וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת תרגיל צבאי: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס להערכת מצב

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 3:45

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, התכנסה בפעם השניה לדיון תרגילי בראשות ראש הממשלה, במסגרת תרגיל "אגרוף המחץ" שמוביל צה"ל. בפתח הדיון אמר נתניהו: "אנחנו מחויבים לפעול נגד הגרעין האיראני, נגד מתקפות הטילים ונגד האפשרות של חבירת הזירות"

בוידאו: גלנט בפתח הקבינט הביטחוני: "עלינו להיערך למצב בו נצטרך לקבל החלטות"/ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), התכנסה אמש (ראשון) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו להערכת מצב תרגילית בקריה שבתל אביב, במסגרת התרגיל הצבאי שמקיים צה"ל "אגרוף המחץ". נתניהו אמר בפתח הדיון: "אנחנו בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו".

זו ישיבת הקבינט התרגילית השניה שמתקיימת במסגרת תרגיל "אגרוף המחץ", שמדמה מלחמה בזירה הצפונית. בשבוע שעבר, התכנס הקבינט ללמידה ואילו הפעם, הישיבה מדמה קבלת החלטות במהלך ניהול תרחיש רב זירתי.

כינוס הקבינט המדיני ביטחוני
4.6.23. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
במסגרת תרגיל "אגרוף המחץ": הערכת מצב תרגילית בקריה בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מטרת התרגיל "אגרוף המחץ", היא להעלות את כשירותו ומוכנותו של הצבא למערכה ממושכת והתמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים. ובמסגרת התרגיל, נבחנת יכולתו של צה"ל להילחם במספר זירות במקביל, בתרחישים שונים ובדגש על הזירה הצפונית.

נתניהו ושרי הקבינט תירגלו יחד עם צה"ל ופתחו כאמור דיון תרגילי של הקבינט המדיני-ביטחוני. ראש הממשלה מסר בפתח הדיון כי "המציאות באזורנו משתנה במהירות. אנחנו לא שוקטים על שמרינו. אנחנו מתאימים את דוקטרינת המלחמה שלנו ואת אפשרויות הפעולה שלנו בהתאם לשינויים הללו, ובהתאם למטרות שלנו שהן אינן משתנות".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 4 ביוני 2023. ללא, צילום מסך
נתניהו: "המציאות באזורנו משתנה במהירות"/צילום מסך, ללא

עוד הוסיף נתניהו כי "אנחנו מחויבים לפעול נגד הגרעין האיראני, נגד מתקפות הטילים נגד מדינת ישראל ונגד האפשרות של חבירת הזירות, מה שאנחנו קוראים מערכה רב זירתית. זה מחייב אותנו לשקול, אם אפשר לשקול מראש, כמה וכמה מההחלטות המרכזיות שהקבינט וממשלת ישראל יצטרכו לקבל יחד עם מערכת הביטחון, עם צה"ל ועם גורמי הביטחון האחרים".

שר הביטחון, יואב גלנט, הוסיף בפתח הדיון: "מוטלת עלינו החובה להשקיע בעניין הביטחוני ולהערך למצב בו נצטרך לקבל החלטות". במסגרת הקבינט, קיבלו ראש הממשלה והשרים סקירה מקיפה על התרחיש, כפי שהיו מקבלים בלחימה בזמן אמת, ויחד עם צה"ל נערכו בצורה מיטבית לאיומים המתורגלים.

שר הביטחון, יואב גלנט,  והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי, 1 ביוני 2023. ניקול לסקבי, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט, והרמטכ"ל הרצי הלוי/משרד הביטחון, ניקול לסקבי

בשבוע שעבר, התייחס שר הביטחון יואב גלנט לפרסום הדוח המדאיג של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית על איראן, ואמר כי "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות, ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי".

"המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים", אמר גלנט בטקס להענקת דרגות לאלופים נמרוד אלוני ודוד זיני. "המציאות שבה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה"ל וכל גופי הביטחון, ידעו מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד".

במשרד החוץ התייחסו גם לדוח שפורסם, וטענו כי "סגירת תיק מריוואן ע"י הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית מטרידה מאוד. ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית".

תמונת לוויין של מתקן הגרעין בנתנז, איראן, 21 באוקטובר 2020. רויטרס
תמונת לוויין של מתקן הגרעין בנתנז, איראן, 21 באוקטובר 2020/רויטרס

לפני כשלושה שבועות, אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי, בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן, כי לצה"ל יש יכולת "לפגוע באיראן", על רקע ההתקדמות בתכנית הגרעין שלה, והוסיף כי "חיזבאללה מורתע מאוד" ממלחמה כוללת מול ישראל.

"איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת באורניום יותר מאי פעם", אמר הרמטכ"ל. "אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, לנו יש יכולות. יש לנו יכולת לפגוע באיראן, אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להשאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully