וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בניו יורק נגד חברי הממשלה: "אתם בוגדים בדמוקרטיה"

במצעד למען ישראל השמיעו עשרות קריאות לעבר השרה דיסטל אטבריאן ולעבר ח"כ שמחה רוטמן. "תשאלי את יאיר מה עושים לבוגדים", צעק מפגין לדיסטל אטבריאן. "בוא תנסה לגנוב לנו את המגאפונים", צעקו לרוטמן. השרים אופיר אקוניס וניר ברקת בחרו שלא להשתתף לבקשת לשכת רה"מ

בוידאו: מפגינים ישראלים בניו יורק קוראים נגד השר שיקלי בפגישתו עם יו"ר הסוכנות היהודית./גילי גץ, אוריה בושי לוין

מפגינים רבים שהגיעו היום (ראשון) למצעד השנתי למען ישרא בניו יורק מחו נגד חברי הממשלה שהגיעו להשתתף באירוע. עשרות מהם קראו לעבר השרה גלית דיסטל אטבריאן וח"כ שמחה רוטמן: "בושה, אתם בוגדים במדינה. לא נוותר על הדמוקרטיה". חלק מהמפגינים נשאו שלטים. אחד מהם קרא לעבר דיסטל אטבריאן: "את בוגדת , תשאלי את יאיר מה עושים לבוגדים". השרה פנתה לעבר המפגין, הפריחה נשיקה באוויר וצעקה לעברו "אני אוהבת אתכם".

גם לעבר רוטמן נשמעו קריאות קשות. מפגינים צעקו לו: "אתה חכם על נשים, בוא תנסה לגנוב לנו את המגאפונים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית במהלך מצעד התמיכה השנתי בישראל של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. שלמה וייס, אתר רשמי
מפגינים נגד המהפכה המשפטית במצעד התמיכה בישראל בניו יורק, 4 ביוני 2023/אתר רשמי, שלמה וייס
הפגנה נגד המהפכה המשפטית במהלך מצעד התמיכה השנתי בישראל של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. שלמה וייס, אתר רשמי
"תנסה לגנוב לנו את המגאפונים". ח"כ שמחה רוטמן במצעד בניו יורק/אתר רשמי, שלמה וייס

שר המדע אופיר אקוניס ושר הכלכלה ניר ברקת החליטו שלא להשתתף במצעד על רקע המחאות נגד חברי הממשלה בארצות הברית ולבקשת לשכת ראש הממשלה. בלשכת רה"מ פנו הבוקר לשרים שאמורים להשתתף במצעד וביקשו לדלל את ההתייצבות, בנימוק של הביקורת הציבורית על כמות השרים - תשעה - שנמצאים בארצות הברית לכבוד המצעד השנתי המסורתי למען ישראל בניו יורק. בלשכת ברקת טוענים שביטלו את השתתפותו לפני כמה ימים, "משיקולי לו"ז".

השר עמיחי שיקלי במהלך מצעד המוציא אצבע משולשת למפגינים נגד המהפכה המשפטית, בזמן צעדת התמיכה השנתית בישראל של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh, אתר רשמי
השר עמיחי שקלי מוציא אצבע משולשת למפגינים נגד חברי הממשלה במצעד בניו יורק, 4 ביוני 2023/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh

שר התפוצות עמיחי שיקלי תועד במהלך ההפגנה כשהוא מחווה תנועה מגונה לעבר המפגינים. בעקבות הדברים כתב ראש האופוזיציה יאיר לפיד בטוויטר: "יו"ר ועדת החוקה חוטף באלימות מגאפון למפגינה, משקר ומסית נגד המפגינים, שר התפוצות עושה תנועות גסות מול המצלמות, הממשלה הזו לא מפסיקה לעשות לנו בושות בעולם. הם לא ראויים להיות נציגי ציבור. הם לא ראויים לייצג את ישראל".

שיקלי אמר בתגובה ללפיד: "הפרשנות מעידה בעיקר על הפרשן. סימנתי לאיש שצעק מולי לחייך. יש לנו מדינה מדהימה שחוגגת 75 ומותר לחגוג ולשמוח".

משלחת של ארגון העלייה נפש בנפש במצעד השנתי בניו יורק, 4 ביוני 2023. שלמה וייס, אתר רשמי
משלחת של ארגון העלייה נפש בנפש במצעד בניו יורק, 4 ביוני 2023/אתר רשמי, שלמה וייס

במצעד משתתפים גם השרים עמיחי שיקלי, אופיר סופר ועמיחי אליהו, לצד חברי כנסת שבאו לארצות הברית במסגרת משלחת של הסוכנות היהודית, בהם גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן וח"כים נוספים מהקואליציה והאופוזיציה. בשעה זו מפגינים נגד השר שיקלי בזמן פגישתו עם יו"ר הסוכנות היהודית.

גם נועה תשבי, שעד לאחרונה שימשה כאשת הסברה בשיתוף משרד החוץ, הגיעה למצעד. "אנחנו נמצאים באחת הדמוקרטיות החזקות בעולם, אני האחרונה שאגיד לא לממש את זכות הדיבור", אמרה על ההפגנות המתוכננות. "לכולם יש זכות להביע את דעתם כל עוד היא לא אלימה ומכבדת".

עשרות אלפים חוגגים בניו יורק לציון  75 שנה לישראל במצעד השנתי של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. JCRC-NY, אתר רשמי
צעדת תמיכה בישראל בניו יורק/אתר רשמי, JCRC-NY
עשרות אלפים חוגגים בניו יורק לציון  75 שנה לישראל במצעד השנתי של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. JCRC-NY, אתר רשמי
צעדת תמיכה בישראל בניו יורק/אתר רשמי, JCRC-NY
הפגנה נגד ישראל, ניו יורק. 3 ביוני 2023. שלמה וייס, מערכת וואלה!
במקביל למצעד: הפגנה נגד ישראל/מערכת וואלה!, שלמה וייס
הפגנה נגד הממשלה, ניו יורק. 3 ביוני 2023. שלמה וייס, מערכת וואלה!
הפגנה נגד הממשלה בניו יורק/מערכת וואלה!, שלמה וייס

על פי ההערכות יותר מארבעים אלף יצעדו במהלך השעות הקרובות במצעד התמיכה הגדול שיתקיים בניו יורק. במת העמותה "נפש בנפש" תוביל את המצעד; מנכ"ל העמותה הרב יהושע פס תיאר את תחושותיו: "זהו מחזה שלעולם איני מצליח להישאר אדיש כלפיו". בנושא ההפגנות המתוכננות אמר סמנכ"ל העמותה זאב גרשינסקי, "כל עולה מחזק את מדינת ישראל וזו המשימה שלנו, המסביב פחות חשוב לנו. אנחנו בעניין של אחדות ותקווה, מדינת ישראל מעל הכול".

המצעד מתקיים מאז שנת 1965 ומי שמארגנת אותו היא המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY). מנכ"ל הארגון, גדעון טיילור, אמר ש"אנו מודעים לכך שאנשים רבים בקהילה שלנו מודאגים מההתפתחויות בישראל, ובאותה נשימה המצעד הזה היה יותר חי, קולני ותוסס מכל המצעדים הקודמים והביא מספר שיא של צועדים. המצעד היה הזדמנות ייחודית לקהילה שלנו להתכנס ולמצוא את המאחד בינינו שהיא מדינת ישראל".

בסוף השבוע האחרון נערכה הפגנה נגד רוטמן בניו יורק, במהלכה חטף מגפון ממפגינה שעקבה אחריו וצעקה לעברו. לאחר האירוע כתב כי הוא "הותקף" על ידי "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים" שקיללו אותו, ואיחלו לו "איחולי מוות", כך לטענתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully