וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הראשון של מאי גולן - לפטר את יו"ר הרשות למעמד האישה

גולן, שמונתה לפני כחודשיים לשרה לקידום מעמד האישה, החליטה לסיים את תפקידה של איילת רזין, אחרי שנה וחצי, למרות שהיא מונתה על ידי ועדת איתור מקצועית לקדנציה של 4 שנים. בארגוני הנשים זועמים על ההחלטה: "תפגע בתהליכים ורפורמות מרכזיות שהחלו להתקדם"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן החליטה היום (שלישי) לסיים את תפקידה של יו"ר הרשות למעמד האישה, איילת רזין, אחרי שהייתה בתפקיד שנה וחצי בלבד - למרות שרזין מונתה במינוי מקצועי על ידי ועדת איתור, והמינוי אמור היה למשך ארבע שנים ולא מדובר במשרת אמון או במינוי פוליטי של הממשלה הקודמת. מדובר בהחלטה הראשונה של גולן בתפקידה החדש, במשרד לקידום מעמד האישה שהומצא עבורה בממשלה ה-37 אליו נכנסה לפני כחודשיים.

בשדולת הנשים תקפו בחריפות את ההחלטה ומסרו כי היא תפגע "בתהליכים ורפורמות מרכזיות שהחלו להתקדם ושוב ייקח אחורה את הטיפול בנושא קידום הנשים בישראל". מנכ"לית השדולה הדס דניאלי ילין אמרה: "הופתענו לגלות היום שההחלטה הראשונה של השרה לקידום מעמד האישה הייתה לפטר אישה. תפקיד מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה הוא מרכזי להבטחת שוויון זכויות לנשים בישראל אותו החלה רזין רק לפני שנה וחצי, זהו תפקיד מקצועי ולא משרת אמון".

"המהלך הזה, אי איוש התפקיד של מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, לא יעלה על הדעת, והוא גם חובה על פי חוק", מסרה דניאלי ילין. "בממשלה עם ייצוג נשים כה נמוך, עם מנכ"לית אחת בלבד מתוך 32 משרדים, באווירה ציבורית שבה מנסים להעלים אותנו מהמרחב ולהקטין אותנו, יש חשיבות אדירה לתפקיד של רזין ולרצף שלטוני שיבטיח את קידום המהלכים שנעשים בשטח".

מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
הצעד הראשון של השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן/ראובן קסטרו

השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ מירב כהן מיש עתיד, שמינתה את רזין לפני שנה וחצי כתבה בטוויטר כי לא הייתה לה כל היכרות אישית עם רזין לפני המינוי. "היא הייתה מינוי מקצועי נטו", טענה. "כמו כל המינויים שעשיתי. תמיד חשבתי מי ישרת הכי טוב את עם ישראל ולא מי יעזור לי להתקדם פוליטית. חבל שזה כבר הפך לסטנדרט לערוף את הראשים של כל אנשי המקצוע שנמצאים בממשלה ברגע שמתחלפת ממשלה. לא הכל צריך להיות פוליטי".

גולן מונתה לפני כחודשיים להיות השרה לקידום מעמד האישה, אחרי שמאז הקמת הממשלה כיהנה שרה בלי תיק במשרד ראש הממשלה. בחודש שעבר הכנסת אישרה את המינוי וכן את המשרד החדש שהוקם עבורה - המשרד לקידום מעמד האישה - אליו הועברה הרשות לקידום מעמד האישה שישבה עד כה במשרד לשוויון חברתי. לפני כחודשיים נתניהו הציע לגולן לוותר על התפקיד, להתפטר מהכנסת ולהתמנות לקונסולית בניו יורק אך בסופו של דבר חזר בו מהכוונה למנותה, בין השאר לאור ביקורת רשמית בארצות הברית על התבטאויותיה הגזעניות של גולן כלפי ערבים ומהגרי עבודה מאפריקה.

בעקבות ההחלטה, בשדולת הנשים בישראל ובנעמת קראו לראש הממשלה לבטל את פיטוריה של רזין: "פיטוריה המידיים של עו"ד רזין, ללא כל צידוק מקצועי או ענייני, מהווים עדות נוספת ליחסה של הממשלה לנשים ולזכותן לשוויון, ומעלים חשש משמעותי לפגיעה מיידית בזכויותיהן ומעמדן" במכתב שכתבו לנתניהו, ציינו כי "עו"ד רזין הינה אשת מקצוע מן השורה הראשונה, בעלת ניסיון עשיר בתחום המאבק המגדרי והמאבק באלימות נגד נשים".

ממורן זר קצנשטיין מייסדת בונות אלטרנטיבה נמסר: "עם הקמת המשרד לקידום מעמד האישה קיווינו שסדרי העדיפויות במדינת ישראל ישתנו לטובה, אנו מזועזעות כשהפעולה האקטיבית הראשונה בה נקטה השרה היא הזזת מנכ"לית הרשות, אשר נבחרה בהליך מקצועי, מתפקידה. החלטה זו נגועה בפוליטיקה צרה והינה כמו סטירת לחי לנשים במדינת ישראל אותם ייצגה עו"ד איילת רזין בית אור נאמנה. תודה לך עו"ד רזין בית אור על כמה מה שעשית ומה שעוד תעשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully