וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב, באסותא: חשש שילד שנולד בהפריה חוץ גופית לא תואם לאב

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 20:40

זוג הורים שביצע הפריה חוץ גופית בסניף רמת החייל של אסותא, גילה במהלך בדיקה פרטית כי קיים חשש שילדם לא תואם גנטית לאביו. "הבדיקה הצביעה על חשש שאין קשר גנטי בין התינוק לאב, ויתכן שהיה עירוב של תרומת זרע", נמסר מאסותא

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

במשרד הבריאות בודקים הערב (חמישי) חשד לאירוע חריג בבית החולים אסותא רמת החייל לאחר שזוג הורים גילה במהלך בדיקה פרטית כי קיים חשש שבנם, שנולד לאחר הפריה חוץ גופית, אינו תואם גנטית לאביו.

זוג ההורים ביצע בשנת 2018 תהליך הפריה חוץ גופית, ולאחרונה ביצעו בדיקה פרטית בחו"ל בנוגע לילדם. במהלך הבדיקה עלה חשש כי אין לילד התאמה לדנ"א של אביו. בבית החולים אסותא לא דיווחו על המקרה, למרות שככל הנראה ידעו על פרטיו - ומשרד הבריאות קיבל את המידע מגורם שלישי.

כעת, על המשפחה לבצע בדיקה גנטית נוספת בארץ שתקבע האם יש קשר גנטי בין האב לילד. בשלב זה ההורים לא מוכנים לבצע בדיקה כזו, ומעוניינים להשאיר את המצב כך. במידה ויבחרו לעשות בדיקה, ובה יתגלה כי לא קיים קשר גנטי, בית החולים אסותא יצטרך לבצע בדיקה פנימית בכדי למצוא אבות שעלולים להיות מעורבים. לאחר מכן יש להוציא צו הורות לבצע את הבדיקות, דבר שנתון להחלטת בית המשפט. מחר אסותא צפויים להעביר את התיק של המשפחה למשרד הבריאות, אשר ינחו בנוגע לשלבים הבאים מבחינת בית החולים וההורים.

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
חשד למחדל נוסף באסותא/ניב אהרונסון

מבית החולים אסותא נמסר בתגובה כי "בימים האחרונים התקבלה פניה מזוג הורים שביצע הפריה חוץ גופית ב 12/12/2018 וערך בדיקה גנטית לאחרונה במעבדה שאיננה מוכרת לאסותא ונמצאת מחוץ לישראל. הבדיקה הצביעה על חשש שאין קשר גנטי בין התינוק לאב, ויתכן שהיה עירוב של תרומת זרע. הפרטים אינם חלוטים מכיוון שההורים דרשו שלא יבוצע כל בירור , ותישמר פרטיות המשפחה. לא ידוע לנו בשלב זה על הורים נוספים הרלוונטים לאירוע. ככל שיתבררו עוד פרטים נעדכן את משרד הבריאות והציבור בכפוף למגבלות החיסיון הרפואי".

האירוע מתרחש פחות משנה אחרי שנחשפה פרשת החלפת העוברים בבית החולים אסותא בראשון לציון. בפרשה זו התגלה כי יולדת שביצעה הפריה חוץ גופית נשאה ברחמה תינוקת שאינה תואמת לה ביולוגית. לפני כחודשיים, החליט בית המשפט העליון לא לאפשר בדיקות גנטיות לשש נשים, שגם היו מטופלות באותה יחידת הפריה חוץ גופית בבית החולים, והיה סיכוי להיות האמהות הביולוגיות של התינוקת.

תינוקיה בבית החולים ביקור חולים. ללא, פלאש 90
פחות משנה לאחר פרשת החלפת העוברים/פלאש 90, ללא

לפני שבוע בית המשפט העליון קבע רשמית שהתינוקת סופיה תישאר אצל האם היולדת. הוריה המולידים של התינוקת מסרו לוואלה על תגובתם להחלטה. "סיפרנו לסופיה בהתרגשות על החלטת בית המשפט העליון", אמרו, "אנחנו שמחים שסוף סוף נוכל להיות ההורים שלה בלי הפרעות ובנחת".

לפני כשלושה חודשים פורסם דוח של משרד הבריאות על חקירת המקרה, בו הוא קבע כי יש שתי נשים בעלות סבירות גבוהה יותר להיות האימהות הביולוגיות של התינוקת סופיה, אך בית המשפט בחר לא לתת משקל לדוח והמשיך עם הפסיקה הקודמת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully