וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהוכרזה כשרה לקידום נשים: נתניהו הציע למאי גולן להתמנות לקונסולית בניו יורק

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 22:00

לפי הודעת הליכוד נתניהו הציע לגולן את התפקיד "בשל יכולות הסברה מצויינות באנגלית". עם זאת, גורמים בליכוד מעריכים כי הסיבה העומדת מאחורי המהלך היא פינוי המשרד לקידום מעמד האשה ומינוי דיסטל אטבריאן בראשו. בהמשך לפי הסברות יציע רה"מ לדני דנון את משרד ההסברה

השרה מאי גולן לח"כ מירב בן ארי: "הקרקורים שלך מפריעים לי"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשרה מאי גולן להתמנות כקונסולית כללית בניו יורק במקום אסף זמיר שהתפטר מתפקידו - כך אישרו הערב (רביעי) בלשכת ראש הממשלה. גולן, שמכהנת כשרה בלי תיק במשרד ראש הממשלה אמורה לקבל לידיה משרד חדש שהוקם עבורה - המשרד לקידום מעמד האשה. עם זאת, נתניהו הציע לה באחרונה לקבל את תפקיד הקונסולית הכללית בניו יורק, לפי הודעה רשמית של הליכוד "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגליית".

גולן נחשבת לאחת הח"כיות הקיצוניות והבוטות בליכוד, עם עמדות והתבטאויות קיצוניות וגזעניות בנוגע למסתננים, שמאלנים ושחורים. זאת, בעוד הקונסול בניו יורק מופקד בעיקר על היחסים עם הקהילה היהודית בעיר, שידועה בנטייתה ואופיה הליברליים כמו גם על הקשר עם כל הארגונים היהודים הגדולים בארצות הברית.

ח"כ מאי גולן. ראובן קסטרו
"יכולות מצויינות באנגלית". מאי גולן/ראובן קסטרו

גולן היתה אמורה לקבל לידיה את המשרד החדש - הרשות למעמד האשה, אך לאור ההצעה של נתניהו ההצבעה במליאת הכנסת על העברת הסמכויות שהיתה אמורה להתקיים היום נדחתה. גולן נמצאת בימים אלה בביקור בארצות הברית, בניו יורק ובמיאמי. על ההצעה של גולן דווח לראשונה בחדשות 12.

גורמים בליכוד מעריכים כי הסיבה שנתניהו הציע לגולן את תפקיד הקונסולית בניו יורק היא בשביל לפנות את המשרד לקידום מעמד האשה ולמנות במקומה את שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן. בהמשך, כך לפי ההערכה בליכוד, נתניהו עשוי גם להציע לח"כ דני דנון להתמנות במקום דיסטל למשרד ההסברה. דנון, שגריר ישראל הוא הבכיר היחיד בליכוד שנותר ללא תפקיד בממשלה ובכנסת, ולקראת ההצבעות על תקציב המדינה בסוף החודש הבא נתניהו מעונין לייצב את הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully