וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השר לשעבר: חרם צרכנים חרדי על "מאפיית אנג'ל"

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 20:24

עמר בר לב, שמשמש כיו"ר דירקטוריון החברה, הגיע להפגנת "אחים לנשק" מול ביתו של אחד ממנהיגי הציבור החרדי ונשיא מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה. הצעד עורר תגובות זועמות, גם במערכת הפוליטית. ח"כ גפני: "לבר לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה"

בווידאו: ח"כ בן גביר מתפרץ לדברי השר בר לב בזירת הפיגוע/צילום: שלומי גבאי

חבר הכנסת והשר לשעבר עמר בר לב השתתף הבוקר (חמישי) בהפגנת "שיוויון בנטל" של מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מול ביתו של אחד ממנהיגי הציבור החרדי ונשיא מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה, ראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין, שהתקיימה בבני ברק. הצעד של בר לב עורר תגובות קשות וזועמות בציבור החרדי נגדו ונגד מאפיית אנג'ל, שבאחרונה הוא מונה להיות יו"ר הדירקטוריון שלה.

לא זו בלבד, קבוצת גדולה של חרדים אף קראה לחרם צרכני על מאפיית אנג'ל, בעקבות הופעתו של בר לב הבוקר בבני ברק.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני תקף את בר לב בטוויטר: "לעמר בר לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה. צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. ‏בר לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר". מצידו, יו"ר ש"ס אריה דרעי שיתף קריאה לחרם נגד אנג'ל.

לא קונה באנג'ל עד שיפטרו את בר לב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא קונה באנג'ל עד שיפטרו את בר לב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הקריאות לחרם, לפחות שמונה ישיבות חרדיות מובילות ובהן מאות תלמידים הודיעו עד כה על סיום ההתקשרות עם חברת אנג'ל. הישיבות, שמרביתן מזוהות עם הזרם הליטאי במגזר החרדי, מקבלות מידי בוקר אספקה של לחם בכמות גדולה לטובת ארוחות יומיות שמוגשות בישיבה. חלקן הודיעו כי עברו לחברות אחרות כמו ברמן.

החרם החל בקריאה ברשתות החברתיות של פעילים חרדים להחרים את אנג'ל אך צבר בהמשך תאוצה עם הצטרפותם של ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי ומשה גפני, ששיתפו בטוויטר קריאה להחרימה ומאוחר יותר גם ביטול ההתקשרות של הישיבות עם החברה.

חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס אמר כי הוא פועל מול ישיבות נוספות לנצל את הכוח הצרכני החרדי מול אנג'ל. לדבריו, "הניסיון להדליק את הלהבות נגד החרדים לא יעבור יותר בשתיקה. נגמר הסיפור שמסיתים בזים ויורקים על הציבור החרדי ללא השלכות. וראשי הישיבות נענים בזה אחר זה. אנו מאוחדים אשכנזים וספרדים חסידים וליטאים ואנו נמשיך יחד את החרם הצרכני עד שעמר בר לב יפוטר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גם ח"כ יעקב אשר, איש דגל התורה התייחס לחרם נגד מאפיית אנג'ל: "עומר, כנראה ששוב התבלבלת. אתה כבר לא פוליטיקאי. כמייצג חברה ציבורית הנך מחוייב לנהוג בכבוד בלקוחותיה ולא לפגוע ברגשותיהם. אם אנג'ל החליטה שהצרכנים החרדים אינם רצויים בעיניה, היא מוזמנת לפרסם זאת על מדפי הלחם בסופר, ולא במחאה מבישה מול ביתו של מנהיג עולם התורה".

ראש העיר ביתר עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין אמר כי "הפגיעה החמורה בגדולי ישראל, בדמות אותו שר לשעבר, שעמד כאחרון האנרכיסטים מול ביתו של מרן גדול הדור, היא חוצפה ונבזות מן המדרגה הראשונה". עוד אמר רובינשטיין כי "מאיש כזה, שמכהן כיו"ר דירקטוריון חברת אנג'ל, אין לנו שום ציפיות. אבל מחברה שהציבור החרדי הוא מגדולי צרכניה, מצופה עוד היום להודיע על סילוקו של האיש מתפקידו הציבורי, ולא, אנו נקדם בכל הכוח את החרם על החברה. לא נפרנס את הפוגעים בכבודה של תורה! לא נושיט את הלחי השניה! הציבור החרדי מפסיק לשתוק!".

אחד מהגולשים, שזעם על ההגעה של השר לשעבר לבני ברק, כתב: "משפחתי הצנועה צורכת שמונה לחמים בשבוע, מינימום 32 כיכרות לחם בחודש", והוסיף: "ביי אנג'ל, נסתדר בלעדיכם".

הבוקר, השר לשעבר בר לב פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו עם תמונה שלו מההפגנה: "עכשיו בבני ברק עם אחים לנשק. ומה הקשר בין ההפיכה המשטרית לשוויון בנטל? מעבר ובנוסף לחשיבות שרות הבטחון לכל, חוק ה'אין שוויון בנטל' שבכוונת הקואליציה לחוקק הוא השוחד של נתניהו ולוין למפלגות החרדיות בכדי שיצביעו בעד ההפיכה המשטרית".

מדובר באירוע נוסף אחרי שהראל ויזל, הבעלים של רשת FOX, לקח חלק פעיל במחאה נגד מהלכי החקיקה, ובהשבתת המשק ביום שאחרי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. בעקבות האירוע, לפני כשבוע וחצי קראו לחרם צרכנים נגד הרשת ואף נתלו מודעות על גבי זגוגיות החנות.

מנגד, צצות ברשת קריאות לקנות "דווקא אנג'ל" - בעקבות הפגיעה המסתמנת בהכנסות.

אביגדור ליברמן קונה לחם במאפיית אנג'ל. ללא, אתר רשמי
מנגד, צצות ברשת קריאות לקנות "דווקא אנג'ל"/אתר רשמי, ללא

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "בדרך חזרה הביתה עצרתי לקנות חלות לשבת במאפיית אנג'ל. למיטב ידעתי המדינה עדיין מוגדרת דמוקרטית ולאנשים מותר להביע את עמדותיהם". עוד הוסיף כי "לא נאפשר לעסקנים החרדים לפגוע בפרנסה של אזרחי ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • עמר בר-לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully