וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא על התקרית בגבול מצרים: תפיסת ההגנה של צה"ל קרסה

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 20:51

לדברי גורמים, הגישה של צה"ל לא אפשרה תגובה מבצעית יעילה לחדירה. שאלות קשות רבות נותרו פתוחות, כגון מי אישר הצבת צמד לוחמים בעמדה מרוחקת משאר הכוחות, עם בעיות קשר, כיצד ידע המפגע מהיכן לחדור לישראל וכיצד לא זוהתה החדירה, למרות התצפיות והאמצעים הטכנולוגיים

תיעוד מעצרם של סוחרי הסמים בגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

שאלות קשות עולות היום (שבת) בעקבות הרג שלושת הלוחמים על ידי מחבל שחדר ממצרים לשטח ישראל. גורמי צבא טוענים שהאירוע הקשה מעיד כי תפיסת ההגנה של צה"ל קרסה ולא אפשרה תגובה מבצעית יעילה לחדירת המחבל.

חדירת איש הביטחון המצרי התרחשה דווקא על רקע ההצלחות בשנתיים האחרונות של עוצבת אדום, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, לסכל הברחות סמים בגבול מצרים, באופן שצמצם את ההיקף מכ-60 טון לכ-20 בלבד.

עד כה בצה"ל לא יודעים לקבוע אם יש קשר בין סיכול הברחת הסמים הלילה לחדירת המחבל, אך ההערכה היא שהפיגוע תוכנן בקפידה. יש לציין שאחדים מהשוטרים המצריים הם עבריינים לשעבר שזכו להקלה בעונש בתמורה לשירות באזור הגבול.

התמודדות עם תופעת ההברחות בגבול מצרים ומבצע ״מגן ניצנה״
תמונות מדימוי סיכול ההברחה 11 ביולי 2021. דובר צה"ל
כוח צה"ל מתמודד עם תופעת ההברחות בגבול מצרים/דובר צה"ל

בשעות הבוקר המוקדמות התקבלו דיווחים על ירי לא הרחק מהעמדה הצבאית שבה שהו לוחם לוחמת מגדוד ברדלס. עד כה לא ברור כיצד בצה"ל טיפלו בדיווח ואם כוחות תגברו את המרחב על רקע הירי.

החייל והחיילת הוצבו ב"עמדת השמירה", אוהל שהוצב סמוך לגבול, לפרק זמן ארוך במיוחד של 12 שעות, משעה 21:00 בערב שישי ועד הבוקר בשעה 09:00. במהלך המשמרת נעשה ניסיון ליצור עם השניים קשר אלחוטי, ללא מענה. לא ברור עד כה כיצד הגיבו לכך גורמי הפיקוד. כמו כן, יש סימני שאלה סביב מועד הגעת מפקד המחלקה לעמדת השמירה שבה שהו השניים, ואם הוא הגיע אליה בגלל מועד ההחלפה או כדי לברר מה מצבם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
התמודדות עם תופעת ההברחות בגבול מצרים ומבצע ״מגן ניצנה״
תמונות מדימוי סיכול ההברחה 11 ביולי 2021. דובר צה"ל
גדר הגבול עם מצרים. כיצד ידע המחבל על הימצאות הפתח בגדר?/דובר צה"ל

עד כה בצה"ל לא ברור אם סיבת המוות של החייל והחיילת היא רק ירי, או שהם גם נדקרו בנוסף לכך. כמו כן נראה כי הם ככל הנראה לא הצליחו להשיב אש לעבר היורה. שאלה נוספת היא מדוע אף אחד מהם לא דיווח על הירי לחמ"ל. בסריקות שנערכו לאחר מכן אותר פתח בגדר, המכונה "שעון חול", שממנו לטענת גורמי צבא חדר השוטר המצרי.

עוד תהיה היא אם היה קשר בין המבריחים למחבל, וכיצד הוא ידע על הימצאות הפתח בגדר והיכן לחדור לשטח ישראל. כמו כן, לא ברור בשם מי פעל השוטר המצרי ומה גרם לו לבצע את הפיגוע.

שאלה נוספת נוגעת לעצם החדירה, לנוכח העובדה שבאזור מתבצעות תצפיות שאמורות למנוע זאת. כיצד אף גורם לא הבחין בחדירה בגדר שלכל אורכה יש אמצעים טכנולוגיים ואמצעי תצפית? אחת הטענות היא כי יש מחסור בגששים בגזרה למרות אורכה והתדירות הגבוהה של הברחות הסמים. כמו כן העריכו גורמי צבא כי השוטר המצרי לא חזר לשטח מצרים, כי רצה כנראה לבצע פיגועים נוספים באזור ולהגיע למצב של לחימה מול חיילי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully