וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בתקרית בגבול מצרים: ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז

ליה, לוחמת מגדוד ברדלס, נפלה בעת ששמרה בעמדה מאולתרת, ימים לפני היציאה לקורס מ"כים: "כל כך רצתה לשרת בקרבי, הייתה הדבק שחיבר את כל החברים". היא נהרגה לצד חברה לנשק אורי, שהשאיר אחריו הורים ו-3 אחים. דהן נהרג בהיתקלות עם המחבל כעבור כמה שעות: "לוחם בנשמה"

סרטון הטיקטוק שליה בן נון העלתה לפני שנהרגה בגבול מצרים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוחמי ברדלס ליה בן נון ואורי אילוז והלוחם אוהד דהן מגדוד קרקל הם החיילים שנהרגו היום (שבת) מאש מחבל, שוטר מצרי, באזור הגבול עם מצרים.

בן נון בת ה-19, שהועלתה לדרגת סמל לאחר מותה, נהרגה על פי ההערכה בשעה 6:30 בבוקר, אחרי לילה שבו סוכלה באזור הברחת סמים ממצרים. המחבל, הוא, שייתכן שחדר לישראל בזמן סיכול ההברחה, הגיע לעמדה שבה הייתה בן נון יחד עם אילוז - וירה בהם למוות.

אורי אילוז, תושב צפת, השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. אביו שי הוא איש קבע שיצא לפנסיה לפני כשנה וחצי. ביום ראשון האחרון השתתף אורי באזכרה של סבא שלו, שעל שמו הוא קרוי.

בשעות הצהריים זוהה המחבל על ידי כוח של צה"ל, והתפתח במקום קרב יריות, שבמהלכו נהרג הלוחם אוהד דהן, בן 20 מאופקים. דהן הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו.

לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, סמל ליה בן נון, שנהרגה בתקרית ירי בגבול מצרים, 03 ביוני 2023. דובר צה"ל
ליה בן נון/דובר צה"ל
הותר לפרסום שמו של החייל השלישי ההרוג בתקרית בגבול מצרים - אורי יצחק אילוז מצפת. באדיבות המשפחה
השאיר אחריו הורים ושלושה אחים. אורי אילוז/באדיבות המשפחה

קרוב משפחתה של ליה בן נון סיפר לוואלה! שהייתה אמורה לצאת מחר לקורס מפקדי כיתות. "היא כל כך שמחה להיות בקורס, להיות בגדוד ומכל מה שהיא עשתה. היא כל הזמן דיברה על השירות כשהגיעה הביתה", אמר. עוד סיפר כי הקפיצו את ליה וחבריה לגדוד מחופשת "רגילה" בבית לקו בגבול: "חשבנו שמדובר בסך הכול בגבול מצרים, שלא יכול להיות שם כלום".

גם נגה עדי, המחנכת של ליה בתיכון, סיפרה לוואלה! כי הלוחמת הייתה מאושרת משירותה הצבאי וידעה כבר מכיתה י"א שתרצה להתגייס לשירות קרבי. "היא הגיעה ביום הזיכרון לחללי צה"ל לבית הספר עם מדים ונשק והייתה מאושרת והשוויצה שהיא מסתדרת ושהולך לה טוב", העידה. עוד היא סיפרה כי מהבוקר הסתובבה עם תחושה לא טובה: "ידעתי שהיא משרתת בגבול מצרים ושהיא משרתת בברדלס ואז מנהלת בית הספר התקשרה לבשר לנו".

לוחם צה"ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל  שנהרג ב3 ביוני 2023. דובר צה"ל
אוהד דהן/דובר צה"ל

"היא רצתה כל כך להתגייס לקרבי והשיגה את זה והייתה מאושרת. צריך לזכור אותה שמחה ולזכור שבאמת רצתה להיות חיילת קרבית", אמרה. עדי סיפרה עליה כי היא "הייתה ילדה מדהימה, מתוקה, מצחיקה, יפיפייה, תמיד אופטימית, תמיד עם חברות וחברים. תמיד צוחקת ותמיד מצחיקה את כולם. הייתה הדבק שחיבר את כל החברות ואת כל החברים".

נועם, בת דודו של אוהד דהן, סיפרה כי אוהד חונך לאהבת הארץ ולדאוג למדינה: "הוא היה תלמיד מצטיין, תמיד עזר לכולם. הוא יישאר צעיר לנצח". עוד היא אמרה כי "אנחנו מחכים לתחקיר ואז נדע הכול, אנחנו בטוחים שהוא עשה הכול והסתער".

אוהד דהן שנהרג בחילופי אש בגבול מצרים, 3 ביוני 2023. באדיבות המשפחה
אוהד דהן/באדיבות המשפחה
אוהד דהן שנהרג בחילופי אש בגבול מצרים, 3 ביוני 2023. באדיבות המשפחה
אוהד דהן/באדיבות המשפחה

דודו של אוהד, שאול דהן, העיד כי הוא "היה לוחם בנשמה ולא ויתר לעצמו, הוא היה חייל מצטיין וערכי". "רק בערב חג שבועות ישבנו ביחד כל המשפחה וצחקנו", הוא נזכר. עוד סיפר כי הבין עוד לפני ההודעה הרשמית שאוהד נהרג באירוע. "לפי תיאורים שהגיעו אלינו הבנו שהוא הנפגע האחרון. צריך לתמוך במשפחות", אמר.

בעיריית אופקים, שם התגורר דהן, כאבו את נפילתו. "אוהד היקר פעל באומץ לב לאתר את המחבל המצרי שהרג שני לוחמים, לחתור למגע ולחסל אותו", אמרו. עוד נמסר כי "בשם כל תושבי העיר אנו שולחים תנחומים להורים, איתן ואירה, לאחים להב ושוהם, ולכל בני המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully