וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת דרש מראש רשות התחרות להתפטר - היא מסרבת: "ממשיכה כרגיל"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 22:08

שר הכלכלה ביקש ממיכל כהן, המכהנת בתפקיד מתחילת שנת 2022, לעזוב את תפקידה. עם זאת, היא סירבה ובמייל ששלחה לעובדים כתבה כי "אני ממשיכה כרגיל - לא נתפשר על עצמאות הרשות". בסביבת ברקת תקפו את כהן וטענו כי היא "כשלה בתפקידה" ו"סירבה לממש את מדיניות השר"

בווידאו: ח"כ ניר ברקת בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ביקש היום (שני) מראש רשות התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה. נכון לשעה זו, כהן מסרבת להתפטר מתפקידה ואף פנתה לייעוץ משפטי על מנת לבדוק האם תוכל להתנגד לו. "מהלך זה מגיע לאחר כחמישה חודשים בהם בחן השר ברקת את תפקודה של הרשות", נמסר בהודעה שהתפרסמה מטעמו של ברקת.

בהמשך, השר האשים את כהן בהתייקרות המחירים במשק: "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות".

לא לשימוש. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות". כהן/פלאש 90, יונתן זינדל

"כולנו שותפים למאמץ להגן על התחרות ולהגביר את התחרות במשק", כתבה כהן לעובדי הרשות לאחר הפרסומים בתקשורת.

"רשות תחרות עצמאית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים ולחצים של בעלי הון חיונית לשם שמירה על התחרות החופשית בישראל. יש לנו משימה קשה ומורכבת לפעול לטובת הציבור בישראל. לא כל החכמה נמצאת אצלנו, ואנחנו תמיד שמחים לשמוע דעות סותרות וביקורת בונה. יחד עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות. אני יודעת שאתם באים כל יום לעבודה מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך. אני ממשיכה כרגיל, ואני מבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה על הצד הטוב ביותר, כפי שאתם עושים כל העת".

רשות התחרות היא רשות ממשלתית עצמאית שנמצאת תחת אחריות משרד הכלכלה. ברשות אמונה על "שמירת עקרונות התחרותיות" במשק הישראלי. לכאורה, השר יכול לפטר אותה, אבל אסור לו להתערב בהחלטותיה מתוקף החוק. בסוף חודש אוגוסט 2021, מונתה עו"ד מיכל כהן לממלאת מקום ראש הרשות, ובתחילת שנת 2022 נבחרה לתפקיד באופן רשמי.

עוד בוואלה!

ניר ברקת: "נילחם מלחמת חורמה בקרטלים שעושקים את הציבור"

לכתבה המלאה
כנס של ח״כ ניר ברקת האנגר 11, תל אביב 
19 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"סירבה לממש את מדיניות השר"/ראובן קסטרו

בלשכת ברקת הוסיפו: "למרות שבבדיקות מקדימות לקראת כניסתו לתפקיד של שר הכלכלה ניר ברקת, עלתה ההבנה כי רשות התחרות הינה חוליה חלשה בכל הקשור במאבק להגברת התחרות, למלחמה במונופולים, כשלי שוק, קארטליזם וריכוזיות, השר נתן הזדמנות כנה ואמיתית לעבודה משותפת עם ראש הרשות מיכל כהן. לצערנו, נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות, סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח השר ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תפקוד חמור".

בהמשך, תקפו את כהן וטענו כי היא "סירבה לממש את מדיניות השר" וכי "כשלה בתפקידה". "לאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו כשהפערים המקצועיים הם רבים - ביקש השר ברקת מהממונה על התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה", טענו.

גורמים בסביבת ברקת הוסיפו: "רשות התחרות בחוסר תפקוד מזעזע שפוגע במאמצים להילחם במונופולים ובקרטלים. השר ברקת ביקש מהממונה על התחרות לסיים את תפקידה לאור החידלון המתמשך שפוגע בציבור הישראלי כולו".

כנס של ח״כ ניר ברקת האנגר 11, תל אביב 
19 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"נילחם מלחמת חורמה במונופולים ובקרטלים שעושקים את הציבור שלא בצדק". ברקת/ראובן קסטרו

אמש כך יצוין, בצעד תקדימי, משרד הכלכלה דרש מ-15 חברות הענק בשוק המזון לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום. "נשתמש בכל הכלים שעומדים ברשותנו, כולל החמורים ביותר, כדי למנוע את עושק הציבור וההתנהלות המונופוליסטית של היבואנים והיצרנים הגדולים במשק", אמר ברקת.

"נילחם מלחמת חורמה במונופולים ובקרטלים שעושקים את הציבור שלא בצדק. חברות הענק התרגלו להתייחס לציבור הישראלי כאל פרה חולבת. ההנחיה שלי היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו, חמורים ככל שיהיו, כדי להילחם בכשלים העמוקים בשוק המזון בישראל".

החברות שקיבלו מכתב ויידרשו לחשוף את הדוחות והנתונים שלהן תוך 21 יום הן: דיפלומט, יוניליוור, אסם, שסטוביץ, סוגת, חוגלה קימברלי, החברה המרכזית למשקאות, שטראוס, וילי פוד, סנו, יפאורה תבורי, תה ויסוצקי, נטו סחר, אבוט וחברת גורי. חברת תנובה לא נכללה ברשימה, שכן היא נמצאת תחת פיקוח משרד החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully