וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ יתנגד למעצרים מנהליים במגזר הערבי: "לשמור למקרים שקשורים בביטחון המדינה"

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 19:36

גורמי ביטחון הבהירו כי שב"כ וצמרת המשטרה יתנגדו להצעה, לפיה בן גביר יוסמך להורות על מעצר אזרחים גם ללא הליכים משפטיים נגדם. הגורמים הזהירו כי המהלך עלול לייצר תקדים מסוכן, כשהחשש העיקרי הוא שימוש יתר בצווים שפוגעים בזכויות האזרח

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

גורמי ביטחון סיפרו היום (שבת) בשיחה עם וואלה! כי שב"כ צפוי להביע התנגדות להצעת החוק של עוצמה יהודית שמבקשת להסמיך את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להורות על מעצרים מינהליים. לדברי הגורמים, בצמרת המשטרה גם מחזיקים באותה העמדה, לפיה יש לשמור את הצווים המנהליים למקרים קיצוניים שקשורים בביטחון המדינה. בנוסף, מסתמן כי גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תתנגד למהלך.

צווי מעצר מנהליים מאפשרים מעצר של אדם גם אם אין נגדו הליכים משפטיים. על כן, גורמי ביטחון אמרו בפורומים סגורים כי לפני שימוש בכלים של שב"כ לסיכול טרור וריגול, יש לבחון את כל מערך ההעמדה לדין ורף הענישה. על פי גורמי הביטחון, עוד הובהר בדיונים כי יש לנתח את הסיבות שהובילו לפגיעה במשטרה ובהמשך לכך יש לחזק אותה בתקנים ובפיקוד איכותי, להתנגד להחלשתה ולאיתור אלטרנטיבות שיובילו להעמקת הפגיעה בארגון.

רונן בר| איתמר בן גביר. דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו
רונן בר ואיתמר בן גביר/ראובן קסטרו, דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

מאז כניסת רונן בר לתפקיד ראש השב"כ, וכלקח ממבצע שומר חומות, גדל משמעותית העיסוק של שירות הביטחון הכללי בערביי ישראל. גורמי השב"כ מעורבים הרבה יותר מבעבר בטיפול באיתור ותפיסת אמצעי לחימה, באירועים שבהם יש סממנים ללאומנות ובכל אירוע שיש בו פגיעה בסמלי המדינה. בשב"כ הציגו עמדה ברורה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועמ"שית, לפיה אפשר עוד להרחיב את הסיוע. עם זאת, הבהירו שמטרת מתן הסיוע צריכה להיות מוגדרת באופן ברור וממוקד לאירוע ספציפי.

החשש העיקרי במערכת הביטחון כי בן גביר מעוניין לעשות שימוש יתר בצווים, שפוגעים בזכויות האזרח, בחברה הערבית ואחר כך גם במגזר היהודי. גורמי הביטחון הזהירו כי הוספת משימות לשב"כ עלולה לייצר תקדים מסוכן, ברקע הפעלת כלים מיוחדים של שב"כ שנמצאים באיזון הדק בין ביטחון, זכויות פרט ודמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully