וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה: עשרות דונמים של מטעי תמרים עלו באש סמוך לים המלח

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 18:48

השריפה פרצה הלילה סמוך לקיבוץ קליה. צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על השריפה. חקירת האירוע החלה, והחשד הוא כי מדובר בהצתה מכוונת. לקראת שעות הצהריים, השריפה התחדשה

מטוס מכבה שריפה בקיבוץ קליה, 22 במאי 2023/דוברות כב"ה

עשרות דונמים של מטעי התמרים "אלמוג" נשרפו הלילה (שני) סמוך לקיבוץ קליה, צפונית לים המלח. יותר מ-20 צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על האש. צוות חקירה שבדק את נסיבות השריפה קבע כי יש חשד סביר להצתה מכוונת.

במהלך הלילה נחסם כביש 90 לתנועה מצומת קיבוץ קליה ועד לצומת הלידו, עקב העשן הרב במקום ועל מנת לאפשר את מאמצי הכיבוי.

מפקד תחנת כיבוי האש בנימין, עידו פרץ, מסר: "הצוותים שהגיעו לשטח זיהו כי מדובר בשריפה במטעי תמרים המתפשטת במהירות בחסות הרוחות העזות וחולקו לגזרות עבודה שונות על מנת לתחום את השריפה ולבלום את התפשטותה. כרגע הושגה שליטה במקום ולוחמי האש ישארו בשטח בשעות הקרובות לפעולות כיבוי משלימות".

מאוחר יותר היום, השריפה התחדשה וכביש 90 מצומת קליה ועד לצומת הלידו נחסם שוב לתנועת כלי רכב. בעקבות השריפה, "המתפשטת במהירות מכיוון קליה לחוף נווה מדבר" - כוחות ההצלה החלו בפינוי החופים נווה מדבר וביאנקיני.

שריפה בקיבוץ קליה, 22 במאי 2023. דוברות כב"ה
השריפה בקיבוץ קליה, הלילה/דוברות כב"ה

במקביל, שריפה נוספת פרצה היום סמוך לצומת סגולה באזור פתח תקווה. יותר מ-20 צוותי כיבוי בסיוע מטוסים פועלים כדי לכבות את האש, עליה טרם הושגה שליטה. הצוותים מנסים לבלום את התפשטות האש אל עבר המבנים באזור התעשייה והמסחר הסמוך לצומת.

בשל השריפה בצד המסילה סמוך לתחנת הרכבת פתח תקווה סגולה, ובהנחיית גורמי הכיבוי, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בתחנות רעננה, הוד השרון, כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, פתח תקווה ובני ברק. גם כביש 40 מצומת סגולה לצומת ירקונים נחסם לתנועה.

  • עוד באותו נושא:
  • שריפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully