וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי נוה על התמודדותו לראש לשכת עוה"ד: "אני לא שליח של יריב לוין"

עודכן לאחרונה: 10.6.2023 / 20:02

בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 אמר נוה כי המהפכה המשפטית, כפי שהוצגה היא שגויה וצריכה להתחיל בפרקליטות ובמשטרה. הוא גם אמר שהרכב הוועדה לבחירת שופטים לא צריך להשתנות. עם זאת אמר נוה כי הוא תומך בשינוי בעניין עילת הסבירות

פרשת אפי נוה ומעברי הגבול: בית המשפט המחוזי מרכז לוד דוחה את ערעורו של נוה וכן את ערעורה של המדינה/ראובן קסטרו, יותם רונן

אפי נוה אמר הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 בראיון לבן כספית ועמית סגל על התמודדותו לראש לשכת עוה"ד: "אני לא שליח של יריב לוין".

הוא נשאל לגבי תמיכתו במהפכה המשפטית, ואמר כי כפי שהיא הוצגה היא שגויה, וצריכה להתחיל בפרקליטות ובמשטרה. "זה לא אג'נדה אישית", אמר נוה, "יש תיקים שיושבים שם חמש ועשר שנים. לא רק תיקים ציבוריים. המשמעות זה עיקולים, חילוטים, עיכובי יציאה מהארץ, חיים נהרסים". לדבריו, הרפורמה צריכה ללכת למקום אחר לגמרי.

נוה אמר כי לדעתו, הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא צריך להשתנות. הוא אמר כי הגורמים המקצועיים היחידים בוועדה הם שופטים ועורכי דין. על השאלה במה הוא כן תומך במהפכה המשפטית ענה נוה "בפסקת ההתגברות". עוד אמר נוה כי לדעתו, השופט אלרון הוא מועמד ראוי לנשיא בית המשפט העליון.

הכרעה בערעורו של אפי נוה על הרשעתו בפרשת נתב"ג  28 במאי 2023. ראובן קסטרו
אפי נוה בערעור על הרשעתו בפרשת נתב"ג, 28 במאי 2023/ראובן קסטרו

נוה אמר שהוא רוצה לחזור לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין כדי "להמשיך איפה שהפסקתי". לדבריו, הלשכה שהוא מתכוון להוביל תהיה מקצועית, ועיקר עניינו הוא בפעולה למען ציבור עורכי הדין, ולא לאינטרסים פוליטיים. הוא הודה כי שגה בעבר ו"חטא בחטא היוהרה", וכעת הוא מבקש לתקן. בעניין לוין אמר נוה "אני אסתדר עם יריב לוין מצוין. מי שלא יהיה שר משפטים, אעבוד איתו בהרמוניה ובשיתוף".

לפני כשבועיים דחה בית המשפט המחוזי מרכז לוד את ערעורו של נוה, ואת ערעורה של המדינה בפרשת המעברים. על כן, עונשו של נוה ושל בת זוגו, בר כץ, יישאר מאסר על תנאי וקנס. ההכרעה לא צפויה להשפיע על מועמדותו של נוה לראשות לשכת עורכי הדין משום שאין בעבירה קלון.

נוה אמר בצאתו מבית המשפט: "נגיש בקשת ערעור על ההחלטה. אם אני יכול להיות שר משפטים, אז בוודאי שאני יכול להיות ראש לשכת עורכי הדין. כיום וגם אם ועדת הבחירות של הלשכה תחליט להטיל עליי קלון נערער על כך לבית המשפט". עורך דינו הוסיף: "מדובר בהחלטה שקשה להשלים איתה שעה שעסקינן בעבירה מנהלית במהותה אשר גם במקרים חמורים יותר של מסורבי כניסה לארץ לרבות בעבור בצע כסף ניתנו פסיקות מקילות אף ללא הרשעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully