וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: יש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה נגד איראן

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 19:47

הלוי אמר בכנס הרצליה כי איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת באורניום "יותר מאי פעם". לדבריו, "חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל". על מודל הגיוס והשתלבות החרדים אמר: "אי אפשר להפסיק את מודל גיוס החובה, קורא לחרדים לעודד קצת יותר לגיוס"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום (שלישי) כי לצה"ל יש יכולת "לפגוע באיראן", על רקע ההתקדמות בתכנית הגרעין שלה. לדבריו, "חיזבאללה מורתע מאוד" ממלחמה כוללת מול ישראל. הרמטכ"ל אמר את הדברים בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן.

"איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת באורניום יותר מאי פעם", אמר הרמטכ"ל. "אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, לנו יש יכולות. יש לנו יכולת לפגוע באיראן, אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להשאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו".

הרמטכ"ל כי בהיבט האזורי, "איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו - בידע, בכסף. כל אויב שאנחנו פוגשים בידה כזו או אחרת - יש טביעת אצבע איראנית".

בוידאו: הרמטכ"ל: חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל/אמיר בוחבוט
הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, אתר רשמי
הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023/אתר רשמי, גלעד קוולרצ'יק

לדברי הלוי, "חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל. הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים המחשבה הזאת מביאה אותו להעז ולאתגר אותנו איפה שהוא בטוח שזה לא יוביל למלחמה. אני רואה בדבר הזה מסילה טובה לייצר הפתעות".

הוא הודה כי "מערכה בזירה הצפונית בעורף תהיה קשה". לדבריו, "אנחנו נדע להתמודד איתה - אבל היא תהיה קשה. ללבנון היא תהיה קשה שבעתיים ולחיזבאללה אפילו יותר מכך".

עוד בוואלה!

לאחר חשיפת וואלה! גלנט אישר: "איראן פועלת ליצירת בסיסי טרור צפים במזרח התיכון"

לכתבה המלאה
משמרות המהפכה מסבות אוניות סוחר לכלי שיט צבאיים חמושים בכטב״מים ומערכות טילים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
משמרות המהפכה מסבות אוניות סוחר לכלי שיט צבאיים חמושים בכטב״מים ומערכות טילים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הלוי התייחס גם למחלוקות ודיבר על צבא העם. "אני רוצה לומר כאן בצורה מאוד ברורה: הוא זה שמאפשר לצה"ל שדרת פיקוד איכותית בדגש על הלחימה. מי שחושב שאפשר להפסיק את מודל גיוס החובה שייקח בחשבון שנחווה ירידה באיכות המשרתים בצבא. יהיה נזק לא אחראי במרחב שבו אנו חיים".

על חוק הגיוס והמחלוקת מול האוכלוסיה החרדית אמר הלוי: "אני קורא לאוכלוסיה החרדית ולהנהגה החרדית לעודד כל פעם קצת יותר לגיוס. יש לנו מסלולים יוצאים מן הכלל, השתחררו מהם אנשים לא פחות חרדים ואזרחים טובים יותר למדינה. זה טוב לכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully