וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר נספה מהרעלת פחמן בפיצרייה בבאר שבע, 17 נוספים נפגעו

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 11:36

בן ה-66 שאף פחמן חד חמצני שנפלט מהטאבון, ומסיבה שטרם התבררה לא יצא החוצה דרך הארובה. סועדים נוספים שאפו את הגז נטול הריח והתמוטטו. בין הנפגעים: ארבעה אנשי מד"א שהוזעקו לזירה. "שמעתי צעקות. פתאום ראיתי אנשים נופלים על הרצפה אחד אחרי השני"

בווידאו: זוג אותר ללא רוח חיים בדירתם בכרמיאל/מערכת וואלה! NEWS

גבר כבן 60 נספה היום (חמישי) מהרעלת פחמן חד חמצני בפיצרייה בבאר שבע, ו-17 בני אדם נוספים נפגעו. תחילה הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

כוחות משטרה, מד"א כיבוי והצלה הגיעו למקום והמשטרה הזהירה את הציבור שלא להגיע לאזור. בין הפצועים גם ארבעה כונני מד"א שהגיעו לזירה. "עמדתי בכניסה לחנות וראיתי פתאום אנשים רצים, שמעתי צעקות", סיפר בעל עסק סמוך לפיצרייה. "לא הבנתי מה קרה - חשבתי אולי זה פיגוע. פתאום ראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אחד אחרי השני. זה היה מאוד מפחיד".

פרמדיק מד"א אינסוא, סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים של אמבולנסים וראינו זירה מורכבת עם נפגעים ששאפו את הגז ששכבו וחלק שהתהלכו במקום. עשינו מיון ראשוני לנפגעים והתחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הרחקנו אותו מהמקום וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך פינוי, עד לחדר הטראומה בבית החולים, גבר כבן 30 היה בהכרה מלאה ונזקק לסיוע נשימתי פינינו אותו במצב בינוני, 8 נוספים ששאפו גז פונו במצב קל".

באר שבע- אירוע חומ"ס עם מספר נפגעים בדרגות שונות. 18 במאי 2023. מתנאל בושרי, דוברות כב"ה
זירת האירוע בבאר שבע/דוברות כב"ה, מתנאל בושרי
באר שבע- אירוע חומ"ס עם מספר נפגעים בדרגות שונות. 18 במאי 2023. דוברות כב"ה
באר שבע- אירוע חומ"ס עם מספר נפגעים בדרגות שונות. 18 במאי 2023/דוברות כב"ה

צוותי כיבוי והצלה מתחנת באר שבע הוזנקו למקום יחד עם היחידה לחומרים מסוכנים של התחנה. לוחמי האש החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת המקור שלו. במהלך החקירה התגלה כי לא מדובר בדליפת גז אלא בהרעלת CO (פחמן דו חמצני). "הרעלת פחמן חד חמצני נגרמת משאיפת עשן ומכיוון שהפחמן הדו חמצני חסר צבע וריח קשה מאוד להבחין בהמצאותו באויר והוא קטלני ומסוכן ביותר", מסר טפסר משנה משה עמר.

"מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כשחלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות", מסר מפקד המשמרת בתחנה אריאל רווח. "התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כשצוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה. לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully