וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת שנהרגה בתקרית בגבול מצרים העלתה סרטון: "המסע שלי כלוחמת"

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 17:33

ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון, שנהרגה יחד עם חייל נוסף, הוצבה אמש בעמדת שמירה באזור הר חריף. במהלך הלילה סוכלה באזור הברחת סמים. איש כוחות הביטחון המצרים חדר לישראל וירה בה ובחייל השני למוות בשעות הבוקר המוקדמות. בן נון הועלתה לדרגת סמל לאחר מותה

סרטון הטיקטוק שליה בן נון העלתה לפני שנהרגה בגבול מצרים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוחמת צה"ל ליה בן נון מגדוד ברדלס נהרגה הבוקר (שבת) יחד עם חייל נוסף מאש של מחבל בעמדת שמירה באזור הגבול עם מצרים, בהר חריף. ימים לפני מותה, העלתה סרטון לטיקטוק בו תיארה את מסעה כלוחמת בגדוד ברדלס - את ההתחברות עם חברותיה אותן תיארה כחברות "לכל החיים", ואת הרגע בו הרגישה "מוערכת" - הענקת הכומתה.

בן נון נהרגה, על פי ההערכה, בשעה 6:30 בבוקר, אחרי לילה שבו סוכלה באזור הברחת סמים ממצרים. המחבל הוא איש כוחות הביטחון המצרים, שיתכן שחדר לישראל בזמן סיכול ההברחה. דובר צה"ל הודיע כי בן נון הועלתה בדרגה מרב טוראי לסמל לאחר מותה. בשעות הצהריים זוהה המחבל על ידי כוח של צה"ל, והתפתח קרב יריות שבמהלכו נורה למוות חייל נוסף.

לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, סמל ליה בן נון, שנהרגה בתקרית ירי בגבול מצרים, 03 ביוני 2023. דובר צה"ל
ליה בן נון/דובר צה"ל

אזור הר חריף ידוע כמרחב המשמש להברחות סמים רבות מהצד המצרי לשטח ישראל. כל הברחת סמים, כמו זו שאירעה הלילה, מלווה בירי על מנת להבריח שוטרים מצרים וכוחות ביטחון בצד הישראלי. עם זאת, מצה"ל נמסר כי לא הייתה התרעה על כוונה לפיגוע באזור.

המבריחים מגיעים בדרך כלל משני הצדדים של הגדר באמצעות רכבי שטח מתקדמים, ומהצד המצרי מגיעים סבלים כשעל גבם כמויות סמים גדולות. צוות נוסף מניח סולמות על גדר הגבול, ומאפשר להם לטפס ולזרוק את הסמים אל הצד השני. המבריחים מהצד הישראלי, משפחות פשע מהדרום ומהצפון, מגיעים עם רכבי השטח עד קו הגדר, מעמיסים את הסמים על גבי טרקטורונים וג'יפים מתקדמים, ונמלטים במהירות תוך ניצול השטח הטופוגרפי הקשה וגודל הגזרה.

בשנתיים האחרונות הצליחה עוצבת אדום בצה"ל, בפיקודו של תת אלוף איציק כהן, להוריד את היקף הברחות הסמים מכ-60 טון סמים בשנה ל-כ-20 טון סמים רק בגבול המצרי. לפי הערכת גורמי ביטחון ככל שגדלה היעילות של צה"ל והמשטרה בסיכול הברחות הסמים כך גדל החיכוך עם המבריחים שפועלים עם נשק חם וכלי רכב מתקדמים ויקרים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully