עליה הסתמכו החברים אשר הגישו מועמדות לתפקידים השונים בלשכה. באשר לאפי נוה, ההחלטה אינה נוגעת אליו ומועמדותו אושרה כדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully