וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול המחבל, פספוס התצפיות ורגעי ההסתערות: גילויים חדשים מהפיגוע בגבול

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 11:09

מתחקיר צה"ל עולה שהשוטר המצרי הלך כ-5 ק"מ במשך שעות, כדי להגיע לעמדה שבה היו הלוחמים, שנמצאת על מצוק תלול. על אף התקדמותו לאורך הגבול, מערך התצפית לא זיהה אותו. בתום חקירת האירוע מסתמן כי מפקדים יודחו מתפקידם. נתניהו וא-סיסי שוחחו על המקרה בטלפון

בוידאו: הלווית שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים/יותם רונן, TPS יוסי זליגר

גילויים מהפיגוע בגבול מצרים, שבו נפלו שלושה לוחמים, מציגים פרטים נוספים על שעות הבוקר המוקדמות שבהן אירע המקרה. בסיום חקירת האירוע יינקטו צעדים משמעתיים נגד מפקדים, ומסתמן שחלקם אף יודחו מתפקידם. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי שוחחו בטלפון על המקרה.

מהתחקיר עולה כי המחבל, מוחמד סלח בן ה-23, נטש את עמדתו המצרית באזור השעה 5:00 בבוקר והתחיל לצעוד לעבר העמדה שבה היו שני הלוחמים, שממוקמת על מצוק. השוטר המצרי התקדם כשהוא נושא נשק מסוג קלצ'ניקוב ושני סכיני קומנדו. על פי הערכות, המחבל הלך כ-5 ק"מ במשך כמה שעות, בגלל תנאי השטח הקשים באזור.

הקרבה בין הגדר לעמדת השמירה, הר חריף, גבול מצרים. אמיר בוחבוט
עמדת הלוחמים שעליהם ירה המחבל/אמיר בוחבוט

כשהמחבל הגיע לגבול הוא זיהה כמה "מעברים ביטחוניים", פתחים בגדר שנועדו למקרי חירום. סוגיה זו תעמוד בלב התחקיר מאחר והם נסגרו באמצעות אזיקונים אותם ניתן לפרוץ בקלות. תוך כמה דקות, עבר המחבל לצד הישראלי וממשיך להתקדם לעמדה הצבאית.

בשלב זה עמדתו לא מאפשרת לחיילים לראות אותו, והוא פותח באש לעברם. מיד לאחר מכן הוא בורח מהזירה ורץ לכיוון מזרח. אחרי כ-3 ק"מ, הוא עוצר ובונה עמדות ירי, כדי שאם יפגוש כוח צה"ל, הוא יוכל להיות תחת מחסה. באזור השעה 8:00 מגיעה מפקדת המחלקה לעמדה ומדווחת על הנפגעים. מפקד האוגדה תא"ל איציק כהן, שנמצא בחופשה בבית, מקבל את הדיווח ומתחיל בנסיעה לעבר הזירה.

עוד בוואלה!

רצף הכשלים והשמירה הארוכה שלא אושרה: קצינים בכירים בביקורת על הפיגוע בגבול מצרים

לכתבה המלאה
המחבל הגיע מתחתית השטח וטיפס לקצה ההר,גבול מצרים. אמיר בוחבוט
האזור ממנו הגיע המחבל/אמיר בוחבוט

בהמשך, בניסיון ההתחקות אחר המפגע, יש קושי בהבנה של העקבות, באזור מסולע. תצפיתניות ניסו לחזור אחורה בהקלטת המצלמות, אך לא זוהתה אף תנועה חשודה. כעבור כ-40 דקות מפקדת הכיתה שעומדת לצדו של מפקד האוגדה ותיצפתה עם משקפת על השטח זיהתה דמות חשודה במרחק של שלושה ק"מ ממנה. בשלב הזה לא ברור אם מדובר במחבל או אזרח ישראלי שמטייל באזור.

סגן מפקד הגדוד מוקפץ יחד עם עוד שישה לוחמים לנקודה שבה זוהה החשוד, ומעלה רחפן לאוויר, שצילומיו מראים כי החשוד נושא נשק. בשלב זה הכוח מתקדם ויורה לעבר המחבל, שמשיב אש. קליע פגע בקשר של המח"ט, אוהד דהן, שנפל במקום. כוחות נוספים הגיעו לנקודה, כיתרו את המחבל והרגו אותו.

על אף הזמן הרב שחלף מתחילת האירוע, התצפיות לא יודעות באותן דקות לקבוע בוודאות מי חדר מהגבול ומתי. הגששים בשטח הורידו את נעליו של המפגע, ובחנו היכן עבר. מבדיקת הגששים נשללה האפשרות של חדירת מחבלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully