וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאי גולן מבטיחה: "אם אתמנה לקונסולית - אייצג את מדיניות ה'מיינסטרים' של רה"מ"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 21:43

השרה שהייתה אמורה לקבל משרד שהוקם במיוחד בשבילה, התייחסה לראשונה למועמדותה לתפקיד ולמחלוקות שהתעוררו בעקבות זאת. "אני מחויבת לחלוטין לאחדות העם היהודי, וזו בדיוק המדיניות שאפעל לפיה", ניסתה להרגיע גולן בציוץ באנגלית

השרה מאי גולן לח"כ מירב בן ארי: "הקרקורים שלך מפריעים לי"/ערוץ הכנסת

השרה מאי גולן התייחסה היום (חמישי) בציוץ באנגלית למועמדותה לתפקיד הקונסולית בניו יורק, וכתבה כי "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את מדיניות ה'מיינסטרים' של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני משתייכת. אני מחויבת לחלוטין לאחדות העם היהודי, וזו בדיוק המדיניות שאפעל לפיה. אם אמונה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי אמריקה".

הציוץ של גולן מגיע ברקע חשש וזעם בקרב הנהגת הארגונים היהודיים בניו יורק מאז שנודע אתמול על ההצעה שקיבלה מראש הממשלה להתמנות לתפקיד הקונסולית בעיר. לפי בכירים בקהילה היהודית, הידיעה על המינוי של גולן מעררת "חרדה ודאגה" לנוכח עמדותיה והתבטאויותיה הקיצוניות כלפי שחורים, מסתננים ושמאלנים, והציוץ של גולן נועד להרגיע את הכעס בארגונים היהודיים.

אתמול אישרו בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא הציע לגולן להתמנות לתפקיד במקום אסף זמיר שהתפטר מתפקידו. גולן, שמכהנת כשרה במשרד ראש הממשלה אמורה לקבל לידיה משרד חדש שהוקם עבורה - המשרד לקידום מעמד האשה. עם זאת, נתניהו הציע לה באחרונה לקבל את תפקיד הקונסולית הכללית בניו יורק, לפי הודעה רשמית של הליכוד "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית".

מאי גולן בליל הבחירות, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מתאימה לתפקיד? מאי גולן/ראובן קסטרו

גולן נחשבת לאחת מחברות הכנסת הקיצוניות והבוטות בליכוד, בעוד הקונסול בניו יורק מופקד בעיקר על היחסים עם הקהילה היהודית בעיר, שידועה בנטייתה ואופיה הליברליים כמו גם על הקשר עם כל הארגונים היהודים הגדולים בארצות הברית.

גורמים בליכוד העריכו כי הסיבה שנתניהו הציע לגולן את תפקיד הקונסולית בניו יורק היא בשביל לפנות את המשרד לקידום מעמד האשה ולמנות במקומה את שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן. בהמשך, כך לפי ההערכה בליכוד, נתניהו עשוי גם להציע לחבר הכנסת דני דנון להתמנות במקום דיסטל אטבריאן למשרד ההסברה. דנון, הוא הבכיר היחיד בליכוד שנותר ללא תפקיד בממשלה ובכנסת, ולקראת ההצבעות על תקציב המדינה בסוף החודש הבא נתניהו מעוניין לייצב את הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully