וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: תינוקת מחדל העוברים תישאר אצל האם היולדת

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 21:09

בית המשפט קבע כי התינוקת סופיה, שנהרתה במחדל ההפרייה חוץ-גופית בבית החולים אסותא, ישאר אצל האם היולדת. זאת, על אף שהוכח כי היא אינה אימה הביולוגית. "סיפרנו לסופיה בהתרגשות", סיפרו ההורים היולדים, "שמחים שנוכל להיות ההורים שלה בלי הפרעות"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

בית המשפט העליון קבע היום (שני) רשמית כי התינוקת סופיה, שנהרתה בהליך של הפריה חוץ-גופית בבית החולים אסותא, תשאר אצל האם היולדת. ההורים המולידים: "סוף נוכל להיות ההורים שלה בנחת".

התינוקת סופיה נולדה לאחר שהתגלה כי התבצע מחדל בהליך ההפריה של היולדת, וכי היא אינה אימה הביולוגית של התינוקת. אישה נוספת, שעברה הליך הפריה באסותא, טענה כי היא אימה הביולוגית של סופיה, אך לאחר בדיקה טענה זו נשללה. לפני כחודשיים, החליט בית המשפט העליון לא לאפשר בדיקות גנטיות לשש נשים, וחמישה מבני זוגן, שהיו גם הם מטופלים ביחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, בכדי לבדוק קשר גנטי בניהם ובין התינוקת.

היום, החליט בית המשפט העליון שלא לקיים עוד דיון בנושא התינוקת סופיה, ובכך קבע שתינוקת סופיה תשאר אצל אמה היולדת. הוריה המולידים של התינוקת מסרו לוואלה על תגובתם להחלטה. "סיפרנו לסופיה בהתרגשות על החלטת בית המשפט העליון", אמרו, "אנחנו שמחים שסוף סוף נוכל להיות ההורים שלה בלי הפרעות ובנחת".

לפני כשלושה חודשים פורסם דוח של משרד הבריאות על חקירת המקרה, בו הוא קבע כי יש שתי נשים בעלות סבירות גבוהה יותר להיות האימהות הביולוגיות של התינוקת סופיה, אך בית המשפט בחר לא לתת משקל לדוח והמשיך עם הפסיקה הקודמת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully