וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני מגנה את התבטאויותיה הגזעניות של מאי גולן: "גורמות נזק גדול במיוחד"

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 9:52

"אנחנו מגנים התבטאויות כאלה", אמר ממלא מקום דובר המשרד בתדרוך לכתבים. זאת, בהמשך לדיווחים על מינויה האפשרי של השרה לקונסולית ישראל בניו יורק, שבועיים בלבד לאחר שנתניהו הכריז שתמונה לשרה לקידום נשים

השרה מאי גולן לח"כ מירב בן ארי: "הקרקורים שלך מפריעים לי"/ערוץ הכנסת

ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקני וודאנט פאטל התייחס אתמול (חמישי) לאפשרות למינוי השרה מאי גולן לתפקיד קונסולית ישראל בניו יורק. "אנחנו מגנים התבטאויות גזעניות וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד", אמר פאטל בתדרוך לכתבים.

לפני יומיים אישרו בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא הציע לגולן להתמנות לתפקיד במקום אסף זמיר שהתפטר מתפקידו. גולן, שמכהנת כשרה במשרד ראש הממשלה אמורה לקבל לידיה משרד חדש שהוקם עבורה - המשרד לקידום מעמד האשה. עם זאת, נתניהו הציע לה באחרונה לקבל את תפקיד הקונסולית הכללית בניו יורק, לפי הודעה רשמית של הליכוד "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית".

מאי גולן, הליכוד. ראובן קסטרו
"התבטאויות שגורמות נזק גדול במיוחד". גולן/ראובן קסטרו

גולן התייחסה אתמול בציוץ באנגלית למועמדותה לתפקיד הקונסולית וכתבה כי "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את מדיניות ה'מיינסטרים' של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני משתייכת. אני מחויבת לחלוטין לאחדות העם היהודי, וזו בדיוק המדיניות שאפעל לפיה. אם אמונה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי אמריקה".

הציוץ של גולן מגיע ברקע חשש וזעם בקרב הנהגת הארגונים היהודיים בניו יורק מאז שנודע אתמול על ההצעה שקיבלה מראש הממשלה להתמנות לתפקיד הקונסולית בעיר. לפי בכירים בקהילה היהודית, הידיעה על המינוי של גולן מעררת "חרדה ודאגה" לנוכח עמדותיה והתבטאויותיה הקיצוניות כלפי שחורים, מסתננים ושמאלנים, והציוץ של גולן נועד להרגיע את הכעס בארגונים היהודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully