וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט אחרי הדוח על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 18:32

ברקע פרסום נתונים מדאיגים של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית, שר הביטחון התייחס לסוגיית הגרעין ואמר כי "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות". לפי הדוח, איראן הגדילה את כמות האורניום המועשר ל-60% שלה ב-30%

בוידאו: גלנט על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"/ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (חמישי) כי "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות, ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי". זאת, ברקע פרסום הדוח המדאיג של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית על איראן.

"המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים", אמר גלנטבטקס להענקת דרגות לאלופים נמרוד אלוני ודוד זיני. "המציאות שבה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה"ל וכל גופי הביטחון, ידעו מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד".

במשרד החוץ התייחסו גם לדוח שפורסם, וטענו כי "סגירת תיק מריוואן ע"י הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית מטרידה מאוד. ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית".

"הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד . לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר - והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם. בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".

שר הביטחון, יואב גלנט,  והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי, 1 ביוני 2023. ניקול לסקבי, משרד הביטחון
"הסכנות מתעצמות". השר גלנט עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, היום/משרד הביטחון, ניקול לסקבי

לפי הדוח של סבא"א, איראן ממשיכה להאיץ את העשרת האורניום שלה, והמאגר הנוכחי שלה עשוי להספיק לפיתוח שתי פצצות גרעין. עוד נכתב בדוח כי פקחי האו"ם התקינו מחדש רק חלק מהציוד שהותקן לאחר הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 חרף הבנות בינה לבין טהראן על שיפור אמצעי המעקב אחר תוכנית הגרעין שלה.

עם זאת, גורם דיפלומטי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדוחות ציינו כי הותקן ציוד פיקוח בזמן אמת בצנטריפוגות היחידות המעשירות אורניום לרמה של 60%, הקרובה לרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, במתקנים בנתנז ובפורדו. לפי אחד הדוחות, לאיראן יש כעת 114.1 ק"ג של אורניום מועשר ל-60%, שאותם ניתן להעשיר בקלות לרמה גבוהה יותר, 26.6 ק"ג יותר בהשוואה לרבעון הקודם.

עוד בוואלה!

לאחר חשיפת וואלה! גלנט אישר: "איראן פועלת ליצירת בסיסי טרור צפים במזרח התיכון"

לכתבה המלאה
תמונת לוויין של מתקן הגרעין בנתנז, איראן, 21 באוקטובר 2020. רויטרס
מתקן הגרעין בנתנז/רויטרס

בנוסף לכך, מאגר האורניום המועשר הכולל של איראן ממשיך להתרחב והגיע ל-4.7 טונות - פי 23 יותר ממה שהתיר לה הסכם הגרעין, שלמעשה קרס בעקבות פרישתה של ארצות הברית ממנו ב-2018 והסנקציות שהטילה עליה ממשל טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully