וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים מול ביתו של נתניהו בקיסריה: שוטרים תקפו מפגינים, 17 נעצרו

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 7:05

בתיעודים שהופצו מהמקום, ניתן לצפות בכמה מהשוטרים דוחפים ומכים מפגינים תוך שהם מנסים לקפל את ציוד ההגברה שהביאו המפגינים. בהמשך הלילה, המפגינים התאספו מול תחנת משטרת חדרה וחסמו את שעריה במחאה על המעצרים שבוצעו

מפגינים הותקפו על ידי שוטרים בסמוך לביתו של נתניהו בקיסריה/פרסום לפי סעיף 27 א בחוק זכויות יוצרים

עימותים אלימים התפתחו אמש (שישי) בין שוטרים ומפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, לאחר שהשוטרים במקום הפעילו כוח בניסיון לפזר את המפגינים, שהגיעו למקום בלי התראה מוקדמת. ,תחילה, שלושה מפגינים נעצרו ביניהם משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים ואחד ממארגני ההפגנה הערב בקיסריה.

בהמשך הלילה, נעצרו 14 מפגינים נוספים בחשד להפרת סדר והם נלקחו לתחנת המשטרה בחדרה, שם - מאות אנשים התאספו וחסמו את שער התחנה, במחאה על העימותים בקיסריה. 16 מהעצורים שוחררו לאורך הלילה בתנאים מגבילים.

מעצרו של אחד, בן 21 מפרדס חנה ששירת עד לאחרונה כלוחם בצה"ל, הוארך עד שעות הבוקר. מפגינים נותרו מחוץ לתחנת חדרה עד לשחרורו בשעות הצהריים. אביו של העצור סיפר ל-וואלה: "מעצרו הוא שערורייה. אני רוצה להודות לחברת הכנסת אפרת רייטן שבזכות שדיברה עם מפקד המחוז, בני שוחרר".

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דם של אחד המפגינים מרוח על ניידת משטרה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דם של אחד המפגינים מרוח על ניידת משטרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתיעודים שהופצו מההפגנה בקיסריה, ניתן לצפות בכמה מהשוטרים דוחפים ומכים מפגינים תוך שהם מנסים לקפל את ציוד ההגברה שהביאו עמם המפגינים. באחד מניסיונותיהם של השוטרים לקפל את ציוד ההגברה, אחד מהמפגינים נפצע לאחר שהמגבר נפל על פניו, והוא החל לדמם מהאף. בתיעודים אחרים נוספים, ניתן לצפות בשוטרים מכים מפגינים וגוררים אותם בכוח תוך שהם משתמשים באגרופיהם.

"השוטרים באו עלינו כמו עדר של ג'מוסים", תיארה את שאירע לוואלה! אחת המפגינות, תושבת פרדס חנה כרכור. "עמדנו ועשינו רעש, וכמה הרימו מגפונים שמחוברים אחד לשני והשוטרים מול זה, הגיעו באמוק מטורף, עצבניים, דחפו אותי ואת כל מי שעמד שם, העיפו לי את הטלפון תוך שאני מצלמת, פשוט התנפלו עלינו ונכנסו באמ-אמא שלנו. נכנסו באנשים, דחפו אותם לרצפה, הורידו בטירוף את המגפונים, תוך שהורידו אותם לאחד אלון על הראש, שנפצע באף".

"עצרו את הנער מוביל מחאת הנוער בצומת כרכור שהובל מעולף לניידת", סיפר מפגין אחר, "אבא שלו, מורה לאזרחות, ניסה להגיע לבן שלו ושוטר חנק אותו והרביץ לו".

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לטענת המפגינים, כ-200 הגיעו למחות מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, כשהם מצוידים ברמקולים, דגלי ישראל, מגפונים וזמבורות. לאחר שלא תיאמו את ההפגנה עם המשטרה, היא הוזעקה למקום והחלה בניסיונות לפזר את המפגינים.

המפגינים ניצבו במקום הרגיל בו מתקיימות מחאות מדי שבוע, בדרך כלל במוצאי שבת. המיקום הזה נבחר בעבר על ידי המשטרה - בפאתי גינה ציבורית על הכביש הראשי של קיסריה, בקצה רחוב הדר בו מתגוררת משפחת נתניהו, ומאחורי מחסום בטחון כבד ובוטקה אבטחה המאויש בכל פעם שבני משפחת נתניהו פוקדים את הבית. כוח שוטרים קטן של תחנת חדרה ויס"מ מנשה היה במקום לאבטח. ההפגנה יצאה משליטה כששוטרים הפעילו אלימות רבה בניסיון לתפוס למפגינים את ציוד ההגברה שהביאו. המשטרה הזעיקה תגבורת וגם המפגינים הזעיקו "תגבורת" משלהם וקראו לאנשים נוספים להגיע.

ממובילי ה"התנגדות לדיקטטורה" נמסר בתגובה לאירועים: "אלימות המשטרה והיס"מ הערב בהפגנה בקיסריה מתאימה למשטרים דיקטטורים. הניסיון לדכא באלימות את המחאה לא יצלח. אם ההפיכה המשטרית תעבור, אלימות משטרתית נגד מי שמוחים נגד השלטון תהיה עניין שבשגרה. יש רק דרך אחת לעצור את זה - להתנגד. אנו קוראים לכולם לצאת מחר לקפלן להפגין נגד ניסיון ההפיכה הדיקטטורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully