וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפוצה במיליוני שקלים? זדורוב צפוי לתבוע את המדינה

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 21:26

לפי פרסומו של אביעד גליקמן מחדשות 13, זדורוב עתיד לטעון לקבלת פיצויים בגין כך שכתב האישום כלפיו לא היה אמור להיות מוגש מלכתחילה. על פי החישוב הרלוונטי זדורוב זכאי לקבל סכום של 480 שקל עבור כל יום שבילה בכלא - שיצטברו לכדי 2.5 מיליון שקל

בווידאו: "ידעתי שהאמת תנצח": רומן זדורוב חזר לביתו לאחר שזוכה מרצח תאיר ראדה/ניב אהרונסון

רומן זדורוב הודיע היום (ראשון) לבית המשפט על כוונתו להגיש תביעת פיצויים כנגד המדינה. לפי פרסומו של אביעד גליקמן מחדשות 13, זדורוב עתיד לטעון לקבלת פיצויים בגין כך שכתב האישום כלפיו לא היה אמור להיות מוגש מלכתחילה.

על פי החישוב לחוק זה, זדורוב זכאי לקבל סכום של 480 שקל עבור כל יום שבילה בכלא - שיצטברו לכדי 2.5 מיליון שקל. במקביל, זדורוב רשאי להגיש תביעה אזרחית. הפרקליטות צפויה להתנגד לתביעה ולטעון כי זדורוב לא יכול לטעון שכתב האישום לא היה צריך להיות מוגש, מפני ששבעה שופטים שונים הרשיעו אותו. הרכב השופטים שיכריע בתביעת הפיצויים, צפוי להיות זה שזיכה אותו.

רומן זדורוב לאחר הכרעת הדין במשפט רצח תאיר ראדה, ביהמ"ש המחוזי נצרת, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
יתבע את המדינה? זדורוב/ראובן קסטרו

בסוף חודש מרץ זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת מחמת הספק את זדורוב. השופטים קיבלו את ההחלטה, ברוב של שניים מול אחת, כחלק ממשפטו החוזר של זדורוב.

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. לבסוף, זדורוב זוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully