וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר למשטרה: רחפני הנפץ הופכים לנשק החדש של העולם התחתון

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 18:20

הפיצוץ בבניין הדירות בנתניה מצטרף לשורה של מקרים בהם חוברו מטעני חבלה לרחפנים בנסיונות חיסול של ארגוני הפשיעה. היכולת שלו לשאת משקל, לצלם ולהגיע בשקט ליעד, הופכות את הרחפן ליעיל וקטלני יותר ובו זמנית מקטינה את הסיכויים של העבריינים להיתפס

בווידאו: הבניין אליו נשלח רחפן נפץ ככל הנראה למטרת חיסול במסגרת סכסוך בין עבריינים/שלומי גבאי

המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות הפיצוץ העז שהתרחש אתמול (ראשון) בלילה בבניין מגורים בנתניה. ההערכה היא שהפיצוץ נגרם באמצעות רחפן נפץ שהוטס אל תוך אחת הדירות, אך עם זאת נבדקים כיוונים נוספים כמו השלכת מטען מקומה אחרת בבניין.

מי שהתגורר בדירה הוא עבריין מוכר למשטרה, שהיה מזוהה בעבר כחבר בכנופיית הפשע מסיקה, כנופייה מוכרת בנתניה שלקחה בעבר חלק בקרבות עם כנופיות אחרות בעיר.

במשך עשרות שנים, ארגוני הפשיעה בישראל משתמשים במטעני נפץ לשם חיסולים, לרוב באמצעות הטמנתם בתוך כלי רכב. אך לאחר שבמהלך השנים האחרונות, בהן נכנסו הרחפנים לכל תחומי החיים, גם בעולם התחתון גילו את היתרונות של שימוש באמצעי זה.

חלון בית שהתנפץ כתוצאה מפיצוץ מטען החבלה/רחפן נפץ בנתניה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזק שנגרם מרחפן הנפץ בדירה בה התגורר העבריין, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השימוש ברחפנים מקטין את הסיכוי להיתפס ומגדיל את הקטלניות בחיסולים. בין יתרונותיו של אמצעי זה ניתן למנות את כושר הנשיאה, יכולת ההגעה השקטה והמצלמה. עבריינים השתמשו ברחפנים גם למטרות שונות כמו איסוף מידע על האויב והברחות טלפונים לבתי כלא.

בינואר חשפה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב התארגנות של שבעה חשודים שתכננו לפגוע באדם ביפו באמצעות רחפן אליו חובר מטען חבלה. תושב זר מהפיליפינים שרכב על אופניו בשדרות ירושלים בעיר הבחין ברחפן אליו מחובר מטען חשוד. הוא דיווח על כך לשוטרים במקום, שהחלו לעקוב אחר ארבעה חשודים שהיו בדרכם לבית בקרבת מקום.

לאחר שהתעורר חשד שמדובר ברחפן חמוש, השוטרים פרצו אל הבית ועצרו במקום את ארבעת החשודים, יחד עם חשוד נוסף תושב יפו המתגורר במקום ושניים נוספים שנעצרו בשלב מאוחר יותר. בחיפוש שנערך סמוך למקום המעצר, איתרו החוקרים שתי ערכות רחפנים, טלפונים סלולריים, לבנות חבלה ונפצים.

על מנת להתמודד עם האיומים של שימוש ברחפנים למטרות פשיעה, המשטרה עושה עבודה מודיעינית שוטפת ומשתמשת באמצעים טכנולוגיים שונים, אך אין ספק שהשימוש ההולך וגדל ברחפנים מציב אתגר חדש לביטחון האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully