וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בשוק החשמל: "הפסקות החשמל שראינו היום, הן הפרומו למה שצפוי לנו בקיץ"

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 23:21

הבכיר האשים את הממשלה בטיפול הכושל בסוגיה ובאי קבלת החלטות שהביאו למצב הקטסטרופלי. "זה אפילו לא עניין של כסף, אלא של קבלת החלטות. אם בממשלה לא יתחילו להזיז את עצמם, המצב יהיה רק יותר גרוע". "נגה" ניהול מערכת חשמל: "מבקשים לא להפעיל מכשירים שאינם חיוניים"

שריפה סמוך ליישוב טל שחר. 2 ביוני 2023/דוברות כבאות והצלה

בכיר במגזר החשמל הישראלי התייחס להפסקות החשמל היזומות שאירעו היום (שישי) ברחבי הארץ עקב מזג האוויר השרבי, ולכך שחברת החשמל לא מסוגלת לספק את הביקושים במצבים כמו אלו, וטען כי "הפסקות החשמל שראינו היום, הן רק הפרומו למה שצפוי לנו בקיץ".

הבכיר, ששוחח עם וואלה! האשים את הממשלה בטיפול הכושל ובאי קבלת החלטות שהביאו למצב הקטסטרופלי שבו נמצא משק החשמל בישראל. "תחנת רוטנברג באשקלון מושבתת בגלל אסון העגורן כבר כמה חודשים, רידינג הושבתה לחלוטין לפני שנה ותחנת האגירה-שאיבה בצפון שמנוהלת על ידי חברה פרטית תקולה", אמר.

רובע שלם באשדוד בהפסקת חשמל עקב העומס, 2 ביוני 2023. אבי רוקח
רובע שלם באשדוד בהפסקת חשמל עקב העומס/אבי רוקח
תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, חברת החשמל. יוסי ליאון, חברת החשמל,
"מושבתת כבר כמה חודשים". תחנת הכוח רוטנברג באשקלון/יוסי ליאון, חברת החשמל

"היא זו שאמורה להזרים חשמל כשהספק נמוך, אבל היא לא עובדת. שר האנרגיה, ישראל כץ, ניסה בעל כורחו לקדם את העניינים, אבל רק לפני שבוע התקבלה החלטה להקים שתיים מתוך ארבע תחנות כוח, שיתחילו לעבוד רק בעוד שש שנים. כולם מדברים על אנרגיה ירוקה וכמה חשוב להקים עוד ועוד קולטים סולאריים, אבל מה לעשות שכשיש אובך, הפעילות של אספקת האנרגיה הירוקה עומדת על כ-30% בלבד? זאת הסיבה שקידמו הפסקות חשמל יזומות, כי אין הספק. מה שמתסכל, שזה אפילו לא עניין של כסף, אלא של קבלת החלטות. אם בממשלה לא יתחילו להזיז את עצמם, המצב יהיה רק יותר גרוע".

לפי מידע שהגיע לידי וואלה!, בעקבות הצריכה החריגה שהובילה לעומס על זרם החשמל, הפסקות חשמל נוספות צפויות בשעות הקרובות ברחבי הארץ, מדרום לצפון. בהתאם לשיטת הפעולה של חברת החשמל במקרים כאלו, בכל פעם תורגש הפסקת חשמל באזור אחר בארץ, והיא צפויה להימשך כשעתיים. רק לקראת שעות הערב המאוחרות, הבעיה צפויה להיפתר באופן מוחלט.

הפסקת חשמל בפתח תקווה. ראובן קסטרו
הפסקת חשמל בפתח תקווה/ראובן קסטרו
שריפה בכרם מהר"ל שבכרמל

2 ביוני 2023. המועצה האזורית חוף הכרמל, אתר רשמי
שריפה בכרם מהר"ל שבכרמל 2 ביוני 2023/אתר רשמי, המועצה האזורית חוף הכרמל

מוקדם יותר היום, בחברת החשמל עדכנו על הפסקות חשמל יזומות ברחבי הארץ בעקבות צריכה חריגה שהובילה לעומס על זרם החשמל. בתוך כך, דווח על הפסקות חשמל בכמה מוקדים רחבי הארץ, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, בני ברק, גבעתיים, מודיעין, מודיעין עילית, כרמיאל, בגליל התחתון, קריית מלאכי ובית חנן.

"עקב מזג האוויר הקיצוני, צריכת החשמל ברחבי הארץ הינה חריגה וגורמת לעומסים על המערכת" נמסר מחברת "נגה" ניהול מערכת החשמל. "העומסים נגרמים בין היתר עקב הביקוש הגדול לחשמל, ירידה הדרגתית ביצור החשמל מאנרגיות מתחדשות עם ירידת השמש ותקלות בתחנות כח בגלל עומס החום. אנו מבקשים מאזרחי ישראל שלא להפעיל היום מכשירי חשמל שאינם חיוניים וניתן להפעילם ביום אחר", הוסיפו.

"בעקבות ביקושי השיא לצד שריפות ותקלות הנובעות מעומסים חריגים, נדרשה חברת החשמל לבצע הפסקות יזומות של חשמל באזורים שונים ברחבי הארץ. פעילות זו מחוייבת על מנת להגן על תחנות הכח, ולאפשר השבת החשמל בהדרגה לכל התושבים", נמסר. במענה האוטומטי בקו 103 של חברת חשמל נמסר כי החברה מבצעת הפסקות יזומות קצרות של "עד חצי שעה", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully