וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד את הסבלנות: ח"כ רוטמן חוטף בכוח מגפון ממפגינה בניו יורק

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 12:31

כמה מפגינים מחו במנהטן מתחת לפגישה בה היה יו"ר ועדת חוקה, והמשיכו במחאה תוך שהלכו בצמוד אליו עד שהגיע למלון שלו. רוטמן איבד את סבלנותו וחטף את המגפון של אחת המפגינות, והיא הגישה נגדו תלונה במשטרת ניו יורק. "מנהטן היא לא חדרה, פה עדיין יש דמוקרטיה"

חבר הכנסת שמחה רוטמן חוטף ממפגינה מגפון בניו יורק 3 ביוני 2023/שני גרנות-לובטון

כמה אנשים הפגינו היום (שבת) בניו יורק מתחת לפגישה בה היה חבר הכנסת שמחה רוטמן, ומחו נגד המהפכה המשפטית תוך שהלכו בצמוד ליו"ר ועדת חוקה עד המלון שלו. רוטמן, שאיבד את סבלנותו, חטף בשלב מסוים את המגפון של אחת המפגינות שצעדה מאחוריו.

בין המפגינים היו פעילי תנועת UnXeptable ותנועת אחים לנשק. שני גרנות-לובטון שמארגנת את ההפגנות בניו יורק טענה כי "מנהטן היא לא חדרה, פה עדיין יש דמוקרטיה ולכן אנחנו יכולים להגיד לו בפרצוף מה שאנחנו רוצים ואף שוטר לא יעצור אותנו על מימוש חופש ביטוי בסיסי".

"גם האלימות של רוטמן לא תשבור את המחאה הנחושה בתבל", מסרה המפגינה עם המגפון. "אנחנו כאן בסולידריות ותמיכה עם המשפחות והחברים בארץ שעומדים כחומה בצורה להגנת הדמוקרטיה הישראלית". המפגינה, סטודנטית לתואר שני בקולומביה ועורכת דין במקצועה, סיפרה כי היא בדרכה להגיש נגדו תלונה במשטרת ניו יורק.

המפגינה שהותקפה הגישה נגד רוטמן תלונה במשטרת ניו יורק, סיפרה: "מכל המפגינים שהקיפו אותו, הוא בחר לתקוף את האישה היחידה בחבורה. אחרי שהוא תלש לי את המגפון מהצוואר, הוא נצמד אלייף כשרק המגפון מפריד בינינו, ואיים עליי. הגוף שלו היה הרבה יותר גדול משלי והוא ניסה להדוף אותי אחורה". היא פירטה את תחושותיה אותם רגעים: "יותר מהכל, אני חושבת שריחמתי עליו. ראיתי אדם אגרסיבי מאד אבל מבוהל, שאיבד את הדרך. התנתק מהעם שלו. אני מקווה שהוא לא מביא את האלימות הזו והתסכול הביתה, ושהנשים שבחייו לא צריכות להתמודד עם זה."

שלשום, רוטמן זכה ל"קבלת פנים" רועשת ממפגינים גם כשנאם בבית כנסת בניו ג'רזי, ומאבטחים נאלצו בסיום להבריח אותו החוצה דרך שיחים אל בית שכן. גם השר ניר ברקת זכה לקבלת פנים דומה כשהגיע למלונו במנהטן.

רוטמן הגיב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו לאירועי המחאה הרודפים אותו בביקורו בארצות הברית: "בימים שבהם האנטישמיות מרימה ראש, חובתנו לשמור שהקשר בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות יישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית. אסור לנו לאפשר לקבוצה קטנה, רועשת וחסרת אחריות להפריע בדרך החשובה לתיקון מערכת המשפט". רוטמן קרא לנשיא המדינה "לגנות את ארגוני המחאה ולדרוש מיאיר לפיד ומבני גנץ גינוי חד וחריף לפעולותיהם".

עוד בוואלה!

עימותים מול ביתו של נתניהו בקיסריה: שוטרים תקפו מפגינים, 4 נעצרו

לכתבה המלאה

עימותים אלימים התפתחו אמש בין שוטרים ומפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, לאחר שהשוטרים במקום הפעילו כוח בניסיון לפזר את המפגינים, שהגיעו למקום בלי התראה מוקדמת. עד כה, ארבעה מפגינים נעצרו ביניהם משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים ואחד ממארגני ההפגנה הערב בקיסריה.

בתיעודים שהופצו מהמקום, ניתן לצפות בכמה מהשוטרים דוחפים ומכים מפגינים תוך שהם מנסים לקפל את ציוד ההגברה שהביאו עמם המפגינים. באחד מניסיונותיהם של השוטרים לקפל את ציוד ההגברה, אחד מהמפגינים נפצע לאחר שהמגבר נפל על פניו, והוא החל לדמם מהאף. בתיעודים אחרים נוספים, ניתן לצפות בשוטרים מכים מפגינים וגוררים אותם בכוח תוך שהם משתמשים באגרופיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully