וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפסקת השיחות בבית הנשיא: רבבות השתתפו בהפגנות ברחבי הארץ

ההפגנות התקיימו ביותר מ-150 מוקדים. בהפגנה ברחוב קפלן נאם יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, שלושה ימים לפני הבחירות לראשות הלשכה, המעוררות הפעם עניין מיוחד בשל הקשר לרפורמה ולוועדה לבחירת שופטים. בכר: "הקואליציה מנסה לקדם עבריין כדי לשלוט בוועדה"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/צילום: גלעד פירסט

היום (שבת) התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נגד המהפכה המשפטית זה השבוע ה-24 ברציפות. ההפגנות התקיימו ביותר מ-150 מוקדים, ובמרכזם ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. בין הדוברים שנאמו בקפלן היו שרת המשפטים והחוץ לשעבר ציפי לבני, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, יזם ההייטק רן הר נבו, מפיץ "תקוה", ואור-לי ברלב, עיתונאית עצמאית שגם מנחה את ההפגנה. בהפגנה הופיעה הזמרת סי היימן. מארגני ההפגנה מעריכים שמתחילת הערב היו בה כ-120 אלף משתתפים.

קודם להפגנה יצאה הצעדה השבועית של ארגוני השטח החל מהשעה 19:00 מכיכר דיזנגוף. בחיפה יצאה לדרך צעדה מהאודיטוריום לכיוון צומת חורב.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 17 ביוני 2023/ראובן קסטרו
סי היימן בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
סי היימן בהופעה בהפגנה בתל אביב, 17 ביוני 2023/ראובן קסטרו
ציפי לבני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ציפי לבני בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

אור-לי ברלב אמרה מעל הבמה בקפלן: "שמחה רוטמן, שומע? זה המגפון שחטפת בניו יורק מהמפגינה. הוא טס והגיע עכשיו לקפלן. גם אם תחליטו שאתם ממשיכים לחטוף לנו מגפונים, לדכא את המחאה הענקית שלנו, בחקיקת דיקטטורה - זה לא יעבוד לכם. היכן שתפרקו - אנחנו נבנה".

ברלב הוסיפה: "השבוע ירדו המסכות. נתניהו והקואליציה לא זנחו את כוונתם האמיתית לבצע הפיכה משטרית בתתי חוקית בישראל. יריב לוין וחברים נוספים בקואליציה אומרים שהם נחושים להעביר את ההפיכה. נתניהו מורתע מכם, מהמחאה. הוא מונע מהרצון שלו להימלט ממשפט ומכלא. הוא מחפש ברגעים האלה את הטריק הבא להעביר את החקיקה, שיטת הסלאמי".

עו"ד בכר אמר: "אירועי יום רביעי האחרון בכנסת, הניסיון לדחות את בחירת שני נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, ולעכב את הכינוס שלה, הם הוכחה נוספת לניסיון המהפכה שאנחנו נלחמים נגדו חודשים. והם לא מרפים. ניסיון לרסק את עצמאות מערכת המשפט, ניסיון למנות שופטים פוליטיים, ניסיון להשתלט על נשיא בית המשפט העליון, ניסיון לרסק את הדמוקרטיה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"החקיקה עוד כאן". הפגנה בקפלן, שבוע 24/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו

בכר הוסיף: "ולמה הם ניסו לדחות את בחירת נציגי הכנסת לוועדה? הם רצו לראות אם הם מצליחים להשתלט על הוועדה דרך הבחירות ללשכת עורכי-הדין, וזה בדיוק מה שהם מתכננים. מה שלא הצליחו לעשות בחקיקה, שנבלמה בזכותכם, הם מנסים לעשות באמצעות בחירת ראש לשכה עבריין שלא בוחל באמצעים, וישאפשר להם שליטה מוחלטת במינוי שופטים ובמינוי נשיא בית-המשפט העליון הבא". בנס ציונה מתקיימת הערב הפגנה מול חוג בית שבו משתתף המועמד לראשות לשכת עורכי הדין אפי נוה.

שרת המשפטים והחוץ לשעבר ציפי לבני אמרה בהפגנה: "כדמוקרטים אנו חייבים להאבק כשהשלטון מנסה להשתלט על מערכות אכיפת החוק ומשפט. כציונים אנחנו נאבקים להבטיח שיוויון לכולם במדינת היהודים ונגד מדינת הלכה. כישראלים ציונים ודמוקרטים, כשאנחנו רואים את כל המהלכים שיהפכו את המדינה לדיקטטורה דתית קיצונית , אנחנו חייבים להמשיך להאבק. על הכל".

לבני הוסיפה: עד מתי? כמה שצריך. עד שנדע שאין פה ממשלה שמרימה יד על הבסיס לחיים שלנו כאן.
זוהי ממשלה שפוגעת בזכויות ומדברת על הסכמות. בחסות ההסכמות הם רוצים להמשיך לאנוס את הדמוקרטיה ולטעון שזה היה בהסכמה. אנחנו מעוררי השראה מול ממשלה שכולה - בושה".

לבני אמרה עוד: מחר הם רוצים לאשר את החוק שבו בן גביר, השר לביטחון לאומי עאלק, נער הגבעות בממשלה הוא זה שיוכל להורות על מעצרים מנהליים של אזרחי מדינת ישראל. לא יקום ולא יהיה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

ההפגנות השבוע התקיימו בצל הדרמה שהתרחשה בכנסת והמפלה שספגה הקואליציה בבחירות הוועדה לבחירת שופטים. שרים וחברי כנסת קראו בשבוע שעבר לקדם את הרפורמה המשפטית בחקיקה חד צדדית, זאת לאחר שלפיד וגנץ הודיעו על הקפאת השיחות בבית הנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בשבוע שעבר בישיבת ראשי הקואליציה כי אם לא יושגו הסכמות בבית הנשיא - תקודם חקיקה של סעיפים מסוימים ברפורמה המשפטית בתוך חודש וחצי, אך בקואליציה מטילים ספק בכוונתיו של נתניהו, וחוששים כי החקיקה לא תקודם לפני הקמת הוועדה לבחירת שופטים.

אחינועם ניני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכרכור, 17 ביוני 2023. עמוס גיל, אתר רשמי
אחינועם ניני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכרכור, 17 ביוני 2023/אתר רשמי, עמוס גיל
יאיר לפיד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. אלעד גוטמן, אתר רשמי
יאיר לפיד בהפגנה בתל אביב/אתר רשמי, אלעד גוטמן

אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק בנאום בצומת חורב בחיפה בפני כ-15 אלף בני אדם שהפגינו נגד ההפיכה המשטרית: "הרס היחסים עם ארה"ב הוא כישלון מפואר של נתניהו. הנזק שגרם נתניהו ליחסים האסטרטגים עם הממשל האמריקאי מסכן את הכלכלה והביטחון של מדינת ישראל. בלי המטריה של ארה"ב קיומה של מדינת ישראל בסכנה". לדבריו, "נתניהו מיצב עצמו בליבת קיצוניים, משיחיים, תיאוקרטים ואנטי דמוקרטים בארץ וגם באמריקה. לא פלא שביידן לא ממש רוצה לראות אותו". הוא הזכיר: "נתניהו טרם הוזמן לבית הלבן, שישה חודשים מאז הקים ממשלה, במו ידיו ולאורך זמן התאמץ והצליח לייצר גירעון אמינות וזהו רק התסמין - בושה".

צעדה נגד המהפכה המשפטית בחיפה, 17 ביוני 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
צעדה בחיפה מהאודיטוריום לעבר צומת חורב, 17 ביוני 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

ברחובות התקיימה תהלוכה והפגנה נגד ההפיכה המשטרית בצומת פארק המדע בכביש רחובות-נס ציונה. הצומת נחסם לתנועה. בהפגנה נושאים דברים אלוף במיל' עמוס מלכא, העיתונאית שרון שפורר ועורך הדין דניאל חקלאי

עוה"ד חקלאי אמר בהפגנה: "הבחירות שתמיד עוררו פיהוק וגם קצת רתיעה הן הבחירות בלשכת עורכי הדין. אבל פתאום יש ניסיון נפשע במיוחד לחולל הפיכה משטרית ולכונן דיקטטורה. לפתע הבחירות האלה הן הכי חשובות והכי מעניינות. זה קריטי כי שניים מתוך תשעה חברי הוועדה לבחירת שופטים הם נציגי לשכת עורכי הדין. מי שבוחר אותם הם חברי המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין. ולכן אנחנו קוראות וקוראים: תגידו לכל עורך דין שאתם מכירים. תגידו לכל עורכת דין שאתן מכירות: כל מי ששייך למחנה הדמוקרטי ומתנגד להפיכה הנפשעת חייב להצביע בבחירות ביום שלישי לעמית בכר לראש הלשכה, ובמיוחד לרשימת זכויות האדם שמייצגת את המחאה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 17 ביוני 2023. רובי יהב, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 17 ביוני 2023/אתר רשמי, רובי יהב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 17 ביוני 2023. רובי יהב, אתר רשמי
הבחירות ללשכת עורכי הדין הן "הכי חשובות והכי מעניינות". מפגינים נגד אפי נוה, הנחשב כתומך ברפורמה/אתר רשמי, רובי יהב

הפגנה נוספת התקיימה היום בצומת גומא, ובה נאם דולאן אבו סאלח, ראש מועצת מג'דל שאמס, הכפר הדרוזי הגדול ביותר בגולן.

כ-1,200 בני אדם הגיעו גם השבוע להפגנת המחאה בצומת נהלל, שבה נאמו ד"ר גייל טלשיר, חוקרת משבר הדמוקרטיה מהאוניברסיטה העברית, עו"ד אומימה חאמד, פעילה חברתית מנצרת שהגיעה לדבר על הבחירות ללשכת עורכי הדין, ד"ר שחף גל, מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון וגידי ברן, ממובילי המחאה בכרכור.

עפרי רביב, מיוזמי המחאה: "אם מישהו חשב שהחום או הקור יפגעו במחאה הוא טועה. אנו נחושים להמשיך המאבק על הדמוקרטיה, בחירת חברת הכנסת אלהרר היא צעד ראשון בהסרת האיום על הדמוקרטיה אבל לא נשקוט ולא נרפה עד שיוסר כלל האיום על הדמוקרטיה הישראלית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 17 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו
בונות אלטרנטיבה בהפגנה בקפלן, 17 ביוני 2923. יאיר פלטי, באדיבות בונות אלטרנטיבה, אתר רשמי
הממשלה סימנה את הוועדה לקידום מעמד האישה. בונות אלטרנטיבה בקפלן, 17 ביוני 2023/אתר רשמי, יאיר פלטי, באדיבות בונות אלטרנטיבה

כחלק מהמחאה, ארגון "בונות אלטרנטיבה" התייחס לפיטוריה של עו"ד איילת רזין בית אור, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה על ידי השרה מאי גולן. מהארגון נמסר: "השבוע נפל דבר נוסף בישראל, והממשלה סימנה לעצמה מטרה נוספת - הוועדה לקידום מעמד האישה. פיטוריה של רזין בית-אור נודפים משיקולי פוליטיקה צרה ונקמנית, גם במחיר פגיעה בנשים דרך פיטורים של מי שהייתה מינוי מקצועי וענייני לכל הדעות. הממשלה הנוכחית מינתה 23 מנכ"לי משרדים, בהם אפילו לא אישה אחת. באיזה עולם זה נראה לנו הגיוני? אנחנו נצעד היום בקפלן וב-15 מוקדים שונים בארץ, במחאה על מחיקתן של נשים מהמרחבי הציבורי ועל דחיקתן מחוץ למוקדי קבלת ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully