וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחטף מגפון ממפגינה, רוטמן האשים: "תוקפים אותי פיזית"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 9:09

אחרי התקרית בניו יורק, יו"ר ועדת חוקה פרסם פוסט בו טען כי "הותקף" על ידי "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים" שקיללו אותו, ואיחלו לו איחולי מוות, לטענתו. "מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת", הוסיף. מובילי המחאה: "שקרן פתולוגי, דיקטטור אלים"

חבר הכנסת שמחה רוטמן חוטף ממפגינה מגפון בניו יורק 3 ביוני 2023/שני גרנות-לובטון

אחרי שחטף מגפון ממפגינה ביום שישי האחרון בניו יורק, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט חבר הכנסת שמחה רוטמן פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו טען כי "הותקף" על ידי "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים" שקיללו אותו, ואיחלו לו "איחולי מוות", כך לטענתו.

"קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו יורק", כתב רוטמן. "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאישתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים. באיזשהו שלב המפגינים הבינו שאנחנו לא מתרגשים מהם, ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו", הוסיף.

לדבריו של רוטמן, "גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו". לטענתו, הוא "לקח" את המגפון ולא יצר מגע עם המפגינה: "אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה. המשטרה ליוותה אותי למלון, והאירוע נגמר".

עוד טען חבר הכנסת: "התוקפים האלימים הגיעו מישראל. כמו שבישראל הם מייצגים קבוצה קטנה ואלימה, כך גם כאן. מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת".

בהמשך, יו"ר ועדת חוקה הוסיף לתקוף את ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על כך שלא גינו את מה שכינה "המתקפות האלימות על חברי כנסת". "העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידים יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה", כתב.

ממובילי ה"התנגדות לדיקטטורה" נמסר בתגובה לדברי רוטמן: "אנו מזכירים לרוטמן שלמרות שהוא רוצה להחזיר את ישראל לימי הביניים, אנחנו חיים בשנת 2023, שנה שבה הכל מצולם. אין מילה בודדת של אמת בטקסט המנותק שלו, האשמת הקורבן והסתה פרועה שמובילה לצערנו לאלימות נגד מפגינים. מדובר בשקרן פתולוגי, דיקטטור אלים, אז נזכיר לרוטמן, לכל מקום שהוא יגיע - ישראלים טובים ושוחרי דמוקרטיה יגיעו למחות נגד ניסיון ההפיכה שהוא מוביל".

עוד בוואלה!

איבד את הסבלנות: ח"כ רוטמן חוטף בכוח מגפון ממפגינה בניו יורק

לכתבה המלאה
שמחה רוטמן. ראובן קסטרו
"גם האלימות של רוטמן לא תשבור את המחאה הנחושה בתבל"/ראובן קסטרו

בערב יום שישי (שעון ניו יורק), כמה אנשים הפגינו מתחת לפגישה בה לקח חלק חבר הכנסת שמחה רוטמן, ומחו נגד המהפכה המשפטית שהוא מקדם. עם צאתו מהפגישה, המפגינים הלכו בצמוד ליו"ר ועדת חוקה עד למלון בו שוהה. רוטמן, שאיבד את סבלנותו בשלב מסוים, חטף את המגפון של אחת המפגינות שצעדה מאחוריו.

בין המפגינים היו פעילי תנועת "UnXeptable" ומחאת אחים לנשק. שני גרנות-לובטון, שמארגנת את ההפגנות בניו יורק טענה כי "מנהטן היא לא חדרה, פה עדיין יש דמוקרטיה, ולכן אנחנו יכולים להגיד לו בפרצוף מה שאנחנו רוצים ואף שוטר לא יעצור אותנו על מימוש חופש ביטוי בסיסי".

"גם האלימות של רוטמן לא תשבור את המחאה הנחושה בתבל", מסרה המפגינה שרוטמן לקח לה את המגפון. "אנחנו כאן בסולידריות ותמיכה עם המשפחות והחברים בארץ שעומדים כחומה בצורה להגנת הדמוקרטיה הישראלית", אמרה. מאוחר יותר, המפגינה המדוברת, סטודנטית לתואר שני בקולומביה ועורכת דין במקצועה, הגישה נגדו תלונה במשטרת ניו יורק.

שמחה רוטמן בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"התוקפים האלימים הגיעו מישראל". חה"כ רוטמן/ראובן קסטרו

בהגיעו לניו יורק לרגל "מצעד ההצדעה לישראל", רוטמן זכה ל"קבלת פנים" רועשת ממפגינים גם כשנאם בבית כנסת בניו ג'רזי, ומאבטחים נאלצו בסיום להבריח אותו החוצה דרך שיחים אל בית שכן. גם השר ניר ברקת זכה לקבלת פנים דומה כשהגיע למלונו במנהטן.

רוטמן הגיב ביום שישי בחשבון הפייסבוק שלו לאירועי המחאה הרודפים אותו בביקורו בארצות הברית: "בימים שבהם האנטישמיות מרימה ראש, חובתנו לשמור שהקשר בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות יישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית. אסור לנו לאפשר לקבוצה קטנה, רועשת וחסרת אחריות להפריע בדרך החשובה לתיקון מערכת המשפט". רוטמן קרא לנשיא המדינה "לגנות את ארגוני המחאה ולדרוש מיאיר לפיד ומבני גנץ גינוי חד וחריף לפעולותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully