וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת וואלה! גלנט אישר: "איראן פועלת ליצירת בסיסי טרור צפים במזרח התיכון"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 20:41

שר הביטחון טען כי משמרות המהפכה מסבות אניות סוחר אזרחיות לכלי שיט צבאיים החמושים בכטב"מים, מערכות טילים ומודיעין מתקדמות; ראש אמ"ן: "נסראללה קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה סמוך לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, 7 באפריל 2023/אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (שני) נאום בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, שאת רובו הקדיש לסוגיה האיראנית, ולאיום שהרפובליקה האסלאמית מציבה בפני ישראל במזרח התיכון. כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, גלנט חשף כי משמרות המהפכה של איראן מסבות אניות סוחר אזרחיות במזרח התיכון לכלי שיט צבאיים, שהם למעשה "בסיסי טרור צפים".

לדברי השר, האניות האלו חמושות בכלי טיס בלתי מאוישים, מערכות טילים ומודיעין מתקדמות. "זוהי מדיניות פיראטית מדאיגה, איראן מתנהלת כמו אוסף כנופיות, ולא כמו מדינה מתוקנת", אמר גלנט. "בסיסי הטרור הצפים, הם המשך ישיר לטרור הימי אותו משליטה איראן ברחבי המפרץ הפרסי והים הערבי ופועלת להרחיבו לאוקיינוס ההודי, הים האדום ואף לחופי הים התיכון".

משמרות המהפכה מסבות אוניות סוחר לכלי שיט צבאיים חמושים בכטב״מים ומערכות טילים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט חשף: "איראן פועלת ליצירת בסיסי טרור צפים במזרח הים התיכון"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
יואב גלנט. ראובן קסטרו
"מדיניות פיראטית מדאיגה, איראן מתנהלת כמו אוסף כנופיות". השר גלנט/ראובן קסטרו

"מדובר במדיניות מגובשת ומתוכננת, שנועדה לאיים על נתיבי השיט והטיס, הן הצבאיים והן האזרחיים, ולייצר מצב של הכרזת איום תמידי במרחב הימי", הוסיף.

בהמשך נאומו, השר גלנט הציג את תפיסתו לפתרון בעיה זו: "רק שיתוף פעולה בינלאומי ויצירת קואליציות נגד הטרור המופץ מטהרן, לצד הצבת איום צבאי אמין למול כל זירה - יובילו להתמודדות מיטבית עם הטרור האיראני - באוויר בים וביבשה".

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, התייחס גם הוא לנושא. "איראן היא איום אמיתי על מדינת ישראל ובשנים האחרונות העימות מול ישראל הפך לעימות ישיר, והוא חונה בשדות רבים - לא רק בגרעין ואמצעי הלחימה השונים והאיום הצפוני של חיזבאללה. איראן נמצאת בנקודה בתוכנית הגרעין שגם בתחום ההעשרה והנשק היא הולכת ומתקדמת. להערכתנו לא התקבלה החלטה באיראן לפרוץ לנשק גרעיני - לא בהעשרה ולא בנשק, אבל יש הערכות ליום שהמנהיג האיראני או מחליפו יקבלו את ההחלטה בנוגע לקבוצת הנשק, ואנחנו עם עיינים פקוחות כדי לסמן בכל רגע את נקודות המוכנות של איראן לנקודה הזו".

אהרון חליוה. ראובן קסטרו
ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה/ראובן קסטרו

בהקשר זה, יצוין כי אחד ממוקדי תשומת הלב של מערכת הביטחון כיום הוא ספינות אזרחיות-איראניות שעברו הסבה לפעילות צבאית בים אדום, וכוללות טילי חוף-ים, טילי קרקע-אוויר, וכלי טיס לא מאוישים. בצה"ל מעריכים כי האיראנים קיבלו החלטה להשפיע מעבר למפרץ הפרסי, ולכן מקדמים כלי שיט לים האדום באופן שמאיים לא רק על האינטרסים של ישראל, אלא על צירי סחר ימי שמשפיעים על העולם כולו.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לתומכיו באירוע בביירות לרגל יום ירושלים, 14 באפריל 2023. רויטרס
"נסראללה קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה"/רויטרס

באשר לחיזבאללה אמר ראש אמ"ן: "גם אצל חסן נסראללה בחלוף הטעות שעשה ב-2006, ישנה תחילת הבנה שניתן למתוח את המשוואות מול מדינת ישראל. הסיפור של המחבל בצומת מגידו הוא לא סיפור חד פעמי לצערי ונסראללה קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה. הוא קרוב לטעות הזו מלבנון ומסוריה".

"לזה אני מצרף את הביטחון העצמי הגובר של הנשיא אסד. ראינו את הביקור האחרון שלו בסעודיה ואת החיבוק עם מוחמד בן סלמאן (יורש העצר הסעודי) והאופן שבו הוא בזלזול לא מקשיב לנאום של זלנסקי, לצד העובדה שהוא מאשר לשגר כטב"ם איראני משטח סוריה. כל אלה מייצרים פוטנציאל הסלמה גבוה באזור ואנחנו צריכים להיות ערוכים לכך שאויבנו לא יבינו את המסר שאנחנו מעבירים. שלא יטעו, אנחנו נכונים להפעיל כוח ונעשה כל מה שניתן וכל מה שנדרש כדי להביא לשקט", הוסיף חליוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully