וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אללה עם פלסטין": זהו השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 11:10

מוחמד סלאח בן ה-23 הוא המחבל שהרג שלושה לוחמים בתקרית הקטלנית בגבול. בעבר הוא פרסם ברשתות החברתיות התבטאויות בעד הפלסטינים ונגד ישראל. גופתו, לפי בן דודו, הועברה למצרים

בוידאו: הלווית שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים/יותם רונן, TPS יוסי זליגר

השוטר המצרי שהרג שלושה חיילים בגבול ביום שבת הוא מוחמד סלאח, בן 23 - כך פורסם היום (שני) במצרים. סלאח, לפי פרסומים ברשתות החברתיות, התבטא בעבר נגד ישראל ובעד הפלסטינים, וכתב בין היתר "אללה עם פלסטין". בנוסף לכך, בן דודו כתב כי גופתו של סלאח, שחוסל בתום הפיגוע שנמשך שעות ארוכות, הועברה למצרים וכי הוא אמור להיקבר היום.

בעקבות הפיגוע בגבול, הקשה ביותר זה שנים, הודיעו ישראל ומצרים על חקירה משותפת. קהיר ניסתה להצניע את האירוע, ותיארה אותו כמרדף אחר סוחרי סמים שהשתבש. לפי ההערכות, סלאח פעל לבדו.

מוחמד סלאח, השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול. פייסבוק, צילום מסך
מוחמד סלאח, השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול/צילום מסך, פייסבוק

סלאח חדר את הגבול ביום שבת בבוקר, והצליח להרוג שני חיילים - סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמלת ליה בן־נון מגדוד ברדלס - שאיישו עמדת שמירה סמוכה. הוא המשיך לשהות בשטח במשך שעות ארוכות לאור תקלות בקשר הרדיו, והוא פתח באש לעבר כוח שהגיע למקום וסרק אחריו. הוא הצליח לפצוע באורח אנוש את סמל-ראשון אוהד דהן, שמת מפצעיו בבית החולים, ולפצוע קל חייל נוסף לפני שחוסל.

עוד בוואלה!

מצרים זקוקה ליציבות ביטחונית, ומנסה להצניע את הפיגוע בגבול

לכתבה המלאה
  • רצף הכשלים והשמירה הארוכה שלא אושרה | קצינים בכירים מתחו ביקורת על ההתנהלות של הכוחות בעקבות הפיגוע בגבול: "האווירה והמוטיבציה לסכל הברחות סמים פגעה בהבנה שקיימת אפשרות לפיגוע"
  • עוד באותו נושא:
  • מצרים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully