וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות זימן לשימוע את בכירי אסותא, נשקלת סגירת מחלקת ההפריות

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 19:45

בעקבות מחדל ההפריה החדש באסותא, שבו נמצא חוסר התאמה גנטית בין אב לבנו, ובין היתר בגלל מקרים נוספים, הזהיר משרד הבריאות מפגיעה בבריאות הציבור. בהודעת המשרד נחשף מקרה חמור נוסף שבו 13 ביציות מופרות התייבשו

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

משרד הבריאות זימן היום (שני) לשימוע את בכירי בית החולים אסותא רמת החייל. זאת, בעקבות התנהלות בית החולים בנוגע למחדל ההפריה החדש, לאחר שנמצאה אי-התאמה גנטית בין אב לבנו. במשרד שוקלים גם לסגור את יחידת ההפריות בבית החולים, לנוכח "התנהלות בעייתית וצבר אירועים חריגים". יתרה מזאת, במשרד במשרד ציינו "אירוע חמור" נוסף שלא דווח, שבו התייבשו 13 ביציות מופרות.


השימוע לבכירים יתקיים ביום רביעי הקרוב. "מהאמור עולה כי בית החולים לא דיווח למשרד הבריאות על החשד לאירוע החמור של אי-ההתאמה הגנטית, וזאת על אף העובדה שמדובר בחשד ממשי לאירוע חריג שהתרחש במהלך הטיפול ובעקבותיו, בניגוד להוראות לחוזר חטיבת רפואה", נכתב בהודעת המשרד. "האירועים הללו וסמיכותם, כמו גם אי הדיווח שלהם למשרד הבריאות, מעלים חשש לפגיעה בבריאות הציבור. על כן נשקלת האפשרות להורות על סגירה מלאה או חלקית של היחידה".

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
בית החולים אסותא רמת החייל/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הודיע היום נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד"ר בעז לב, כי הוא ממנה ועדת בדיקה בעקבות רצף האירועים הללו. הוועדה תבחן היבטים מקצועיים וארגוניים וניהוליים, ואת האירועים הפרטניים המעלים חשד להתנהלות מקצועית לקויה, כמו גם הסתכלות מעמיקה למערך ההפריות בראייה רשתית ובכלל זה תבחן את נוהלי הדיווח הרלוונטיים לאירועים אלה.

כמו כן, תבחן הוועדה את סיבות השורש לטעויות וכן נושאים רלוונטיים נוספים שימצאו במהלך בדיקתם כמחייבים בדיקה והתייחסות. זוהי אותה ועדה שבדקה את האירוע באסותא ראשון לציון.

תגובת אסותא: "אסותא קיבלה את הזימון לשימוע ולומדת אותו כעת. אסותא תמסור תגובתה למשרד הבריאות בשקיפות המתחייבת, כפי שנהגה תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully