וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החרם - אנג'ל התנצלה בפני החרדים: "מצטערים מעומק הלב"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 20:28

עמר בר-לב וירון אנגל, בעל החברה, הגיעו לניחום אבלים ומסרו לבני משפחת אדלשטיין מכתב התנצלות - מטעם החברה ומטעמו של בר לב אישית על האירועים שהובילו לקריאה ברחוב החרדי להחרים את מאפיית אנג'ל - השתתפותו של בר לב בהפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של הרב

הלווית הרב אדלשטיין/מערכת וואלה!

הבעלים של חברת אנג'ל ירון אנגל ויו"ר דירקטריון החברה עמר בר לב הגיעו היום (ראשון) לניחום אבלים אצל בני משפחתו של הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג המגזר הליטאי-חרדי שהלך לעולמו בשבוע שעבר. ביקור ניחום האבלים של אנגל ובר לב הוא מעין התנצלות על האירועים שהובילו לקריאות לחרם על מאפיית אנג'ל ברחוב החרדי. במכתב ששלח אנגל למשפחת אדלשטיין ולתלמידיו נכתב: כי "יו"ר הדירקטוריון השתתף כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו בהפגנה בבני ברק, היינו אמורים להבהיר זאת מיד לאחר קיומה של ההפגנה ולהביע צער בשמנו".

עוד נכתב במכתב: "אנו מתנערים מהדברים שיוחסו לנו, אנו מתנצלים על ששתקנו עד כה, המטרה היתה הפוכה ולא נועדה להיות 'שתיקה כהודאה'".

ירון אנג'ל ועמר בר לב אצל בניו של הרב אדלשטיין . 4 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ביקור הניחומים של עמר בר לב וירון אנגל, 4 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסערה שהתעוררה ברחוב החרדי נגד חברת אנג'ל החלה לפני כמה שבועות לאחר, שקבוצת "אחים לנשק" הפגינה סמוך לביתו של הרב אדלשטיין, כחלק מההפגנות נגד המהפכה המשפטית. בין המפגינים היה יו"ר הדירקטוריון, השר לשעבר בר לב. המעשה עורר זעם ברחוב החרדי, וחרדים רבים פתחו בחרם נגד החברה בשל מה שכינו "פגיעה ברבנים".

בר לב העביר גם הוא מכתב התנצלות בשמו שבו כתב: "בדיעבד נוכחתי שפרסומים שונים, שגויים, טענו שמיקום ההפגנה היה מול ביתו של הרב וכנגדו, ופגעה בכבוד התורה, ועקב כך גרמה לפגיעה בציבור גדול. לא זו היתה כוונתי. התכוונתי להבעת עמדה אישית ובוודאי שלא לפגיעה או התרסה נגד גדול הדור. לא הייתי מודע מראש לסיטואציה אליה נקלענו ולתחושת הפגיעה, בוודאי שהייתי נמנע מכך, ועל כך אני מביע צער ומתנצל מקרב לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מכתב ההתנצלות של ירון אנג'ל ועמר בר לב שהובא לבניו של הרב אדלשטיין . 4 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב ההתנצלות שהעביר השר לשעבר עמר בר-לב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאפיית אנג'ל מסרה בתגובה: "מיום הקמתה משרתת מאפיית אנג'ל את כלל חלקי החברה הישראלית, אשר כיום הקיטוב והמחלוקות בה קשים מאי פעם, ושמים אותה בשעת מבחן. בעת הזו, מבקשת המאפייה לעשות את שביכולתה לקירוב לבבות ואהבת חינם".

בתגובה להתנצלות אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי: "‏הציבור החרדי הוכיח קבל עם ועדה כי הוא לא מקבל בשום פנים ואופן פגיעה בגדולי הדור. ‏מי שרוצה ליהנות מהצרכן החרדי צריך לדעת גם לכבד את גדולי הדור. אנג'ל היום הוכיחה זאת. 'מודה ועוזב ירוחם'".

השר יעקב מרגי אמר: "טוב שזה קורה אבל חבל שזה באיחור, יכלו לגמור את זה בפחות ביממה. אם מישהו חושב שהחרם לא פגע - הוא פגע. אין לנו עניין בחרמות, הציבור החרדי ציפה להתנצלות אפילו פחות ממה שנעשה היום".

מכתב ההתנצלות של ירון אנג'ל ועמר בר לב שהובא לבניו של הרב אדלשטיין . 4 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב ההתנצלות של ירון אנגל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החרם החרדי צמח דווקא מהרשתות החברתיות ולא קיבל גיבוי רשמי מצד רבנים או עיתונים מפלגתיים. עם זאת, שורה ארוכה של מוסדות חינוך חרדיים ביטלו את ההתקשרויות עם החברה וביקשו להפסיק לספק להם מוצרים באופן גורף. מאוחר יותר, לפחות שלוש מאפיות שפעלו בריכוזים חרדיים כמו אשדוד ובני ברק ביטלו את הזכיינות עם אנג'ל או החליפו את שמם. בחברה טענו כי הרווחים שלה רק עלו מאז החרם החרדי והיא לא נפגעה, אך כעת, בעלי החברה ויו"ר הדירקטריון הגיעו בתיאום מראש לבית הרב שבו יושבים שבעה בניו ומסרו להם את ההתנצלות שהפכה פומבית על ידי אנשי הרב אדלשטיין.

לא קונה באנג'ל עד שיפטרו את בר לב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הקריאות לחרם נגד מאפיית אנג'ל ברשתות החברתיות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למחאה נגד החברה היו שותפים גם גורמים בדרג הפוליטי, ובהם ח"כ משה גפני וח"כ אריה דרעי. גפני כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לעמר בר לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה. צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. ‏בר לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully